Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

"is on the road" kun je ook als "op tournee" vertalen..

zodra je gear klaar is met de reeks europese concerten, komen ze bij jou langs!
 
zodra je gear klaar is met de reeks europese concerten, komen ze bij jou langs!

Tjah, daar had ik niet op willen wachten eigenlijk:mrgreen:

Naja, het heeft opzich ook geen haast, maar het had zo mooi gestaan op de eerste wedstrijd......:)
 
Krill liegt de boel dus ook bij elkaar....:rolleyes:

Landingsgestel kwam zojuist binnen, met als verzenddatum 15 april...........naja, ik heb ze in ieder geval, zal straks ff een foto maken. Hoop dat ik het binnen een paar dagen voor elkaar kan krijgen zodat ie in Oss mooi staat te pronken:)
 
En de foto;

DSC015831.JPG


Morgen of overmorgen inbouwen, dan nog een paar testvluchten (en landingen) doen, en dan zondag de eerste wedstrijd in Oss......:)
 
Landinsgestellen horen altijd naar achteren te staan (op F3A kisten), om het zwaarste deel, de wielen, zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt te krijgen. Naar voren is geen gezicht (subjectief), maar kan wel een oplossing zijn als je bv. last krijgt van buitensporig veel neusstandjes.
 
Het landingsgestel is nog eens 5cm naar voren geplaatst (kwam mooi uit met een schot in de romp) dus neusstandjes krijg ik hopelijk niet. Doordat het landingsgestel schuin naar achteren staat, staat ie uiteindelijk ongeveer op dezelfde plek als het originele.

De spoorbreedte is vrij bizar groot:mrgreen: (maar dat had ik al bij diverse sparks gezien) Hij staat ook niet zo debiel hoog op zijn poten meer, het ziet er al met al een stuk strakker en professioneler uit.

Maar even voor de goede orde; het originele landingsgestel is prima te gebruiken, je moet hem alleen iets inkorten, anders gaat ie vibreren en sneuvelen de wielkappen. Ik wilde het nu gelijk in 1x ook mooi hebben, vandaar de keuze voor het landingsgestel van de spark.
 
Heb een nieuwe prop kunnen regelen; Mejzlik 20*11WE

20-11WE.jpg


Zodra die binnen is ga ik eens testen. Dat de spoed 1 lager is, is in mijn geval een voordeel, met name de vertikale stukken omhoog ga ik nogal eens wat te snel, misschien dat dat nu vanzelf beter gaat:)

En hier nog wat foto's van de wedstrijd afgelopen zondag;

osssssssss_3_.JPG


osssssssss_22_.JPG


Ronde 1; (helaas werd ik uiteindelijk 8e van de 14 omdat ik mijn 2e ronde teveel dingen wilde aanpassen in mijn vliegen)

osssssssss_31_.JPG


osssssssss_32_.JPG


osssssssss_34_.JPG


osssssssss_37_.JPG


En weer ontmantelen;

100_3189.JPG
 
Laatst bewerkt:
En nog een foto van de gemonteerde Mejzlik, ziet er toch een stuk strakker uit dan zo'n APC:)

DSC016951.JPG


Na het volgende weekend gaan we weer stevig trainen (hoop ik) voor de wedstrijden, nu even alles opzij voor de F3A-X wedstrijd van komend weekend:)
 
komt er nog een spinnertje op? :-)

Nou..........ik heb het bewust niet gedaan ivm de koeling, maar het zou wel mooier zijn.

Ik heb bij Bert mooie holle spinners gezien, die zijn hol in het midden, maar volgens mij is dat gat te klein om nog serieuze koeling te geven. Of iemand anders moet daar andere ideeen op nahouden?:)
 
om koeling te krijgen moet uitgang groter zijn dan ingang.

Dus een klein gaatje in de spinner dat naar achter toe groter wordt zou voldoende koeling moeten geven.
 
om koeling te krijgen moet uitgang groter zijn dan ingang.

Dus een klein gaatje in de spinner dat naar achter toe groter wordt zou voldoende koeling moeten geven.

Njah, Winfried waarschuwde mij voor de koeling, die vloog ook altijd zonder spinner met deze motor, verder ken ik geen praktijkgevallen, maar als iemand andere mensen kent die zonder spinner vliegen met deze motor.......?
 
Johan; dat is een dopspinnertje die de gewone moer vervangt? Dat scheelt inderdaad al een stuk, beter dan zo'n stomme kale moer:D
 
Back
Top