Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Temperaturen verschillen per motor. Maar wat ik wel eens gelezen hebt.. lijkt me dat de temp normaal wat hoger ligt van dat blokkie. Maar goed met deze kou kan dat dus..
 
Hoi,

Ik heb gisteren met mijn x gereden en de 4.6 motor ging net als normaal naar de 120 graden, en reed perfect net of het 25 graden was !!

Dus zoals je ziet hoeft het geen probleem te zijn om met lagere teperaturen te rijden.

HPI schrijft voor de 4.6 en de 5.9 120 graden voor als ideale temp.

KlaasJan
 
Hallo,

Ik heb nog een klein vraagje. Als ik mijn savage van de grond neem en ik geef gas totdat hij schakelt naar zijn 2de versnelling dan hoor je dat duidelijk, maar als ik hem op de grond zet(gras) en ik geef vol gas of toch bijna dan hoor je dat amper(ik twijfel zelf of hij schakelt maar kan eigenlijk niet). Kan dat kwaat dat hij ietsje vroeg schakelt of is het beter dat je hem goed hoort schakelen?
 
Aha uit eigenbelang dus ;)
Is wel ok idee, ik heb alleen weinig last van lange laadtijden.
En als je iets zoekt in dit topic kun je het inderdaad wel vergeten :P


Nog meer mensen die deze mening delen? dit topic is inmiddels toch al onoverzichtelijk geworden zegmaar..

Edit: ging dus over dit:
Is het misschien een idee om een Savage topic deel 2 te maken, met daarin wel de link, want de pagina laden duuurt wel heel erg lang, en overzichtelijk is het nu toch al niet meer met 296 pagina's,
Waarom, ga binnenkort savage krijgen, en vind het wel handig als ik ook iets in een topic kan posten wat van belang is voor de auto.
We kunnen deel 1 gewoon linken in dat topic dan..

IK zie het wel verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje over de versnellingen. Ik wil ze wat later doen verzetten omdat ze nogal vroeg veranderen maar ik heb geprobeert om hem klokwijs wat in te draaien met een imbussleutel maar ik vind dat die nogal hard vast zit en durf niet echt verder draaien:???:. Is dit normaal als je voor de eerste keer er wat aan veranderd dat het wat stroef zit of...?
 
ben je zeker dat je wel aan de juiste schroef draaide? er zit namelijk meer dan 1 schroef op je versnellingsbak. kijk eens goed in de handleiding en zorg dat je zeker bent dat je de juiste hebt.

het kan best zijn dat je redelijk hard moet draaien. misschien hebben ze van de fabriek uit wat locktite erop gebruikt.

groetjes en succes
 
Ik heb een vraagje over de versnellingen. Ik wil ze wat later doen verzetten omdat ze nogal vroeg veranderen maar ik heb geprobeert om hem klokwijs wat in te draaien met een imbussleutel maar ik vind dat die nogal hard vast zit en durf niet echt verder draaien:???:. Is dit normaal als je voor de eerste keer er wat aan veranderd dat het wat stroef zit of...?

In je versnellings bak zitten twee gaatjes afgedekt door rubberdopje, de meest rechtse moet je hebben. Door rechtsom draaien later schakelen en linksom draaien eerder schakelen.

Hier een link naar de manuel.

http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/835.pdf

En RTFM.
 
Laatst bewerkt:
Topic lekker laten zoals het is. Als je een nieuw deel maakt dan verdwijnt deze naar de achtergrond.

Als je iets wilt zoeken kan het ook hier. In dit topic is alles al minimaal een paar keer aan de orde geweest, met een nieuwe ga je alles weer dunnetjes over doen. Wil je veel weten over je Savage, lezen of vragen.
 
Ik heb met m'n savage gereden en ik merk als ik uit hoge toeren kom dat hij even in hoge toeren blijft. Is da door het koude weer(was toen 0° zoiets) of ligt dat aan afstellingen? Misschien kan het ook zijn dat serve blijft hangen.
Njah ondertussen ook even vid posten voor fun maar je hoort het ook wat ik hier boven heb geschreven.

