Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Japio,

Ik vlieg alles op 4,8V. Dus ook deze jet, zie niet in waarom niet?!?!? tuurlijk 6V is sneller en sterker maar betwijfel of jij en ik dat verschil merkt persoonlijk denk ik van niet.
Daarnaast moet je weer een Volt limiter gaan gebruiken omdat een volgeladen 6V akku meer als 6V afgeeft wat weer schadelijker kan zijn voor je ontvanger en mogelijk ook voor je servo`s.

Tuurlijk dat kun je weer ondervangen door je servo stroomvoorziening apart te laten lopen (Ger heeft dat ook) maar dat wil ik in eerste instantie niet toepassen.

Gewoon rechtstreeks inbouwen en gaan, moet kunnen bij deze jet.


Wat de naam betreft ben ik je allang voor geweest, ik wist dat de kist veel verbouwt moest worden en daarom heb ik in de titel ook bewust niet de naam Formost gebruikt.

Zelf in deze hele draad heb ik als ik het goed heb maar een enkele keer de naam Formost gebruikt en dan nog alleen maar naar verwijzijng naar andere formosten (?!?!?!?!).

Heb zelf al wel een naam voor de kist in gedachten maar die blijft nog geheim en kan nog veranderen ;-)


Zo vandaag weinig bouwen moet "even" de versnellingsbak onder m`n Passat zien terug te hangen, misschien vanavond weer wat maar dat zien we dan we weer.


Grt,
Berto.
 
Zo vandaag weinig bouwen moet "even" de versnellingsbak onder m`n Passat zien terug te hangen, misschien vanavond weer wat maar dat zien we dan we weer.
Grt,
Berto.

Ik hoop dat je binnen staat met de passat, een hangaar b.v. :wink: want het is tring koud buiten.

Ger.
 
Hee Berto,

je vliegtuig heeft zeker ook geen lange servo kabels naar je hoogteroer???
als je nog op 35 mhz vliegt dan zou ik ook geen ferrietkernen gebruiken, want
jij zal wel geen storing krijgen natuurlijk.
je zegt zelf al dat op 6 Volt de servo's sneller maar vooral sterker zijn !! ( gun die servo's ook een beetje spanning. )

gr,

Peterjan



Hee Japio,

Ik vlieg alles op 4,8V. Dus ook deze jet, zie niet in waarom niet?!?!? tuurlijk 6V is sneller en sterker maar betwijfel of jij en ik dat verschil merkt persoonlijk denk ik van niet.
Daarnaast moet je weer een Volt limiter gaan gebruiken omdat een volgeladen 6V akku meer als 6V afgeeft wat weer schadelijker kan zijn voor je ontvanger en mogelijk ook voor je servo`s.

Tuurlijk dat kun je weer ondervangen door je servo stroomvoorziening apart te laten lopen (Ger heeft dat ook) maar dat wil ik in eerste instantie niet toepassen.

Gewoon rechtstreeks inbouwen en gaan, moet kunnen bij deze jet.


Wat de naam betreft ben ik je allang voor geweest, ik wist dat de kist veel verbouwt moest worden en daarom heb ik in de titel ook bewust niet de naam Formost gebruikt.

Zelf in deze hele draad heb ik als ik het goed heb maar een enkele keer de naam Formost gebruikt en dan nog alleen maar naar verwijzijng naar andere formosten (?!?!?!?!).

Heb zelf al wel een naam voor de kist in gedachten maar die blijft nog geheim en kan nog veranderen ;-)


Zo vandaag weinig bouwen moet "even" de versnellingsbak onder m`n Passat zien terug te hangen, misschien vanavond weer wat maar dat zien we dan we weer.


Grt,
Berto.
 
Ik sta wel binnen maar vaak is het in de hangaar kouder dan buiten in het zonnetje :-(
 
je vliegtuig heeft zeker ook geen lange servo kabels naar je hoogteroer???
als je nog op 35 mhz vliegt dan zou ik ook geen ferrietkernen gebruiken, want
jij zal wel geen storing krijgen natuurlijk.
Tuurlijk alles op 35mHz.

