Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Motortje werkt Junkie :confused:
Je schatje is weer ready for the flight ;)

edit..

Onderkant ook weer hersteld van de vuurwerkschade ?


het was idd 1 motor die stuk was , jouw motor werkt prima :proost:
de funliner is behandeld met een bandschuurmachine , dus van de zijkanten en de onderkant is zo'n 4 mm weg geschuurd :-)

vuurwerk had dus een impact van 4 mm :eek:

morgen ff testen ,alsmede de ez , en bij weinig wind neem ik de yak 54 ook mee

morgen rond 14;00 u op ht , jij kwam toch ook siggyboy ?
 
het was idd 1 motor die stuk was , jouw motor werkt prima :proost:
de funliner is behandeld met een bandschuurmachine , dus van de zijkanten en de onderkant is zo'n 4 mm weg geschuurd :-)

Deze is nu een stuk lichter en gaat dus nog harder als een nieuwe ;)

De Ikarus kun je wel thuis laten,staat iets teveel wind voor denk ik :confused:


Mijn weekend is begonnen,was rustig op de zaak :(

Hoop dat het weertje morgen een beetje mee zit.
 
Deze is nu een stuk lichter en gaat dus nog harder als een nieuwe ;)

De Ikarus kun je wel thuis laten,staat iets teveel wind voor denk ik :confused:


Mijn weekend is begonnen,was rustig op de zaak :(

Hoop dat het weertje morgen een beetje mee zit.

morgen later op de dag mogelijk wat regenen windkracht 3 , dus goed te doen .
zaterdag ziet er minder prettig uit ,met 70% kans op regen/natte sneeuw windkracht 5 .

niet echt een examen weertje :o, maar met de funliner moet het kunnen ;)
 
morgen later op de dag mogelijk wat regenen windkracht 3 , dus goed te doen .
zaterdag ziet er minder prettig uit ,met 70% kans op regen/natte sneeuw windkracht 5 .

niet echt een examen weertje :o, maar met de funliner moet het kunnen ;)

Morgenmiddag het HT toestelleke mee om wat rond te fladderen.
Hier wat foto's van de " silverbird " nieuwe versie ;)

150120091417.jpg


150120091416.jpg


150120091415.jpg




150120091418.jpg

Die 70% overtuigen mij niet zo makkelijk hoor Junkie,wij hebben toch wel voor hetere vuren gestaan :confused: ;)
 
Laatst bewerkt:
@Siggy: Hoeveel kilo tape heb jij er wel niet op zitten man? 8O ;)


Ik heb mijn EZ weer luchtwaardig. Uiteraard de eer hoog gehouden door de gecrashte romp te hergebruiken. Die was immers pas 1x gecrasht dus nog veel te nieuw om weg te gooien. :lol: Wel een hoop moeten plakken, vooral de montage van het motortje was wel wat. Zit nu met strookjes 3mm Depron erop gelijmd. Gewoon een brave Permax 400 6V op een 3S 2000mAh LiPo. De 4004Kv uit de EDF slopen was teveel werk omdat je veel moet pielen een klein imbusje los te halen om de fan te verwijderen. Vervolgens een AR7000 ontvanger erin gehangen, alleen de tweede ontvanger zit nu met een 60cm kabeltje ongeveer ter hoogte van de staart (wel betere verdeling zo ;)) want het andere kabeltje had ik gebruikt voor de servo's van de kleine Nemesis. Voordeel is dat er nu allemaal lichtjes bovenop zitten (1x ontvanger, 1x regelaar en 1x extra ontvanger). Nog even het richtingsroer vergroot en alles helemaal afgesteld. :yes: :thumbsup: :hammer:

*gaat nu 2x 3S1P 2000mAh en 2x 3S1P 1500mAh ontladen en laden*
 
oei,oei siggy , lijkt wel surprise avond :p

een feest ez :cool:

vergeet niet dat al dat tape de vlieger erg zwaar maakt .
ik had mijn ez destijds helemaal geduct taped , vloog voor geen meter meer :o

we gaan het morgen allemaal beleven .

we hebben een

-les kist
-examen kist
-duc kist
-standaard funliner achtige
 
oei,oei siggy , lijkt wel surprise avond :p

een feest ez :cool:

vergeet niet dat al dat tape de vlieger erg zwaar maakt .
ik had mijn ez destijds helemaal geduct taped , vloog voor geen meter meer :o

we gaan het morgen allemaal beleven .

