hpi baja 5t topic

  • Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
ian,
prachtige auto van jou ik zie hem ook het liefst met de witte body
hoe bevalt hij om hem te besturen

Ja ik vindt de witte ook velemaale mooier als de zwarte, juist ook omdat heel veel mensen met een zwarte kap op hun auto rijden.

Er is alleen 1 minpuntje, de auto is niet van mij :(

zitten die hydraulische remmen al standaard op de Baja 5T?

Nee hoor, die zijn er zelf op gezet.
 
hallo,

ik heb mij gisteren ook een 5t aangeschaft
vandaag een tankje ingereden gaat prima moet ik zeggen
aan de uitlaat heb ik een stukje siliconeslang aangebracht zodat de smurrie van de uitlaat niet op het chassis terecht komt ook heb ik onmiddelijk mijn spectrum ontvanger ingebouwd
wie eventueel de originele zender met ontvanger wil deze is te koop voor 25€ zonder de verzendingskosten
ik vind alleen dat er een heleboel werk aan is om hem terug netjes te poetsen
wat is jullie manier om hem weer proper te krijgen?
 
hallo,

ik heb mij gisteren ook een 5t aangeschaft
vandaag een tankje ingereden gaat prima moet ik zeggen
aan de uitlaat heb ik een stukje siliconeslang aangebracht zodat de smurrie van de uitlaat niet op het chassis terecht komt ook heb ik onmiddelijk mijn spectrum ontvanger ingebouwd
wie eventueel de originele zender met ontvanger wil deze is te koop voor 25€ zonder de verzendingskosten
ik vind alleen dat er een heleboel werk aan is om hem terug netjes te poetsen
wat is jullie manier om hem weer proper te krijgen?

Inmiddels is hij ook bij mij afgeleverd! Super gaaf ding.
Voor een Spectrum moet ik nog even sparen, anders wordt mijn vrouw boos ;)
Wel heb ik er een dominator uitlaat op.

Heb je al tips voor het schoonmaken gevonden?
 
weet iemand wat de oorzaak is van het naar links trekken is bij het gas op het afvalt.

gr Abs
 
ja sorry maar het naar links trekken gaat over een Bala 5T.

gr Abs
 
opladen receiver accu

Vraagje, kan ik een Yes I-Peak 4500 snellader gebruiken om de receiver accu van de HPI Baja 5T op te laden?
 
Ik ken deze lader zelf niet maar volgens de specificaties zou het gewoon moeten kunnen.

Ja, volgens een verkoper is dat geen probleem.

Trouwens, ik heb ff naar je foto's gekeken, jij hebt alu draagarmen, misschien moet ik daar ook eens aan, vandaag brak er eentje af.
Waar heb je die gehaald?
 
Ja, volgens een verkoper is dat geen probleem.

Trouwens, ik heb ff naar je foto's gekeken, jij hebt alu draagarmen, misschien moet ik daar ook eens aan, vandaag brak er eentje af.
Waar heb je die gehaald?

Het zou gewoon moeten kunnen..

Klopt mijn baja is volledig aluminium..
Ik heb je en PB gestuurd met een website
 
Stuurservo stuurt niet meer.

Hey hallo,

Ineens tijdens het rijden stuurde mn Baja 5T niet meer, hij maakt een haperend geluid, de servo hapert alsof ie geblokkeerd word ofzo. Ik heb de servo ff losgekoppeld van de stuurinrichting, maar blijkt dat toch de servo zelf het probleem is. Ik heb de auto nog maar 4 dagen.

(in die 4 dagen heb ik al twee suspension arms gebroken, 1 schokbreker, de banden zijn al glad (offroad gereden) en de body pleurt vanachter zowat uit elkaar. En geloof het of niet, super gek heb ik er niet mee gedaan).