En tuurlijk 1 lange servo kabel naar het hoogteroer, op m`n Skymaster zit dit ook en zonder problemen, ook zonder ferrietkernen.
Is geen garantie van geen storing maar het werkt wel.

Wel is me ook aangeraden om dit ook te doen op het ECU snoertje daar deze ook wel eens voor storing wilt zorgen.
Dus ook maar een paar ferriet kernen tzt aanschaffen.

Die servo`s moeten ook sterk genoeg zijn zonder die 6V, en dat snelheidverschil merk ik (en velen met mij) niet.
 
Laatst bewerkt:
DPSI Micro - DPSI RV (MPX)

Hey Berto ik denk dat Peter Jan wel een punt heeft!
Voor eigenlijk een paar tientjes heb je het goed voorelkaar, neem bijvoorbeeld een Emcotec
DPSI Micro - DPSI RV (MPX) heb ik zelf al een tijdje in gebruik in mijn Elan.
Kun je lipo's of gewoon 5 nihm cellen gebruiken en lekker terug stellen op 5,9 V.

Zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden.

Ik zou het zeker overwegen als ik jou was.....

Groet, Henk
 
waarom heb je je 2 rudderservo's tegengesteld zitten?
dan krijg je een lange en een korte stuurstang.

kwa stroom voorziening zou ik toch maar eens goed nadenken.
je vliegt op 4,8 volt, maar met lange servo kabels(en zeker dunne kabels)krijg je toch een verlies.
Dan worden je servo's toch weer minder sterk.
je rudderservo's hebben toch ook lange kabels.en ook de rolroeren?

Ik vind niet dat je kan zeggen dat het bij al je andere kisten ook goed werkt dus in je jet ook.

doe anders op bijvoorbeeld een y kabeltje van je neuswiel nog een accu voor de VEILIGHEID;)
En wat dacht je van een bic schakelaar van emcotec .
2 accu's en regelbaar kwa spanning voor nog geen 100 euries.
lekker klein met inbouwen en wel zo veilig

gr maikel
 
Laatst bewerkt:
waarom heb je je 2 rudderservo's tegengesteld zitten?
Hehe, je bent de eerste die er een opmerking over maakt.

Dit is gedaan om op het richtingsroer te kunnen werken met een Y-kabel, spaart weer een kanaal of programeerbare V-kabel uit.

je vliegt op 4,8 volt, maar met lange servo kabels(en zeker dunne kabels)krijg je toch een verlies.
Tja, wat is lang, het is maar een 2mtr model, en ik ban zeker van plan om dikke getwiste kabels te gebruiken, qua verlies lijkt mij dat dan wel mee te vallen (hoe dan anders die lui het met 4mtr plus kisten, gebruiken die dikke stroomkabels ? ;-) ).
 
Tja, wat is lang, het is maar een 2mtr model, , qua verlies lijkt mij dat dan wel mee te vallen (hoe dan anders die lui het met 4mtr plus kisten, gebruiken die dikke stroomkabels ? ;-) ).


Het lijkt jou wel mee te vallen , maar je weet het niet zeker.
goed uitgangspunt;)

Tja wat voor een 4 mtr kist , een pipercub of een extra 300
beetje verschil net als je skymaster of een jet:rolleyes:

Waarom ga je niet voor zekerheid? dat doe ik ook altijd als ik het niet zeker weet?

