Dat 19 grams motortje is wel een leuke, hoewel een 14-15grams ook kan, maargoed ik zal hem eerst proberen voor ik hem aanraad.
Wil je f3p vliegen dan zou je het verschil tussen D47 en merk-X kunnen merken, maar er zijn ook goedkope servo's die het wel aardig doen, mijn rag-shock zitten op dit moment hxt500's maar in de volgende komen 2 hg3,7g en 1 hxt500 op rol het liefst de draden vervangen door dun lakdraad.
ontvanger "moet" je strippen, de gws 4kan bv is een goedkope en zeer lichte en prima ontvanger. geen stekkers eraan laten, geen huisje erom, nogmaals: geen stekkers, scheelt echt veel gewicht.
regelaar, ik vlieg prima met de 6a turnigy regelaar, gaat goed. wil je geld uitgeven dan een yge6 of cc10. altijd alles eraf op de accu draden na, ontvanger draden met lakdraden vervangen.
Accu, een lichte kleine accu! die 540 en 360 accu's die ik hierboven las zijn zwaar!
Ik vloog met hyperion vx 300 2s. Ik ga nu zippy 240 2s gebruiken, nog niet ontvangen maar 5,9g/cell klinkt goed.
Dun koolstof, 1mm of 1,5 hol naar de vleugel in een kruis en 0,5 of 0,3 naar de staart, 1 of 0,8 voor de aansturing vaak ondersteund voor een dun buisje, geen ligger in de vleugel.
Lijm, Ik gebruik constructielijm, weinig, HEEL erg weinig! letterlijk met een tandenstoker een puntje oppakken en dat neertippen waar je koolstof het depron ingaat. ook deprop op depron verbindingen gebruik ik het hoewel uhu por ook kan. geen epoxie.
Prop, 8X4,3 vliegt zo goed als iedereen mee, ik niet, ik vlieg met een 8X6, ik heb het idee dat hij beter versnelt als ik gas geef ipv gewoon meer trust.
De GWS 8x4 prop kan je trouwens ook ruim een gram lichter maken door het middenstuk flink bij te dremelen.
Idd, iedereen op mijn club lachte mij uit maar ik had weer een gram te pakken!