Voor de rest een toffe auto.
 
ik geloof er inderdaad niet veel van, al die onderdelen stuk en niet gek gedaan :-D:-D

Vind t best knap, want een schokbreker gaat ook niet zomaar stuk. Laat staan een body ( paar keer gerolt zeker? )
Je zal vast wel iets geraakt hebben in die 4 dagen of als een debiel wezen springen met een +/- 10kg zwaar apparaat ( waar ie niet voor gemaakt is )
ik rij zelf ook niet veel, maar heb intussen wel langer als die 4 dagen gereden, en mijn banden zijn nog lang niet glad.
Ook nog niks gebroken.

Ach je moet t zo zien, tis een dure hobby, dus je moet t of koesteren of gewoon niet zeuren dat er iets stuk gaat.


Dat haperen van de servo, niet een lege accu??
 
in die 4 dagen heb ik al twee suspension arms gebroken, 1 schokbreker, de banden zijn al glad (offroad gereden) en de body pleurt vanachter zowat uit elkaar. En geloof het of niet, super gek heb ik er niet mee gedaan.

Voor de rest een toffe auto.

Het laatste ben ik helemaal met je eens. Maar dat andere...........
Ik vraag me af wat je ermee gedaan hebt???
Ook ik heb en 5T en inmiddels 3 liter erdoor, maar geen enkele herkenning van wat jij beschrijft.
Niets gebroken, geen gladde banden (al gaan deze inderdaad wel heeeeeel snel op asfalt/klinkers) en zeer zeker geen gebroken schokbreker. Ook de body is bij mij nog als nieuw.
En nee, ik heb zeker gereden, kijk maar op de diverse forums!
Alleen rijd ik bijna alleen in het zand (daar is hij tenslotte voor, anders had ik wel een on-road gekocht)
Dus ik weet niet wat jij super gek vindt, maar ik vind dat je wel heeeeeeeeel erg veel schade hebt gereden, maar goed, het is jou geld! ;)
 
Ik heb alleen op gras, zand, grond en grind gereden (precies waarvoor hij bedoeld is). De eerste keer sprong ik van een klein bergje af en toen brak de arm. De twee keer rolde hij over de grond vanwege een kuiltje en toen brak voor de tweede keer de arm. De derde keer sprong ik over een heuvel en toen brak het kunststof gedeelte van de shock shaft, hij kwam gewoon met vier wielen op de grond neer. De vierde keer rijden ging mn servo stuk. En die body.. tja, sorry hoor, maar waarom zit er niet standaard een bescherm bumper van achter... Eén keer landen op de achterkant van de body en er zit een scheur in.
Je mag van een auto van die prijs toch wel verwachten dat hij tegen een stootje kan?:confused: Echt waar, ik vind het een mooie auto, maar de kwaliteit valt me vies tegen.
Gelukkig zie ik meer mensen met hetzelfde probleem (engelstalig forum). Daar hebben ze na een paar tanks ook een kapotte servo, gladde banden etc.

De auto is bedoeld voor desserts, nou denk maar niet dat een dessert alleen uit zand bestaat. De meeste desserts zijn rotsachtige gebieden, met keiharde ondergronden en steen.:rolleyes:
 
Ik heb alleen op gras, zand, grond en grind gereden (precies waarvoor hij bedoeld is). De eerste keer sprong ik van een klein bergje af en toen brak de arm. De twee keer rolde hij over de grond vanwege een kuiltje en toen brak voor de tweede keer de arm. De derde keer sprong ik over een heuvel en toen brak het kunststof gedeelte van de shock shaft, hij kwam gewoon met vier wielen op de grond neer. De vierde keer rijden ging mn servo stuk. En die body.. tja, sorry hoor, maar waarom zit er niet standaard een bescherm bumper van achter... Eén keer landen op de achterkant van de body en er zit een scheur in.
Je mag van een auto van die prijs toch wel verwachten dat hij tegen een stootje kan?:confused: Echt waar, ik vind het een mooie auto, maar de kwaliteit valt me vies tegen.
Gelukkig zie ik meer mensen met hetzelfde probleem (engelstalig forum). Daar hebben ze na een paar tanks ook een kapotte servo, gladde banden etc.

De auto is bedoeld voor desserts, nou denk maar niet dat een dessert alleen uit zand bestaat. De meeste desserts zijn rotsachtige gebieden, met keiharde ondergronden en steen.:rolleyes:

Op dat engelstalige forum ( hpibajaforum,heb je al voorbij zien komen ) zullen ze je ook zeggen dat er een hoop aan de auto veranderd kan worden, vandaar alle hopups die er te koop zijn.
Zo is er ook een topic met alle musthaves die je moet hebben als je gaat beginnen met rijden. Bv een bumper is geen overbodige luxe, zeker met jouw rijstijl. Ik bedoel, jij verwacht dat je voor die prijs van bergen af mag rijden, rollen etc etc? Hoop ik niet dat je ooit een range rover gaat kopen en er ook zo mee gaat rijden.
Kortom, dan ding is bedoeld om er mee op 4 wielen te rijden, niet te vliegen, zoja kán er iets kapot gaan.

Ik zou even een bestelling gaan plaatsen voor de nodige hopups, dan is hij er veel beter tegen bestand, goodluck!
 
Op dat engelstalige forum ( hpibajaforum,heb je al voorbij zien komen ) zullen ze je ook zeggen dat er een hoop aan de auto veranderd kan worden, vandaar alle hopups die er te koop zijn.
Zo is er ook een topic met alle musthaves die je moet hebben als je gaat beginnen met rijden. Bv een bumper is geen overbodige luxe, zeker met jouw rijstijl. Ik bedoel, jij verwacht dat je voor die prijs van bergen af mag rijden, rollen etc etc? Hoop ik niet dat je ooit een range rover gaat kopen en er ook zo mee gaat rijden.
Kortom, dan ding is bedoeld om er mee op 4 wielen te rijden, niet te vliegen, zoja kán er iets kapot gaan.

Ik zou even een bestelling gaan plaatsen voor de nodige hopups, dan is hij er veel beter tegen bestand, goodluck!

Okey, thnx man. Ik had al een darksoul achterbumper besteld, en alu voorarmen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey hallo,

Ineens tijdens het rijden stuurde mn Baja 5T niet meer, hij maakt een haperend geluid, de servo hapert alsof ie geblokkeerd word ofzo. Ik heb de servo ff losgekoppeld van de stuurinrichting, maar blijkt dat toch de servo zelf het probleem is. Ik heb de auto nog maar 4 dagen.

(in die 4 dagen heb ik al twee suspension arms gebroken, 1 schokbreker, de banden zijn al glad (offroad gereden) en de body pleurt vanachter zowat uit elkaar. En geloof het of niet, super gek heb ik er niet mee gedaan).

Voor de rest een toffe auto.

Ik had hetzelfde aan de hand aan mijn servo , dan moet je'm ff helemaal uit elkaar halen en kijken of die tandwieletjes nog goed zitten .normaal zou de servo dan terug moeten gaan grtz :D
 
Ik had hetzelfde aan de hand aan mijn servo , dan moet je'm ff helemaal uit elkaar halen en kijken of die tandwieletjes nog goed zitten .normaal zou de servo dan terug moeten gaan grtz :D

Ik heb hem net open gemaakt, en zag dat de tandjes van het witte plastiek tandwieltje aardig glad waren.
Ook lekker handig, zijn alle tandwieltjes in die servo van ijzer, zit er één plastiek tussen.
Is zo'n Hitec HS 5745 wel van onverwoestbaar ijzer?
 
Ik heb hem net open gemaakt, en zag dat de tandjes van het witte plastiek tandwieltje aardig glad waren.
Ook lekker handig, zijn alle tandwieltjes in die servo van ijzer, zit er één plastiek tussen.
Is zo'n Hitec HS 5745 wel van onverwoestbaar ijzer?


Je kunt misschien die ene tandwiel wat nu nog van plastiek is miss vervangen door een ijzeren ? ;)
 
Back
Top