H
hezik
Guest
Ieder moet gebruiken wat hij of zij prettig vind. Styroplaten bouw ik een rechte shock mee, de platen van de gamma zijn gewoon even dik, kun je optisch ook direct zien als je ze naast elkaar legt.
De Elipsia is nu bijna klaar, het enige wat ik nog moet doen zijn de 'vleugelkruispaaltjes' erop lijmen, de remvlakjes aan de ailerons en de stuurstangen van de ailerons. Gewicht tot nu toe: 101.8 gram. De delen die er nog op komen wegen samen 4 gram. Dan zou ik dus uit moeten komen op 105 gram in totaal.
@Johan: Met het dikke Graupner depron durf ik het met die latjes ook wel aan. Met het dunnere en lichtere depron gaat het hangen tussen de latjes en krijg je volgens mij nooit een rechte shock. Hoeveel rechte shocks tussen de 100 en 110 gram heb je op die manier gebouwd?
Ik zal proberen vanmiddag wat detailfoto's te maken van kleine zaken. De aansturing van rudder/hoogte heb ik pull/pull gemaakt, waarbij ik gebruik gemaakt heb van iets waar Niek mij bij Wall-halla op wees. Overigens viel het mij op dat het merendeel van de buitelandse piloten daar ook pull/pull gebruikten. Wat die deden (en ik nu dus ook) is het laatste stukje tussen draad en hevel maken van een stukje dun koperdraad (ik heb .5mm lakdraad gebruikt), op die manier kun je makkelijk trimmen.
Het rudder komt nu niet meer naast het scharnier te staan door de pull/pull aansturing. Ik heb ten hoogte van het scharnier aan 1 kant een reepje glasvezel-tape aangebracht en het scharnier op dat punt een klein stukje ingevijld zodat er alleen op die plek een gleufje van een mm bestaat. Dan aan de andere kant tape erover en dan raken de twee tapes in het midden elkaar heel goed en krijg je een scharnier wat gewoon op z'n plek blijft.
De Elipsia is nu bijna klaar, het enige wat ik nog moet doen zijn de 'vleugelkruispaaltjes' erop lijmen, de remvlakjes aan de ailerons en de stuurstangen van de ailerons. Gewicht tot nu toe: 101.8 gram. De delen die er nog op komen wegen samen 4 gram. Dan zou ik dus uit moeten komen op 105 gram in totaal.
@Johan: Met het dikke Graupner depron durf ik het met die latjes ook wel aan. Met het dunnere en lichtere depron gaat het hangen tussen de latjes en krijg je volgens mij nooit een rechte shock. Hoeveel rechte shocks tussen de 100 en 110 gram heb je op die manier gebouwd?
Ik zal proberen vanmiddag wat detailfoto's te maken van kleine zaken. De aansturing van rudder/hoogte heb ik pull/pull gemaakt, waarbij ik gebruik gemaakt heb van iets waar Niek mij bij Wall-halla op wees. Overigens viel het mij op dat het merendeel van de buitelandse piloten daar ook pull/pull gebruikten. Wat die deden (en ik nu dus ook) is het laatste stukje tussen draad en hevel maken van een stukje dun koperdraad (ik heb .5mm lakdraad gebruikt), op die manier kun je makkelijk trimmen.
Het rudder komt nu niet meer naast het scharnier te staan door de pull/pull aansturing. Ik heb ten hoogte van het scharnier aan 1 kant een reepje glasvezel-tape aangebracht en het scharnier op dat punt een klein stukje ingevijld zodat er alleen op die plek een gleufje van een mm bestaat. Dan aan de andere kant tape erover en dan raken de twee tapes in het midden elkaar heel goed en krijg je een scharnier wat gewoon op z'n plek blijft.
Laatst bewerkt door een moderator: