Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Mn probleem is gefixed, het bleek dat mijn tvp's lichtjes verbogen waren door de klap waardoor de motor iets naar voren helde. Dit heb ik opgelost met wat ringetjes.
Nu heeft er alleen iemand aan mijn afstelling gezeten lijkt het, de naalden staan helemaal niet meer hoe ze eerst stonden. Nu ben ik vandaag een beetje aan het afstellen gegaan,
en ik heb het volgende geconstateerd met alle naalden behalve de hsn op flush:
-bij stationair valt de motor vrij snel uit (stationair indraaien voor meer rpm?)
-bij licht gas geven maakt hij beetje haperend geluid (te arm?)
-bij half tot vol gas een hoop lawaai en rook maar weinig snelheid (te rijk)
-Aan het einde van gas geven maakt hij ook haperend geluid (te arm?)
het vreemde is dat mijn hsn al 2,5 slag staat ingedraaid, wat volgens de handleiding de absolute max is. Hoe ver staat de hsn bij jullie? Ik rijd overigens op 16% modeltechnics.

Heb je die ringetjes onder de motor geplaatst zo ja zou ik die weer weg halen en die tvp's weer proberen recht te maken. In verband met trillingen. Wat afstelling betreft een beetje onduidelijk nitro motoren maken altijd een hoop lawaai. Hier zou ik de fabriekinstelling aan raden van daaruit verder afstellen. Dit lijkt mij het makkelijkst en het snelst

hoi , zeker ervaring mee. ik heb ze zelf ook 1,5 inch. !!! en geloof me echt briljant.. je draaicirkel wordt wel wat groter maar met het nodige slip werk en remmen is dit geen probleem! GROOTSTE voordeel!!! bijna niet meer omslaan.. echt onwijs gaaf om te merken... ik heb er zelfs nu een grotere motor op zitten 5.9 xl motor. en hij is niet om te krijgen... wel met optrekken ;)

Bedankt voor je antwoord ! ik ga ze ook bestellen !!!!

Ik heb op die van mij ook een 5.9 zitten, maar ik heb dan ook de xl ;)

Ik had misschien verwacht dat hij instabiel zou worden ?

Waar heb je ze gekocht ?

Groet,
KlaasJan

Hoi KlaasJan, mag ik vragen waar op ebay jij die spoorverbreders hebt gezien? Ik heb ook op ebay gezocht, maar kon niks vinden. Deze zijn toch wel specifiek voor de savage? Heb er ook wel intresse in deze spoorverbreders.

Groeten Kulk

Thanks Kobus, ik had inderdaad niet wereldwij aangevinkt (wist ook niet dat dat kon).
KlaasJan had het over een 43 mm spoorverbreders. Moest maar eens gaan zoeken.

Bedankt voor de snelle reactie,

groeten Kulk

Thanks Kobus, ik had inderdaad niet wereldwij aangevinkt (wist ook niet dat dat kon).
KlaasJan had het over een 43 mm spoorverbreders. Moest maar eens gaan zoeken.

Bedankt voor de snelle reactie,

groeten Kulk

Dat kan ook een rekenfoutje zijn ;) ik heb ze alleen nog maar van 1.5 inch gezien, is 37.5mm , dat is dus 75mm verbreding :cool:

ps. je kan ook nog "nu kopen" aanvinken ;)

Inderdaad, heb ze ook alleen van 1,5 inch gezien.

Ik heb gelijk even gegoogeld en 1,5 inch staat gelijk aan 38mm. Dit aan bijde zijde, lijkt me toch aardig wat voor een verbreding.
Zal dus inderdaad een rekenfout zijn geweest, bedankt voor het mee denken.

Groeten Kulk

Dat kan ook een rekenfoutje zijn ;) ik heb ze alleen nog maar van 1.5 inch gezien, is 37.5mm , dat is dus 75mm verbreding :cool:

ps. je kan ook nog "nu kopen" aanvinken ;)

Inderdaad, heb ze ook alleen van 1,5 inch gezien.

Ik heb gelijk even gegoogeld en 1,5 inch staat gelijk aan 38mm. Dit aan bijde zijde, lijkt me toch aardig wat voor een verbreding.
Zal dus inderdaad een rekenfout zijn geweest, bedankt voor het mee denken.

Groeten Kulk

Dan zat ik er maar halve mm naast :D dus word het 76mm. verbreding ;)

Geen dank hoor , daar is dit hele forum toch voor :)

Hoi,

Ja ze komen inderdaad van eBay.de.
Ik heb hier de advertentie van degene die de 43mm verbreders had.
maar let op de veiling is al afgelopen,bieden kan dus niet meer.
Da wird der Savage XL auf den Savage X neidisch... Hier noch einmal die Möglichkeit ein Top Tuning zum Top Preis zu ersteigern, die Vorräte gehen aus und ich werde auch keine mehr bekommen.

