Ik Heb hem gisteravond gemaakt (de pibros), 60 cm span, Vanochtend even alles klaargemaakt en ingesteld op mn zender, en vanmiddag na school de lucht in gegooid...
Hij weegt 150 gram, is dat nou zwaar?
De oppervlakte van de vleugel is (van een driehoek basis X hoogte en dat antwoord delen door 2) Is 60x30 = 1800 cm2 exl de roeren die zo'n 5x30 cm zijn dus 150cm2 en dat x 2 = 300 cm2.
Dus totale vleugeloppervlakte (met roeren) is 1800+ 300= 2100 cm2
(net even berekend, 7,14 gram per DM2)
Net met harde wind de lucht in gesmeten, even trimmen, maar hij vliegt super!
Hard smijten zit hij zo'n 10-15 meter hoog Even recht leggen en tegen de wind in worstelen... Na een aantal keer gooien zat hij in de boom... Ladder halen, kom je terug, is ie al op de grond, maar de ladder hebben we voor de 2e keer in de boom wel gebruikt
Al met al een super ding als je nog wat servo's en een ontvangertje en een 1c lipo hebt liggen...
Binnenkort eens een geschikte helling opzoekken en dan kijken hoe hij het daar doet!
Igor
Edit:. een T-stuk had ik gemaakt van depron met ductape, maar die moet ook nog steviger

want die had ik ook nog in mn hand nadat ik hem gooide, daarna aan de punt gepakt en rondgeslingert... Boven meteen recht leggen, dan doet ie het ook super!.