Hehehe, leuke deze "discussies" vooral ook omdat een ieder er weer anders overdenkt.
Belangrijkste is dit: EEN VEILIG EN LUCHTWAARDIGE JET !!!!!!
En dat kan op vele manieren!!!!!
Volgens vele moest ik PCM vliegen met een benzinemotor, waarom? met PPM blijkt het ook goed te werken.
Volgens diverse personen moest ik ferrietkernen plaatsen op mijn Skymaster, waarom? met het verleggen van m`n antennedraad ben ik ook van storingstikken af gekomen.
Er zijn meerdere manieren om een jet veilig te maken, en dat kan ook op een simpele manier, net zoals Ger zegt.
Hoe minder je aan boord heb hoe minder er stuk kan gaan, hoe veiliger het dus is ;-)
En nog belangrijker gewoon zorgen dat je spullen in orde zijn, dan kan je nog zoveel dubbele systemen gaan toepassen als je ontvanger ermee nokt om wat voor een reden dan ook heb je aan die dubbele systemen ook niets.
Tuurlijk er komen zaken voorbij waar ik naar kijk en in me opneem en misschien ook wel toepas, maar misschien ook niet.
Peterjan zei:
Ik zou een heel dun stangetje van het ene naar het andere roer monteren. dat scheelt weer een servo.
MOet het wel een stevig stangetje zijn anders buigt ie misschien wel.
peterjan zei:
je kan oon een rudder vast lijmen.( merk je toch als vlieger niet)
Dat lijkt mij nou ook weer niet een serieuze opmerking, zal wel komen omdat ik het over het snelheidsverschil heb van de servo`s op 4,8V of 6V.
peterjan zei:
wel komisch 2 servo's op het rudder en 1 op hoogte roer.
En wat is daar komisch aan :roll:
peterjan zei:
als je dan een keer uit een duik komt en je red het niet, maak je gewoon een kwart
rol en trek je hem vlak met je rudder.

die ga ik onthouden ;-)
pietervisser zei:
het hoeft allemaal niet zo moeilijk.
Kijk en dat is nu het hele doel