gr maikel
 
veiligheid

Een heel beroemde uitspraak van Lindberg was, op een vraag van een journalist.
"Why not go with an 4 engined plane across the ocean, at least you have got then 4 engines, in case one failed you have got 3 others?"
Zijn antwoord luide "Yeah, and 3 times more chance for an engine failiure"
Ik geloof dat ie de eerste was die de oceaan overstak, alleen welteverstaan, :wink: inzicht had die man hé, KISS Keep It Simple St###d.
Belangrijkste is dat er heel goed nagedacht wordt over je spulletjes voor je überhaubt aan de jet vliegerij begint, en geen concessies doet aan de veiligheid, dit zal zich namelijk altijd wreken in een ongewilde crash, op de verkeerde plaats, op de verkeerde tijd en op de verkeerde manier, (als het gebeurt is het hopelijk alleen je kist en geen persoonlijk letsel)
We kunnen Berto alleen maar voorzien van goedbedoelde objectieve raad en hijzelf moet hieruit zelf het nodige, in zijn ogen bruikbare tips en tricks, destilleren.
Gewoon gezond 'opbouwend' kritisch blijven is mijn bescheiden mening, en uiteraard heeft iedereen zijn eigen bescheiden mening, is heel gezond hoor :wink: maar we willen wel gezond blijven.

Grt Ger (zo en nu nog effe naar het vliegveld)
 
Dit is gedaan om op het richtingsroer te kunnen werken met een Y-kabel, spaart weer een kanaal of programeerbare V-kabel uit.


Ik zou een heel dun stangetje van het ene naar het andere roer monteren.
dat scheelt weer een servo.
je kan oon een rudder vast lijmen.( merk je toch als vlieger niet)
wel komisch 2 servo's op het rudder en 1 op hoogte roer.

als je dan een keer uit een duik komt en je red het niet, maak je gewoon een kwart
rol en trek je hem vlak met je rudder.
 
Dit is gedaan om op het richtingsroer te kunnen werken met een Y-kabel, spaart weer een kanaal of programeerbare V-kabel uit.


Ik zou een heel dun stangetje van het ene naar het andere roer monteren.
dat scheelt weer een servo.
je kan oon een rudder vast lijmen.( merk je toch als vlieger niet)
wel komisch 2 servo's op het rudder en 1 op hoogte roer.

als je dan een keer uit een duik komt en je red het niet, maak je gewoon een kwart
rol en trek je hem vlak met je rudder.


of gewoon een sterke hoogteroer servo. het hoeft allemaal niet zo moeilijk.
berto kennende wordt er van te voren goed over nagedacht en bij enige twijfel zullen er maatregelen genomen worden.
 
Hehehe, leuke deze "discussies" vooral ook omdat een ieder er weer anders overdenkt.

Belangrijkste is dit: EEN VEILIG EN LUCHTWAARDIGE JET !!!!!!

En dat kan op vele manieren!!!!!


Volgens vele moest ik PCM vliegen met een benzinemotor, waarom? met PPM blijkt het ook goed te werken.
Volgens diverse personen moest ik ferrietkernen plaatsen op mijn Skymaster, waarom? met het verleggen van m`n antennedraad ben ik ook van storingstikken af gekomen.

Er zijn meerdere manieren om een jet veilig te maken, en dat kan ook op een simpele manier, net zoals Ger zegt.
Hoe minder je aan boord heb hoe minder er stuk kan gaan, hoe veiliger het dus is ;-)

En nog belangrijker gewoon zorgen dat je spullen in orde zijn, dan kan je nog zoveel dubbele systemen gaan toepassen als je ontvanger ermee nokt om wat voor een reden dan ook heb je aan die dubbele systemen ook niets.

Tuurlijk er komen zaken voorbij waar ik naar kijk en in me opneem en misschien ook wel toepas, maar misschien ook niet.


Peterjan zei:
Ik zou een heel dun stangetje van het ene naar het andere roer monteren. dat scheelt weer een servo.
MOet het wel een stevig stangetje zijn anders buigt ie misschien wel.

peterjan zei:
je kan oon een rudder vast lijmen.( merk je toch als vlieger niet)
Dat lijkt mij nou ook weer niet een serieuze opmerking, zal wel komen omdat ik het over het snelheidsverschil heb van de servo`s op 4,8V of 6V.

