Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmmm...., voor die prijs denk ik dat het plan A en B gaat worden bij sleur........:p
Uh, ja, dat was ook zo. 8O Maar die lamme gasten in Duitsersland wilden niet versturen over de grens. Dus geen kitje Graupner 6241 voor Sleur. :nooo: Helaas wordt de kleine Monsun al enige tijd niet meer gemaakt en geleverd door Graupner (staat net als de Super Dimona niet meer in de lijst van 2008/2009). :evil:

Mijn setup wordt een beetje lafjes maar volgens de vele draadjes prima te doen. Voldoende om niet over mijn eigen grenzen te gaan (zelfkennis is de weg naar verbetering zullen we maar zeggen). :?
- MPX Fuckjet
- Turnigy 2845 2700Kv Inrunner
- Graupner 3S1P 2000mAh 20C LiPo
- Graupner Genius 40 40A ESC
- HXT900 servo's op Elevons
- APC Electric 5,25x4,75
- Spektrum AR500 of AR6200 ontvanger

*gaat nadenken over de kleurtjes en het ding vanavond eens lekker opschuren op de club*

-edit-
Met bovenstaande setup even gerekend. Het verbruik ligt zo rond de 288W (incl. verliezen). Statische stuwdruk rond de 1160 gram en op volle toeren een stuwdruk van 485 gram. Luchtsnelheid op de propellor is 180km/u. 8O
 
Laatst bewerkt:
Leuk kissie Sleur :yes: Vliegt ook erg leuk :D Jammer dat ik alleen nog ff moet wachten... Als ik er nu één koop kan ik mijn koffers pakken :hammer: :?
 
Ik moest ook inkrimpen. De F-117 is ontdaan van de elektronica want die komt in de piepschuim Graupner Extra 300. Met wat gepast geweld is dat eruit gehaald omdat alles gelijmd was. De restanten liggen in de kliko. De indoor F3P vlieger met tijgerprint is incl. electronica (excl. ontvanger en accu) te koop voor €30,00. En de Eurofighter. Tsja... :? Niet echt een vlieger voor HT/ACH omdat je een aardig glad veld nodig hebt om te landen (kleine wieltjes). De kleine Monsun komt er definitief niet, de grote blijft wel. Ook de Jodel Robin DR400/180 blijft als knutselobject. Verder nog een vliegertje met 300+ cm. spanwijdte in de aanbieding. De EZ, Nexus, Disc, Nemesis (45/64cm) en nu de Fuckjet blijven. Op een mooie motorzwever na ben ik voorzien. :yes: ;)

*gaat kijken voor een bootje* 8O :nooo: ;)

Posted via Mobile Device
 
@philliams: Ik frees het ergste (flauwe woordspeling). ;) :lol: :D


En verder voor een prikkie de op één na laatste gehaald. Er ligt er nog één op de plank.

funjet-i_got_one.jpg


Kickuhhhhhhhhhhhhh Sleurhutje :cool:

Ik schat zo in dat deze de kleur roze gaat worden,dit is namelijk een hele snelle kleur ;) ( toch ) :confused:
 
Cut the vliegmachien crap :lol:

Ik wordt gek van het afbreken van dat boutje in de koppelingsklok. Heb al een aluminium houder ervoor, alleen blijft afbreken.

Wel nieuwe rem-pads erop gezet, remt vrij goed. Ff lekker kunnen gassen vandaag.. Gaat hard! :lol: En na 15 minuten; boutje weer kaduuk...:s
 
Cut the vliegmachien crap :lol:

Ik wordt gek van het afbreken van dat boutje in de koppelingsklok. Heb al een aluminium houder ervoor, alleen blijft afbreken.

Wel nieuwe rem-pads erop gezet, remt vrij goed. Ff lekker kunnen gassen vandaag.. Gaat hard! :lol: En na 15 minuten; boutje weer kaduuk...:s
Veel voorkomend probleem als e.e.a. niet goed zit. Maak de spie op de as van de koppelingsklok heel goed schoon. Controleer of de spie niet beschadigingen heeft, indien dit het geval is dan even wegslijpen met een Dremel.Controleer ook de inkeping op het tandwiel of deze schoon is en geen beschadigingen op de twee uitstekend stukjes heeft, ook indien nodig mooi glad maken. Controleer of de kogellagers soepel lopen en geen speling hebben en dat de as van de koppelingsklok geen speling heeft in de lagers. Als dat allemaal in orde is, plaats je de pinion op de as en drukt hem goed op de as en in het lager. De pinion mag er dan eigenlijk als niet meer uit vallen. Doet-ie dat wel, dan toch nieuwe lagers en eventueel een nieuwe pinion. Doe alleen het boutje met een borgringetje (dat kartelringetje wat bij de pinion zat) in het gaatje. Vergeet dat domme aluminium koelblokje als je dat gebruikt Aluminium is zacht en zal na een paar minuten zorgen voor ongewenste speling (waardoor het boutje afbreekt!). Draai het boutje aan, de pinion wordt nu goed op de as getrokken. Als de pinion niet meer beweegt nog een kwart slag en dan stoppen met aandraaien. Controleer nu of de pinion (of as) niet slingert. Als de pinion slingert dan moet je nogmaals de spie en sleuf controleren en desnoods dus de pinion en zelfs koppelingsklok vervangen. En anders is alles in orde en klaar voor gebruik. Bij het bevestigen van de houder controleren of de spur en pinion recht op elkaar lopen en niet iets scheef staan t.o.v. elkaar. Als dat het geval is, moet je je motorblok uitlijnen (drie bouten onderop het chassis). Dat is een kntklusje.... :?