Hallo RC-Modellbaufreunde,
zum Verkauf steht eine nagelneue Verbreiterung für den Savage 21 25 X XSS XL.
Verbreiterung ist von Nova aus Flugzeugaluminium !!!
(nicht selbst gedreht aus schwerem Edelstahl wie bei anderen, sondern vom Markenhersteller NOVA RC aus USA aus leichtem Flugzeugalu gefertigt)
Durch das verwendete sehr leichte Flugzeugaluminium, wird die rotierende Masse im Vergleich zu billigen Edelstahlvarianten sehr niedrig gehalten, was zu einer Verbesserung des Fahrverhaltens führt...!!!!
Mit diesem Mod, wird euer Savage X XSS ein bisschen zum Savage XL, nur noch BREITER ... und der XL wird MEGA BREIT !!!
Die Auktion beinhaltet die Verbreiterung für 2 Achsen (also 4 Stück) komplett
mit allem Befestigungsmaterial was man benötigt.
Die Verbreiterung hat 17mm Sechskantmitnehmer !!!
Eine Verbreiterung ist etwa 43mm lang, was mal zwei satte 86mm Verbreiterung pro Achse macht !!!!
Jetzt geht´s rund, hier die Hammerbreite Variante 86mm pro Achse ohne Aufpreis !!!

Sehen Sie sich meine anderen Artikel an!

Versand in der Regel noch am Tag des Zahlungseingangs...

Beachten Sie folgende Bedingungen: Bitte stellen Sie Fragen vor Abgabe eines Gebotes. Bei dieser Auktion handelt es sich um einen Kaufvertrag von Verbraucher zu Verbraucher nach $ 13 BGB. Dies ist keine gewerbliche Auktion. Der Verkauf dieses Artikels erfolgt unter Ausschluss jeglicher Gewährleistung. Gemäß § 447 BGB gilt, dass nach Aufgabe des Artikels bei Post oder Spediteur der Käufer die Verantwortung für eine Beschädigung oder einen Verlust während des Transportes hat. Laut BGH-Urteil vom 07.11.2001, AZ VII ZR 13/01 - "Ricardo-Fall" ist eine ebay - Auktion ein wirksamer Kaufvertrag, der von beiden Parteien eingeklagt werden kann. Der Artikel wird "so wie er ist" von privat verkauft. Das bedeutet. dass Sie sich mit Abgabe eines Gebotes ausdrücklich damit einverstanden erklären, auf die Ihnen gesetzlich zustehende Garantie gegen den Verkäufer völlig zu verzichten. Selbstverständlich gilt eine Herstellergarantie - soweit angeboten. Eine Rückgabemöglichkeit besteht nicht. Dieser Disclaimer bedeutet nicht, dass an der Funktionalität des/der beschriebenen Artikel(s) oder Komponenten irgend ein Zweifel besteht (soweit nicht anders im Text beschrieben), er dient nur zur rechtlichen Absicherung für mich als Verkäufer. Die Auktionsbeschreibung erfolgt nach den Herstellerangaben und den mir vorliegenden Informationen. Auktionsware ist vom Rückgaberecht oder Umtausch ausgeschlossen. Gerichtsstand für eventuelle Streitigkeiten ist der Wohnsitz des Verkäufers. Ich behalte mir das Recht vor, Bieter mit negativem oder schlechtem Bewertungsprofil von meinen Auktionen auszuschließen und deren Gebote zu streichen. Spassbieter werden Post von meinem Anwalt bekommen, ich werde 50% des Aktionsbetrages einfordern mindestens aber 50€!! Bei unversichertem Versand haftet der Käufer bei Beschädigung oder Verlust beim Versand.

Am 25.10.08 hat der Verkäufer die folgenden Angaben hinzugefügt:

Bei Fragen bitte mail direkt an Savage-Corner@gmx.net

b25e_1.JPG

s.gif

Dit staat in zijn advertentie:
Shipping: To Netherlands -- Not specified.

Verzendkosten $4,- is voor verzending in de US.
Vraag altijd info bij de verkoper om teleurstelling te voorkomen.

Is het misschien een idee om een Savage topic deel 2 te maken, met daarin wel de link, want de pagina laden duuurt wel heel erg lang, en overzichtelijk is het nu toch al niet meer met 296 pagina's,
Waarom, ga binnenkort savage krijgen, en vind het wel handig als ik ook iets in een topic kan posten wat van belang is voor de auto.
We kunnen deel 1 gewoon linken in dat topic dan..

IK zie het wel verschijnen.

Aha uit eigenbelang dus ;)
Is wel ok idee, ik heb alleen weinig last van lange laadtijden.
En als je iets zoekt in dit topic kun je het inderdaad wel vergeten :P

Ik heb vandaag nog eens gereden met m'n savage 3.5 maar er zit van deze keer een tempratuurmeter op. Eerst bleef het rond de 93°C maar dan ging het tot 103°C. Is dit een normale temperatuur? Het kan zijn dat hij ietsjes te arm staat maar 1/8 slag rijker of meer kan toch geen graden verschil geven?

Back