peterjan zei:
wel komisch 2 servo's op het rudder en 1 op hoogte roer.
En wat is daar komisch aan :roll:

peterjan zei:
als je dan een keer uit een duik komt en je red het niet, maak je gewoon een kwart
rol en trek je hem vlak met je rudder.
:D die ga ik onthouden ;-)


pietervisser zei:
het hoeft allemaal niet zo moeilijk.
Kijk en dat is nu het hele doel :yes:
 
LOL, volgens mij lopen sommige mensen jou een beetje te plagen hoor Berto:D

Ik zie inderdaad ook een paar dingen waar ik mijn bedenkingen over heb. Ik ben daar heel makkelijk in altijd; ik geef in de meeste gevallen dan het advies hoe het anders/beter zou kunnen. Als daar wat mee gedaan wordt is het prima, maar het is net zo prima als dat niet gebeurt, het is immers je eigen kist die je op het spel zet......:)

Grt.
 
Als het zo veilig is om met 1 accu te vliegen, waarom doet dan niet iedereen dat??

storingstikken met je PPM systeem wil je echt niet hebben met je jet ( 200+ )
dan heeft het geen zin meer voor je om de antenne nog even te verleggen.


en te zorgen dat je spullen in orde zijn dat klopt. ( met servo's waarvan je niet weet
wat er mee gebeurd is )

trouwens ik heb gehoord dat ze in de echte luchtvaart ook alles enkel gaan uitvoeren
schijn veiliger te zijn zeggen ze.


VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN.
 
;-)
LOL, volgens mij lopen sommige mensen jou een beetje te plagen hoor Berto:D


Ik denk het niet!!!!!!!!!!!
Het is niet bedoeld om iets af te kraken of er alleen maar om te zeiken omdat het niet is zoals b.v. zelf zou doen.

Het is WEL zeker bedoeld om gewoon iemand te helpen en dat hij zijn plezier beleefd aan de hobby en de rest ook

Ieder heeft zijn eigen mening.
Maar soms eigenwijsheid is niet de juiste oplossing.
Geloof mij , ik ben zelf ook zeer eigenwijs;-) en van geleerd

toen ik begon met jetvliegen was er 1 persoon waar ik het van moest leren op gilze rijen
Dat peroon heeft nu een vliegverbod met jets door de veiligheid(heb je hem;-))

dus het is alleen maar bedoeld om het ook eens van een andere kant te laten zien door ervaren mensen.

met vr gr maikel
 
Laatst bewerkt:
Als het zo veilig is om met 1 accu te vliegen, waarom doet dan niet iedereen dat??

PeterJan.
Ik denk dat niet 'iedereen' met 2 accu's vliegt.

storingstikken met je PPM systeem wil je echt niet hebben met je jet ( 200+ )
dan heeft het geen zin meer voor je om de antenne nog even te verleggen.

Lijkt me logisch, ik 'vloog' met de EVO 9 MPX PPM storingsvrij, echter met een zeer goede ontvanger de 9K MPX IPD synt DS, heeft 150+ vluchten perfect gefunctioneerd.


en te zorgen dat je spullen in orde zijn dat klopt. ( met servo's waarvan je niet weet
wat er mee gebeurd is )

Check check dubbel check, PS die servo's die Berto van mij heeft komen uit de ex Digi XL Velox, en bij mijn weten zijn die getest op 400km/u +, ik gebruik ze alleen niet omdat ze vloeken in de hoge pulse band van de FASST ontvanger boven uitgangskanaal 4. echter voor 35Mhz en PPM, no problem at all.

trouwens ik heb gehoord dat ze in de echte luchtvaart ook alles enkel gaan uitvoeren
schijn veiliger te zijn zeggen ze.

Beetje loze kreet PeterJan, je zal nooit, maar dan ook nooit 'Murphy' altijd te slim af kunnen zijn.
Alleen gezond verstand en blijven nadenken :wink:

Just my two cents

Groet Ger.


VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN.[/QUOTE]
 
als je met pcm vliegt en hij gaat door een storing in de failsave,
vlieg ik ook liever niet met een jet.

@ger je mpx ipd werkt ook perfect op de futaba fc28(goeie ontvangers)

remke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top