Ik heb in de bijna twee jaar dat ik geragd heb met mijn Baja niet één boutje gebroken. Wel 2x vervangen bij het vervangen van een pinion omdat die gewoon versleten was.

Succes... ;) :thumbsup:


Dat probleem is snel opgelost :yes: Gewoon geen wielen :nooo:
Dat is zowiezoo geen gezicht onder een jet. :wink:
Aan de onderkant van de Eurofighter zit een enorm gat dat lucht aanzuigt voor de EDF. Op de ACH zal de binnenkant wat groen worden (uiteindelijk blijft het een milieubewust elektro-vliegertje ;)). Maar op HoogTij zuig en/of schep je gelijk de halve zandbak naar binnen. :(

Conclusie: Eurofighter is niet HoogTij-proof!!! :tank:
 
Kickuhhhhhhhhhhhhh Sleurhutje :cool:

Ik schat zo in dat deze de kleur roze gaat worden,dit is namelijk een hele snelle kleur ;) ( toch ) :confused:
Uhuh, ik ben ook bang dat het zoiets gaat worden. Gewoon net als die van Burp een snelle maar efficiënte paintjob. Bij 100+km/u zie je toch niets van een mooie airbrush. :nooo: ;)


*intresse heeft*

*Vanavond niet op de club aanwezig is om dat rond te kunnen maken*

*Op bed ligt*
*reserveert de Index 2.2 inclusief elektronica voor BYM*

*wenst beterschap en wacht gewoon af* ;)
 
Zo, ik kom helaas ook niet naar de ACH vanavond. Vrouw heeft besloten "even" naar de kapper te gaan. Voor zij thuis is is het zeker alweer 22:00-22:30. Vind ik net iets te laat om nog naar de club te gaan.

Voordeel is wel dat ik dan de twee disc'en kan afmaken (die van Junkie natuurlijk op de elctronica na)

@Sleur, mooie bak man, die wil ik ook wel :rolling: Ga je geen spijt van krijgen :banana:

Phil, drop de Depron maar bij mij als je wilt, anders dit weekend even kijken.
 
Zo, ik kom helaas ook niet naar de ACH vanavond. Vrouw heeft besloten "even" naar de kapper te gaan. Voor zij thuis is is het zeker alweer 22:00-22:30. Vind ik net iets te laat om nog naar de club te gaan.

Hoi Burp,

Misschien een post gemist? Brevetjes liggen klaar!! :p
 
We zijn er tot ongeveer 1.30 uur :hammer:dus alle tijd om nog te komen,
of blijf je liever thuis tot 3.30 uur knutselen ;)

Tot straks :yes: :thumbsup:
 
Veel voorkomend probleem als e.e.a. niet goed zit. Maak de spie op de as van de koppelingsklok heel goed schoon. Controleer of de spie niet beschadigingen heeft, indien dit het geval is dan even wegslijpen met een Dremel.Controleer ook de inkeping op het tandwiel of deze schoon is en geen beschadigingen op de twee uitstekend stukjes heeft, ook indien nodig mooi glad maken. Controleer of de kogellagers soepel lopen en geen speling hebben en dat de as van de koppelingsklok geen speling heeft in de lagers. Als dat allemaal in orde is, plaats je de pinion op de as en drukt hem goed op de as en in het lager. De pinion mag er dan eigenlijk als niet meer uit vallen. Doet-ie dat wel, dan toch nieuwe lagers en eventueel een nieuwe pinion. Doe alleen het boutje met een borgringetje (dat kartelringetje wat bij de pinion zat) in het gaatje. Vergeet dat domme aluminium koelblokje als je dat gebruikt Aluminium is zacht en zal na een paar minuten zorgen voor ongewenste speling (waardoor het boutje afbreekt!). Draai het boutje aan, de pinion wordt nu goed op de as getrokken. Als de pinion niet meer beweegt nog een kwart slag en dan stoppen met aandraaien. Controleer nu of de pinion (of as) niet slingert. Als de pinion slingert dan moet je nogmaals de spie en sleuf controleren en desnoods dus de pinion en zelfs koppelingsklok vervangen. En anders is alles in orde en klaar voor gebruik. Bij het bevestigen van de houder controleren of de spur en pinion recht op elkaar lopen en niet iets scheef staan t.o.v. elkaar. Als dat het geval is, moet je je motorblok uitlijnen (drie bouten onderop het chassis). Dat is een kntklusje.... :?

Ik heb in de bijna twee jaar dat ik geragd heb met mijn Baja niet één boutje gebroken. Wel 2x vervangen bij het vervangen van een pinion omdat die gewoon versleten was.

Succes... ;) :thumbsup:

Kijk daar kan ik wat mee. Ik zal vanavond meteen alles in orde proberen te maken. :mrgreen:
 
graag wil ik even kwijt........
jullie zijn gestoord!! :yes:


en dat is mooi. want dan lijk ik niet zo erg..... :rolling::rolling::rolling:

en op het moment dat iemand zijn piepschuim (trainer) opruimt (rtf)
houd ik me aanbevolen. (via pb);)
 
@ Snoekie , dat is een strak kappie , swah ;)

Nu nog zo'n stift om de letters op je banden in te kleuren en een potje banden zwart :rolleyes: ;) :D

Heb je de desperado's ook al in chroom besteld ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top