Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

de slagmoeren zitten in de bodem van de romp, aan de binnenkant. ER zitten gaatjes aan de buitenkant. Ik ga anders wel even op zoek naar een stuk draadeind en buig deze 90 graden.. moet ook goed gaan.
 
Zo, zondermeer, in het balsa? :schrik:

Aha, ik zie net de foto....:oops:

Als dat plaatje triplex alleen los op de (balsa) bodem is gelijmd, dan moet je nog uitkijken dat je de hele boel er niet doorheen trekt....
 
Laatst bewerkt:
Hierbij nog een foto van de Bird of Time voor het fotoalbum

3508552578_61e0a187df_o.jpg

Heeft nog niet gevlogen, moet morgen of zaterdag gebeuren :oops:
Is dus een beetje kort dag.
 
Hij heeft al eerder aan een elastiek gevlogen, dus volgens mij moet het wel gaan.. we gaan toch geen F3b toestanden beleven met deze kist...gewoon niet teveel gas :)
 
Voor wie hem nog niet heeft...ik heb nog 27 stickertjes bij gemaakt.
9x op witte Oracover, geschikt om aan te brengen op gekleurde modellen;
18x transparant, geschikt voor op een witte ondergrond.

Ik zal zorgen dat ze zondag bij de inschrijving liggen. Extra reden om op tijd te komen :-)

090514002.jpg


(wie goed telt ziet dat er 10 zijn bestemd voor op de Oracover, 1 daarvan gaat op mijn nieuwste aanwinst - Simprop Daedalus. Waarvoor ook die Daedalus stickertjes zijn)
 
En om de feestvreugde compleet te maken: Ik kom hopelijk met een aantal SkyAssistans Variometers met een leuk VIntage prijsje :) :)

Ik ben sinds kort skyassistant dealer voor NL, maar moet nog wat zaken in orde maken (zoals LPD's), maar ik heb er hopelijk 4 bij me..voor de liefhebber.
 
Hij heeft al eerder aan een elastiek gevlogen, dus volgens mij moet het wel gaan.. we gaan toch geen F3b toestanden beleven met deze kist...gewoon niet teveel gas :)
Nee inderdaad, ik kon niet inschatten of je dat had meegenomen in je overweging.
Dit wordt alleen maar leuk. :mrgreen:
Tot zondag!
 
Er lijkt een netwerk van verzamelaars van vintage modellen te zijn ontstaan. Alles wat ik heb gedaan is het kistje bewaren.... :yes:
Nu heb je natuurlijk vintage en vintage. Dat hangt, denk ik, af van het tijdstip waarop men met modelvliegen is begonnen.
Voor mij is alles van voor 1964 vintage, terwijl ik nu soms modellen zie, ouder dan 25 jaar, die als zodanig aangeduid worden. All is in the eye of the beholder, zullen we dan maar zeggen....
Ik kwam er achter dat het introductiejaar van mijn model (Dandy) 1968 is. Naar mijn maatstaven dus geen vintage....:mrgreen:
De 1972 bij mijn inschrijving is het bouwjaar van mijn kist, dus nog hardstikke modern.....:rolling:
(wie goed telt ziet dat er 10 zijn bestemd voor op de Oracover, 1 daarvan gaat op mijn nieuwste aanwinst - Simprop Daedalus. Waarvoor ook die Daedalus stickertjes zijn)
En dan te bedenken dat (wijlen) mijn eerste club Daedalus Amsterdam was. Net als enkele andere clubs in die tijd bijna 100% LB.
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 plaatsje...

Heren, denk er even aan vandaag een kopietje te maken van uw WA-verzekeringspolis die modelvliegen dekt. Of stop uw KNVvL lidmaatschapspasje vast in de vliegkoffer :-)

