Liebherr 954 schaal 1:10

Hallo forumleden.

Hier wat foto's van een onderwagen in aanbouw. Het is van een Liebherr 954 met verzwaard onderframe.
full



hier een foto van 65mm brede stalen rupsplaat. Inmiddels zijn er 136 stuks van gemaakt
full


Het aandrijfwiel (hier in aanbouw) is voorzien van een ketting die aan de binnenzijde van het rupsframe loopt.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Echt mooi gemaakt.
Zag dat je nog meer mooi foto's in je album had staan.
Trouwens wel leuk dat er steeds meer graafmachines komen. Heb deze week mijn bruder binnen gehad en volgende week de hydroliek ophalen :-)
 
Echt mooi gemaakt.
Zag dat je nog meer mooi foto's in je album had staan.
Trouwens wel leuk dat er steeds meer graafmachines komen. Heb deze week mijn bruder binnen gehad en volgende week de hydroliek ophalen :-)
Shovel of kraan?
 
Hallo forumleden.

Hier wat foto's van een onderwagen in aanbouw. Het is van een Liebherr 954 met verzwaard onderframe.
full



hier een foto van 65mm brede stalen rupsplaat. Inmiddels zijn er 136 stuks van gemaakt
full


Het aandrijfwiel (hier in aanbouw) is voorzien van een ketting die aan de binnenzijde van het rupsframe loopt.
full




Hallo Stef,

Even een paar vragen !!

Want ik ga medio maart volgend jaar 2 Caterpillar 385 CL rupskranen bouwen en ik ben me nu aan het oriënteren !

Heb jij de stalen rupsplaten zelf gemaakt, gefreesd ?
Zo ja, een mooi stukje vakwerk.

Of heb jij deze rupsplaten laten maken ?
De rupsketting die onder de rupsplaten zit, heb je die ook zelf gemaakt, of heb jij deze kant en klaar gekocht ?

Als jij de rupsplaten en de rupsketting heb gekocht, waar heb jij deze dan gekocht ?

Waar heb jij de aandrijfketting voor het aandrijfwiel gekocht ?

Graag even jou antwoord.
Bij voorbaat dank !

Zie hieronder de foto van de de door mij te bouwen 2 Caterpillar rupskranen, schaal 1:14

CATERPILLAR385CL-1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen

De rupsplaten maak ik zelf. Evanals de ketting. Het is wel veel werk, maar dan heb je ook iets moois. Ben nu bezig om een ketting te ontwerpen waar ook de gaten inzitten voor de moeren.
En nog steeds bezig om een goed productieproces te verzinnen.

Die cat 385 is een prachtige kraan. Als je daar foto's van maakt in mooi fijn zand is het gewoon een echte. Vanwaar 2 stuks? Zelf ooit in een echte gezeten?

De onderwagen voor de Liebherr is vrij snel af. Ik bouw hem voor een ander die al een bovenwagen heeft in de vorm van een overslagkraan. Het hele ding gaat zo'n 70kg wegen. Precies het schaalgewicht van de echte.

Mocht je interesse hebben in rupsplaten kijk dan eens op mijn website benjamin-modelbouw punt nl

Na de liebherr 954 heb ik een onderwagen van een cat 325 in opdracht. Hier komen de motoren in het rupsframe te liggen. Eveneens met stalen rupsen.

Waarom is er eigenlijk geen speciaal forum voor grondverzet, hijskranen en speciaal transport?? Helicopters en vliegtuigen zijn toch ook appart!

Stef
 
hallo
wat kost nou zo n rupsplaatje/schakel??
het ziet er echt om te kwijlen zo mooi uit(toch piet)
en er is echt in nederland behoefte aan dit soort onderdelen,
of je moet in duitsland gaan kijken,
maar in nl is wel zo makkelijk,
helemaal als u een onderwagen als basis aan gaat bieden,
mvg markioo
 
Laatst bewerkt:
@Stef


Klopt helemaal, ik had het vermoeden dat je telefoon gejat was en toen zag ik jou draadje hier, omdat ik dat mooi vindt die truckbouw enzo, jij bent goed bezig mooi werk hoor en ja wat wil je als oud interspaner hahahaha


Laters


Gr Jaap
 
Goedemorgen


Waarom is er eigenlijk geen speciaal forum voor grondverzet, hijskranen en speciaal transport?? Helicopters en vliegtuigen zijn toch ook appart!

