Goedemorgen
De rupsplaten maak ik zelf. Evanals de ketting. Het is wel veel werk, maar dan heb je ook iets moois. Ben nu bezig om een ketting te ontwerpen waar ook de gaten inzitten voor de moeren.
En nog steeds bezig om een goed productieproces te verzinnen.
Die cat 385 is een prachtige kraan. Als je daar foto's van maakt in mooi fijn zand is het gewoon een echte. Vanwaar 2 stuks? Zelf ooit in een echte gezeten?
De onderwagen voor de Liebherr is vrij snel af. Ik bouw hem voor een ander die al een bovenwagen heeft in de vorm van een overslagkraan. Het hele ding gaat zo'n 70kg wegen. Precies het schaalgewicht van de echte.
Mocht je interesse hebben in rupsplaten kijk dan eens op mijn website benjamin-modelbouw punt nl
Na de liebherr 954 heb ik een onderwagen van een cat 325 in opdracht. Hier komen de motoren in het rupsframe te liggen. Eveneens met stalen rupsen.
Waarom is er eigenlijk geen speciaal forum voor grondverzet, hijskranen en speciaal transport?? Helicopters en vliegtuigen zijn toch ook appart!
Stef
Hallo Stef,
eerst even mijn complimenten voor jou vak modelbouwwerk, dat ziet er strak en mooi uit, echt SUPER.
Petje af voor jou frees kwaliteiten.
Heb jij een CNC draai en freesbank ???
Want handmatig zoveel rupsplaten en kettingschakels maken is een enorme klus.
Trouwens wat voor bussen zet jij tussen de losse schakels om ze met elkaar te verbinden ??
Worden de schakels samen met de bussen vastgeklemd op de rupsplaten ??
Nu antwoord op jou vragen :
1.
Waarom geen apart forum voor grondverzet !!
2.
Gelukkig niet, want dan zou de belangstelling zeer gering zijn !!!
Nu weet je zeker dat je topic goed wordt bekeken en gelezen !!
3.
Waarom 2 rupskranen ???
1 rupskraan voor mezelf
1 rupskraan ga ik in opdracht bouwen voor mijn schoonzoon zijn vader.
Deze krijgt hij van mijn schoonzoon aangeboden !
Kijk maar even op het topic :
Caterpillar 385 CL
Daar staat alle informatie over de bouw van de 2 rupskranen.
Tenslotte :
Bedankt voor je informatie, ik zal jou website even gaan bezoeken !