0. Geert, Columbia, Snoopy huckepack, 2,4 gHz
1. Harry (return), Graupner Mosquito, Airtronics Cadet-UT1, 90
2. Jako (Jakkie takkie), Graupner UltraFly, Graupner Cirrus 1969, Multiplex Alpha-H, 78 Hoogstart
3. Kees (pl119), Graupner Mosquito, 67 en 74
4. Arjan (PH_AJH), Graupner Cirrus1969, Simprop Hurricane 1982, Wik Salto 1975, Merlin's Magic 1980?, 67 73 Hoogstart tot 800 gram, Hoogstart tot 1500 gram
5. George (sjors4x4), Goldberg Gentle Lady 1981, Graupner HiFly 1978, Robbe Edelweiss, 72
6. Jacob (jacobbos), Graupner Mosquito, Hegi ASW15 2,4
7. Jan Hein (Jan-Hein), Sagitta 900, Drifter, Riser 2m, 65 (synth)
8. Bruno (Bruno van Hoek), Graupner Dandy 1972, 78
9. Gerhard (Gait), Wanitchek Motorspatz L3, Hegi Twen 1973, 68 281
10. Leon (Wubbe), Sniff 1983, 282
11. Raymond (Fotor), Grunau Baby, ICA-87 1987, 2.4
12. Wim (Willem P), Robbe Tonga, Stratos Aviomodelli, Robbe Circe-D-36, 2.4 Ghz+2x hoogstart
13. Melvin (PH-MEL), Multiplex Alpha, Goldberg Gentle Lady, 68
14. Fred Damen, Multiplex Alpha, 62 75
15. Lyckele (vw4style), Carrera Milan 1975, 80 Hoogstart 3m/2500 gram
16. Guy (Gurodewa), E-Spatz, 79
17. Dennis (Meylink), Sagitta 900, Sagitta 600, Simprop Hurricane 1982, 64 285 lier
18. Peter Hangar, Graupner Uhu ?
19.
20. Wil Kok(wimpie), Graupner Weihe 50 ?
21. Jaap (F3Japio), Graupner Cirrus 1972, 71 73 77
22. Robert-Jan, (via pl119), Sunny 2000, kan 63
23. Johan, (MadDuc), Rödelmodell Barracuda, 1977, kanaal 77/79 of 2.4Ghz
24. Ton, (enterprise), Graupner Cirrus, 2,4
25. Martin Strik, Columbia, Graupner Mini-Nimbus 1978, kan 65
26. Sven (Sven-Boxmeer), Trimmy, Robbe Disco, kan 72
27. André, (André_D), ASW24 1988, Kraai, kan 65
28. Marcel, (beginner2), Graupner Dandy, Graupner Mini-Nimbus 1980, kan 72
29. Mark Hendriks, (Columbia), Saggita, kanaal 71
30. Pedro Barten, (Columbia), Graupner Amigo, 2,4 Ghz
31. Chris van Rhijn, (Columbia), Dynaflight Bird of Time, 2,4 Ghz.
32. Bart Doets, (bdoets), Atlantis, Sig Riser, 2.4 Ghz.
33. René Bregman (Huibert), Bird of Time, kanaal 67 of 79
34. Jeroen van Bemmel, (jvbemmel), Great Planes Spirit, kan. 80 of 2,4 GHz
35. Leon (hobbyist) Bird of Time, kanaal 62
36. Arjen van Vark (Arvaa), Graupner Mosquito, Krick Melora, kanaal 69, 79
37. Eric, (Eric R), ASW 17 mini, tekening FMT, 40Mhz kanaal 83 (40,835 Mhz)
38. Paul Builtjes, ( Columbia ) Gronau Baby uit 1933. Kanaal 64
39. Andre, (Buzz), Graupner Cirrus GFK 1969, 2,4 gHz
40. Conrad, Graupner Cumulus 2800, van voor 1971?
 
Nu heb je natuurlijk vintage en vintage. Dat hangt, denk ik, af van het tijdstip waarop men met modelvliegen is begonnen.
Tja... ik ben begonnen in '56 schat ik, maar heb van '64 tot drie jaar geleden niks meer aan modelvliegen gedaan. Oja, nog één poging, een Robbe Nova gebouwd in '78, maar die pakte wat krom uit dus liep die poging dood.
Toen ik drie jaar terug herbegon, had ik geen van mijn oude modellen meer, die trouwens allemaal vrije vlucht waren. Maar bijvoorbeeld Amigo's (ik heb ooit versie 1 gebouwd) vliegen nog steeds - de mijne niet, die heb ik ooit boven Laren in een wolk zien verdwijnen...
 
Kan ik zondag nog iemand blij maken met de resten van mijn atlantis I? Ik heb deze omgebouwd naar rolroeren met een span van 2,20 meter. Het toestel is echter al een jaartje of twintig oud en de romp is al drie keer op precies dezelfde plek gebroken vlak voor het staartvlak. Dit is best wel goed en duurzaam te repareren mits je daarvoor even de tijd neemt. Ik kom er voorlopig niet aan toe.