Stef

We hebben net al een uitbreiding gehad voor "ons" truckers-gedeelte!
Waarschijnlijk is dit niet in alle onderdelen opgesplitst omdat het truckers-gedeelte niet het meest actiefst is.
Vliegen en racen zijn veel actiever en daarom dat het waarschijnlijk is "opgesplitst"

Waarschijnlijk zal ik het fout hebben maar dat hoor ik dan wel!
 
@Stef


Klopt helemaal, ik had het vermoeden dat je telefoon gejat was en toen zag ik jou draadje hier, omdat ik dat mooi vindt die truckbouw enzo, jij bent goed bezig mooi werk hoor en ja wat wil je als oud interspaner hahahaha


Laters


Gr Jaap

Wij weten niet waar u het over heeft...

Ik in ieder geval niet :confused:
 
Goedemorgen

De rupsplaten maak ik zelf. Evanals de ketting. Het is wel veel werk, maar dan heb je ook iets moois. Ben nu bezig om een ketting te ontwerpen waar ook de gaten inzitten voor de moeren.
En nog steeds bezig om een goed productieproces te verzinnen.

Die cat 385 is een prachtige kraan. Als je daar foto's van maakt in mooi fijn zand is het gewoon een echte. Vanwaar 2 stuks? Zelf ooit in een echte gezeten?

De onderwagen voor de Liebherr is vrij snel af. Ik bouw hem voor een ander die al een bovenwagen heeft in de vorm van een overslagkraan. Het hele ding gaat zo'n 70kg wegen. Precies het schaalgewicht van de echte.

Mocht je interesse hebben in rupsplaten kijk dan eens op mijn website benjamin-modelbouw punt nl

Na de liebherr 954 heb ik een onderwagen van een cat 325 in opdracht. Hier komen de motoren in het rupsframe te liggen. Eveneens met stalen rupsen.

Waarom is er eigenlijk geen speciaal forum voor grondverzet, hijskranen en speciaal transport?? Helicopters en vliegtuigen zijn toch ook appart!

Stef


Hallo Stef,


eerst even mijn complimenten voor jou vak modelbouwwerk, dat ziet er strak en mooi uit, echt SUPER.
Petje af voor jou frees kwaliteiten.
Heb jij een CNC draai en freesbank ???
Want handmatig zoveel rupsplaten en kettingschakels maken is een enorme klus.

Trouwens wat voor bussen zet jij tussen de losse schakels om ze met elkaar te verbinden ??
Worden de schakels samen met de bussen vastgeklemd op de rupsplaten ??

Nu antwoord op jou vragen :
1.
Waarom geen apart forum voor grondverzet !!
2.
Gelukkig niet, want dan zou de belangstelling zeer gering zijn !!!
Nu weet je zeker dat je topic goed wordt bekeken en gelezen !!
3.
Waarom 2 rupskranen ???
1 rupskraan voor mezelf
1 rupskraan ga ik in opdracht bouwen voor mijn schoonzoon zijn vader.
Deze krijgt hij van mijn schoonzoon aangeboden !

Kijk maar even op het topic :
Caterpillar 385 CL
Daar staat alle informatie over de bouw van de 2 rupskranen.


Tenslotte :
Bedankt voor je informatie, ik zal jou website even gaan bezoeken !
 
Laatst bewerkt:
vandaag de aandrijving gefreesd. was wel spannend, want ik had maar twee wielen gedraaid, kon dus geen fouten maken
full


het wiel is 90mm rond. Nu is ook het kettingwiel goed te zien

groet
Stef
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo zeg
wauwww das mooi zeg,
ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien,
en piet,niet kwijlen,hahahahhaha
mvg markioo
 
Back
Top