Gisteren kreeg ik mailtje van instructeur, ben om 13 U op de vlieglocatie,
dus alles ingepakt en naar Vorselaar gereden .
Samen alles getest en eerste vlucht 5 sec voor hij het toestel terug overnam
, rol en duikvlucht naar de grond.
We hebben zo een 8 sessies van 5 min gevlogen , het was me net gelukt om het
toestel horizontaal in een linker bocht te houden, toen de vleugel zich van
de romp losmaakte, vleugel dwarrelde naar beneden romp en staar in steile
duik naar beneden.
Het was toen 16 .30 U, vleugel hadden we snel gevonden, lag in de gracht
naast het maisveld, net niet in het water.
De romp was in het maisveld verdwenen, na 1 u zoeken zijn we dan eerst naar
huis gereden en gaan eten, Joanna was er bij.
Na het eten ben ik terug gereden en gaan zoeken.
Van 19 tot 20.30 U door het maisveld gestapt , telkens 200 passen, 3 rijen
opschuiven en 200 passen terug , .
De romp en alle electronica hing nog aan elkaar , mijn instructeur en nog
een clublid zijn dan naar me toegekomen en zijn dan de omgeving gaan
afzoeken met mij als referentie punt en hebben dan het onderstel gevonden.
Foto's van het rampje
Propeller is de naaf gesmolten, landings stel 1 wiel gebarsten, en 2
schroeven 3 mm geplooid, in de staart is een carbon buisje van 3 mm
gebroken, romp neus en landings stel afgerukt.
Alle electronica inclusief de motor werkt normaal.
Te bestellen : schroef met naaf, 1 wiel , 2 schroeven M 3 en lijm
Wiel , schroeven en lijm heb ik nog, dus valt dat nog goed mee.
Oorzaak achterste bevestiging vleugel versterking uit de vleugel gescheurd, waarom ?
Schroef en versterking zat nog vast op de romp, vooraan schuift de vleugel met 2 pennen in de romp, dat is onveschadigd.
Toestel was nieuw.
De instrukteur heeft wel een paar X uit een steile duik moeten optrekken maar daar moet dat tegen kunnen .
Verder waren alle landingen perfect verlopen.
Nu gaan we maar eens terug aan het bouwen met de nodige versterking hoop ik weldra mijn lessen verder te zetten .