632648901ca84107f.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jako,

Als je hem repareerd zoals ik mijn Cirrus, die was ook bij de staart gebroken dan gaat hij daar niet meer kapot.

Ik laat het je zondag wel zien, dan mag je zelf de breuk zoeken;);)


See you

Kan ik zondag nog iemand blij maken met de resten van mijn atlantis I? Ik heb deze omgebouwd naar rolroeren met een span van 2,20 meter. Het toestel is echter al een jaartje of twintig oud en de romp is al drie keer op precies dezelfde plek gebroken vlak voor het staartvlak. Dit is best wel goed en duurzaam te repareren mits je daarvoor even de tijd neemt. Ik kom er voorlopig niet aan toe.

632648901ca84107f.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar maak je mij blij mee! Repareren vind ik wel leuk en leerzaam en ik zoek nog een grotere zwever dan die ik nu heb!

Kan ik zondag nog iemand blij maken met de resten van mijn atlantis I? Ik heb deze omgebouwd naar rolroeren met een span van 2,20 meter. Het toestel is echter al een jaartje of twintig oud en de romp is al drie keer op precies dezelfde plek gebroken vlak voor het staartvlak. Dit is best wel goed en duurzaam te repareren mits je daarvoor even de tijd neemt. Ik kom er voorlopig niet aan toe.

<KNIP>

En om de feestvreugde compleet te maken: Ik kom hopelijk met een aantal SkyAssistans Variometers met een leuk VIntage prijsje :) :)

Ik ben sinds kort skyassistant dealer voor NL, maar moet nog wat zaken in orde maken (zoals LPD's), maar ik heb er hopelijk 4 bij me..voor de liefhebber.

Daar heb ik wel interesse in, wil wel eens weten hoe ik hoog ik kom met mijn zwever!
 
Laatst bewerkt:
Sven,

Hier krijg je geen spijt van;);).

Trouwens hoe is het met het kapje van de Trimmy???

Gr Ton


Daar maak je mij blij mee! Repareren vind ik wel leuk en leerzaam en ik zoek nog een grotere zwever dan die ik nu heb!





Daar heb ik wel interesse in, wil wel eens weten hoe ik hoog ik kom met mijn zwever!
 
Extra prijs, verloting

Op het laatste moment heeft zich nog een sponsor aangemeld die een extra prijs ter verloting beschikbaar heeft gesteld. En best een hele leuke!

Iedereen met niet al te jonge kinderen (of die zelf wel van vliegend speelgoed houdt) kan mee dingen door een briefje met zijn naam in de pot te stoppen.....
Dus WillemP, je maakt nog steeds kans op een prijs :-)

De weersverwachting is nog een beetje onzeker. Toch heb ik als amateur-meteoroloog nog aardig goede hoop. De wind zal zeer waarschijnlijk zwak zijn uit ZW richting. In de ochtend kans op een buitje maar de middag droog. En pas in de avond weer kans op een bui.

Let even op; morgen, zaterdag, om 12.00u kun je hier lezen of we zondag gaan vliegen of dat we het evenement opschuiven naar 7 juni.
 
Gereserveerd voor Sven. Hij ziet er inmiddels natuurlijk wel wat minder mooi uit :)
Ik weet wel hoe ik hem kan repararen maar ik heb zoveel kisten dat ik blij ben dat er wat ruimte kan worden gecreeerd.
 
Ha ha Jako zo'n reactie had ik wel verwacht;);).

Maar toen die romp van de Cirrus brak zei iedereen dat abs bijna niet of zeer moeilijk te lijmen was.
Maarja diegene die dat zei had nog nooit van Stabelitt Express gehoord.
Dus die keek lelijk op z'n neus en wou niet geloven dat het dezelfde romp was.

Maar je mag zondag die breuk ff zoeken.:worship:

Gr Ton
 
@Jakkie-Takkie:
Te gek! heb er nou al zin in!

@Ton:
ik ga een nieuwe kap maken, heb de oude proberen te repareren door er een stuk cola-fles overheen te plakken maar dat is geen succes geworden, is wit uitgeslagen dus ziet er niet uit. Heb al 2 water flessen bij mijn broertje gehaald en daar ga ik een kap van maken!
 
Back
Top