Hot Bodies Cyclone 12X Moest je bij de eerste versie van de HB C12 nog van alles veranderen om hem goed competatief te krijgen, nu hoeft het kennelijk niet meer want er is een nieuwe versie uit van de C12... De C12X... Zo te zien met aardig wat opties die al verkrijgbaar waren voor de C12 als de titanium nitride kingpins en hingepins zitten nu op de auto... Ook zitten er nieuwe draagarmen (onder) op en zijn de stuurblokken en voorassen (die voorheen als lucifers knapten) vernieuwd en zo te zien verbeterd. Uiteindelijk ook de aluminium achteras heeft plaats gemaakt voor een koolstof versie die wél te verstellen is in breedtte... Ziet er erg goed uit al zeg ik het zelf... Hot Bodies have released details about the new Cyclone 12X, which will make its debut at next weeks World Championships in Thailand. This latest version of the European Championship winning car features a number of changes which make for a more aggressive handling chassis. First change is the inclusion of new rear axle bearing mounts that come in 0.25mm differences so that you can fine tune the responsiveness of the rear of the car more. Also at the rear there is a new wheel mounting hub, aluminum spacers for quick track width adjustment as well as a lightweight carbon rear axle, in place of aluminium. The front has also received some attention with new lower front wishbones, steering blocks, lighter wheel axles, new stiffening bar and finally an updated T-bar front mount. Joost K. Bron: RedRC
Stock betekend dat iedereen met een dezelfde langzame motor rijdet net als de A1GP met dezelfde auto's rijdt met afgeknepen motoren. Het maakt de verschillen klein en de kosten laag. Omdat er met laagtoerige motoren wordt gereden betekend het dat er andere instellingen in de regelaar nodig zijn om bv. het maximale uit de motor te halen.
een kennis van me nam deel aan de laatste ETS-wedstrijd in Duitsland. Hij is zeker geen slechte piloot. Hij verwachtte natuurlijk wel geklopt te worden door de aanwezige klasbakken, maar stond paf van het verschil. (En hij heeft al redelijk wat ervaring in het rijden op internationaal niveau). Hij vertelde me dat ze op geen enkel manier de nselheid konden halen als de LRP-team-leden ... die allemaal met deze nieuwe stock-ESC reden. Ze konden het zelf amper geloven maar aangezien ze met hetzelfde materiaal reden: zelfde packs (zelfs lager gequoteerde cellen), zelfde motor, (hij kreeg zelfs een motor van zo'n toppiloot om te testen) ... konden ze het moeilijk aan iets anders wijten dan aan de ESC. In de specs van die ESC staat wel iets van "optimised for 4 to 6 cells, ... maar zou die ook Lipo aan kunnen?
Don't give al the credits to the esc..... Ik hoorde ook dat de LRP teamleden ELKE heat een verse accu reden. Dat maakt meer verschil dan je regelaar......Zeker in de stock
De nieuwe LRP Stock spec regelaar heeft meer timing tov het TC model. Hiermee zou je wellicht iets meer uit je motor kunnen krijgen, al moet je deze wel weer anders gaan verplaatsen.
Hij bedoelt de eindoverbrenging. Dat is iets anders dan de rollout, want die heeft ook weer met de grootte van de banden te maken.
elke heat een verse accu. Bedoel je daarmee dat elke accu maar één keer per dag gebruikt wordt? Dat doet toch zowat elke RC-rijder in competitie? Als je bedoelt dat ze splinternieuwe accu's gebruikten, dan moet ik je tegenspreken. M'n maat Grooveman was daarin erg formeel. Hij was het eerst ook daarin gaan zoeken. Bleek dat de piloten die hij kon "checken" of controleren, gweoon met oude packs reden. vandaar dat hij ook kon waarnemen hoe zijn packs betere specificaties hadden dan sommige van die rijders.
Degenen die wel allemaal nieuwe accu's gebruikten waren de rijders van het duitse Team Orcan, verder weet ik niet precies wie wel en geen nieuwe accu's gebruikten.
Verplaatsing is ook afhankelijk van de grootte van de banden. Het gaat bij verplaatsing dus idd om de rollout en niet de eindoverbrenging (final drive ratio).
Low_E, De krimpkousjes zijn snel verandert hoor en dat gebeurd genoeg. Dus ik vrees dat het niet altijd een goede parameter is. Groetjes PQ
Ik weet het van een aantal rijders dat ze inderdaad NIEUWE accu's per heat gebruikten.... Maar laten we ontopic blijven, het gaat hier over 'Nieuwtjes' en elke heat nieuwe accu's.... dat is niks nieuws... haha