we hebben een

-les kist
-examen kist
-duc kist
-standaard funliner achtige

Twee weken geleden nog op de ACH rondgevlogen met deze
E " ducted " easystar met rolroeren,vloog prima hoor ;)

Heb jij toen staan slapen ofzo,o'nee jij stond toen alleen maar over die floflo van je te lullen weet je nog :rolling: ;)
 
Heb jij toen staan slapen ofzo,o'nee jij stond toen alleen maar over die floflo van je te lullen weet je nog :rolling: ;)
In het navigatiesysteem van die Vloov staan nu 3 POI's (Point Of Interest):
1. De bank thuis
2. HoogTij
3. ACH (sinds een paar dagen) ;)


*heeft zin om weer te vliegen op HT* :banana:
 
weer lekker bezig vanavond heren!!!:cool:

aangezien jullie ht sav pro's zijn heb ik een vraag voor jullie.;)

ik was lekker een beetje aan het rijden (op straat) beetje het ding leren kennen (de sav) toen de snelheid langzaam niets werd:rolleyes: maar het toeren tal gelijk bleef. nu als sjoerdje gas geeft:o. (mogelijk gemaakt door een nieuwe antenne:worship:) dan is er een hoop actie:2gunfire:. maar geen vooruitgang:sleepy:. de koppelings schoenen en klok is niets mis mee...eze loopt gewoon. net als het spur.

dus voordat ik het geval uit elkaar sloop. ideeen??:confused::confused:


groetjes :bye::bye:
 
weer lekker bezig vanavond heren!!!:cool:

aangezien jullie ht sav pro's zijn heb ik een vraag voor jullie.;)

ik was lekker een beetje aan het rijden (op straat) beetje het ding leren kennen (de sav) toen de snelheid langzaam niets werd:rolleyes: maar het toeren tal gelijk bleef. nu als sjoerdje gas geeft:o. (mogelijk gemaakt door een nieuwe antenne:worship:) dan is er een hoop actie:2gunfire:. maar geen vooruitgang:sleepy:. de koppelings schoenen en klok is niets mis mee...eze loopt gewoon. net als het spur.

dus voordat ik het geval uit elkaar sloop. ideeen??:confused::confused:


groetjes :bye::bye:

Pinionboutje losgetrild ? of de slipperclutch te los :confused:
 
ik heb nog nul ervaring met versnellingen....:rolleyes:

die vind je bij het 1 op 8 ofroad niet.....:D

Versnellingen :confused:

De "pinion"is het kleine tandwieltje dat op je clutchbell zit.
Deze zit met een boutje vast op je clutchbell,deze wil nog wel eens los raken.
Even controleren of deze nog wel goed vast zit.

De "slipperclutch" kun je verstellen met het moertje welke voor de dikke veer zit.
Deze zitten beiden op de as zitten die het versnellingsbakhuis in gaat ;)
 
Borgboutjes op de outdrives van de centrale dogbones eruit gerammeld of afgebroken... :?

Ook dit kan het probleem zijn,maar als je alleen op straat gereden hebt is de kans dat het borgpennetjes zijn niet zo groot omdat de belasting hierop een stuk kleiner is als op onverhard terrein.
Maar wel een punt om te controleren natuurlijk,het is niet uitgesloten dat ze wel gebroken zijn ;)
 
Of vocht en/of vuil in je luchtfilter waardoor je steeds rijker gaat rijden. :? ;)

*accu's geladen en gaat horizontaal* :sleepy:

Posted via Mobile Device
 
Versnellingen :confused:

De "pinion"is het kleine tandwieltje dat op je clutchbell zit.
Deze zit met een boutje vast op je clutchbell,deze wil nog wel eens los raken.
Even controleren of deze nog wel goed vast zit.

De "slipperclutch" kun je verstellen met het moertje welke voor de dikke veer zit.
Deze zitten beiden op de as zitten die het versnellingsbakhuis in gaat ;)


zit ik een beetje aan het pinion te rammelen zit hier idd speling op!

ik had nog niet gezien dat ik er een had. ik dacht dat ik een vaste klok had!!!!

hahaha verder wel leuk rijden hoor.
lijkt betreft rijden helemaal niets op de xray! dus dat is top!
waar de xray snel reageerd en als een blok in het zand ligt. ragt de sav er gewoon over heen. zonder kapot te gaan.!!!! hahaha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top