EDIT: Hier hoor je ook wanneer hij schakelt. Is dat te vroeg?
 
het is allesinds niet zo goed voor je motor om zo te rijden, namelijk redelijk hoge toeren rijden en geen verplaatsing. zo word je motor snel te warm.

hij staat naar mijn inzien een tikkeltje te arm. ik zet mijn nitro's altijd liever een beetje te rijk , voor een achtertuin basher veel verstandiger. en beter voor de levensduur van je motortje.

we horen je wagen wel schakelen, maar als je bijna nooit eens volgas rechtdoor gaat is het moeilijk zeggen als hij op het juiste moment schakelt.

aangezien het een toerental-gebonden versnellingsbak is moet een een plaats uitzoeken met veel grip en dan volgas rechtdoor gaan. van daaruit dan je aanpassingen doen.

groetjes
 
het is allesinds niet zo goed voor je motor om zo te rijden, namelijk redelijk hoge toeren rijden en geen verplaatsing. zo word je motor snel te warm.

hij staat naar mijn inzien een tikkeltje te arm. ik zet mijn nitro's altijd liever een beetje te rijk , voor een achtertuin basher veel verstandiger. en beter voor de levensduur van je motortje.

we horen je wagen wel schakelen, maar als je bijna nooit eens volgas rechtdoor gaat is het moeilijk zeggen als hij op het juiste moment schakelt.

aangezien het een toerental-gebonden versnellingsbak is moet een een plaats uitzoeken met veel grip en dan volgas rechtdoor gaan. van daaruit dan je aanpassingen doen.

groetjes
wat wil je zeggen met "geen verplaatsing"(owja op het ijs, dat wou ik gewoon eens doen nu dat het kan)
en als ik in de straat volgas geef heb ik gekeken op temperatuurmeter.
De motor werd 90°-103°
Ook zeg je dat je hem hoort schakelen dus kan je toch zeggen of hij te vroeg schakelt?
 
Laatst bewerkt:
met geen verplaatsing bedoel ik dat je op dat stukje ijs rijd van 1m²

en nog eens over het schakelen, doe eens een stuk rechtdoor waar je veel grip hebt, dus geen ijs.

met de temperatuur zit je wel goed!! :)
greetz
 
met geen verplaatsing bedoel ik dat je op dat stukje ijs rijd van 1m²

en nog eens over het schakelen, doe eens een stuk rechtdoor waar je veel grip hebt, dus geen ijs.

met de temperatuur zit je wel goed!! :)
greetz
dat stukje ijs wou ik eens doen voor de lol.:p
Maar moet hij nou later schakelen?
Ik denk van wel.
 
Als jij denkt dat ie later moet schakelen , dan doe je dat toch ;) zoveel werk is het niet , en als je daarna denkt dat ie toch weer eerder moet schakelen , zet je hem weer terug :) het is tenslotte jou auto :p
 
Op straat of in ieder geval op harde ondergrond waar je een lekker lang stuk hebt.Zeker niet op het ijs afstellen.:rainbow1:
 
Je denkt toch niet dat ik m'n auto op ijs afstel? Zo dom ben ik niet. Ik weet wel dat het niet gezond is op ijs rijden maar heb misschien maar maximum 2minuten erop gereden en nu dat het eens vriest :p dus...kan niet zoveel kwaad. En over dat schakelen, ik heb al eens geprobeert met een imbussleutel(die 6 hoekige of hoeveel zijn het er) al wat meer klokwijs te draaien maar dat schroefje zit wel hard vast! Ik wil niet dat ik het helemaal kapot draai:p hopelijk draai ik aan het juiste. Eerst draai ik aan de spur gear totdat ik dat eerste gaatje zie, dan draai ik aan de wielen totdat ik dat andere zie(dat gat komt pas in beweging al ik start met draaien, als ik doordraai niet dus moet ik eens stoppen met draaien dan weer...)en dan zie ik dat schroefje voor de imbus maar dat zit heel vast.
 
Back
Top