Het brommer topic.

doe mij dan maar een echte motor.. vind die motorscooters maar niets. zit wel een lekker geluidje in, maar ik "mis" toch wat.. dat geluid bij het schakelen... heerlijk :P.
wel leuk, zo;n zwaarblok in je scooter, maar lijkt me redelijk gevaarlijk.. ik bedoel, die scooters zijn wel op wat snelheid berekend, maar gelijk voor zo'n geweld.. nee, dan pass ik :P

gtz
 
210cc runner.. ftw!
nee, dan zou ik idd. voor een echte motor gaan, een duke ofzo! :)

Jongens, wat wiebe zei..

Leef jij uit.. zo ben je teminste met techniek bezig :rolleyes::rolleyes:
gapje:mrgreen:

Altijd maar dat gedoe over een 180er Zucht*
Als je der op rij, ben je dan stoer, of hip ofzo?:sleepy:
Ik snap het niet... Het is de nummer 1 in diefstal meestal zit er alleen maar tuig op, zonder ervaring, zonder motorrijbewijs want dat ding daar zit zo veel kracht in! Ksnap het niet.
 
Heb je er wel is op gereden ?

Die dingen trekken focking hard op en rijden echt lekker. Echt een kick als je erop rijdt. En tjsaa, diefstal, gewoon 3 sloten gebruiken.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
even antwoorden op allebei hierboven,
ömer, heb op meerdere runners gereden, 50cc, 125cc, 180cc, 200cc & 210cc. alleen die laatste vond ik écht snel, dit omdat die autowheelies trekt als je bij 90km/h het gas open trekt. runner 180's rijden vrij log, 50cc's helemaal.
@armando, 180'ers hebben een soort status gekregen, en die status vindt iedereen cool. als je uiteindelijk een 180cc hebt vind je 'm tegenvallen, verkoop je 'm (als die niet al gestolen is) en koop je toch een echte motor. Daarnaast, iedereen die begint met scooter/motor/auto/fiets etc. rijden heeft geen ervaring, maar je moet toch ergens beginnen!

en over 't jatten, als ze iets écht willen, nemen ze 't toch wel mee. heb 't gezien dat ze 180cc's constant volgen totdat die ergens even alleen gelaten wordt, en dan is die weg..
 
en over 't jatten, als ze iets écht willen, nemen ze 't toch wel mee. heb 't gezien dat ze 180cc's constant volgen totdat die ergens even alleen gelaten wordt, en dan is die weg..

Ach ik ken genoeg mensen hierzo. :p Ken al veel gasten met 180ers enz. (zijn bijna de enige van Dordt)

Maargoed. Ik vind het gave motorscooters en dat is en blijft mijn mening.:) De voorkant, de vorm, beenruimte, de koplampen *zijn echt mooi gemaakt in vergelijking met andere scooters enz (waarbij niet alles mooi is)

* (wel de originele, de dmp koplampen zijn best lelijk imo)

Het voordeel van een motorscooter t.o.v. een motor (schakelding) is dat je niks hoef te leren bijna. Alleen maar het gas open trekken en gaan. :cool:

Maar dan moet de Runner wel origineel zijn en met de windscherm en spiegels. Zo vind ik ze het mooist.:cool:

46590247.attach.walla.co.jpg
 
Ach ik ken genoeg mensen hierzo. :p Ken al veel gasten met 180ers enz. (zijn bijna de enige van Dordt)

Maargoed. Ik vind het gave motorscooters en dat is en blijft mijn mening.:) De voorkant, de vorm, beenruimte, de koplampen *zijn echt mooi gemaakt in vergelijking met andere scooters enz (waarbij niet alles mooi is)

* (wel de originele, de dmp koplampen zijn best lelijk imo)

Het voordeel van een motorscooter t.o.v. een motor (schakelding) is dat je niks hoef te leren bijna. Alleen maar het gas open trekken en gaan. :cool:

Maar dan moet de Runner wel origineel zijn en met de windscherm en spiegels. Zo vind ik ze het mooist.:cool:

46590247.attach.walla.co.jpg

Kweet niet waar jij het over heb over een stoerder uiterlijk van een 180er,
het verschil is alleen een hoger windscherm sterkere voorvering, sterkere achterveer, en sterkere koplampen, Voor de rest is heel het moter gedeelte achter een stuk logger dan de 50cc.. mrja, het blijft wel je eigen smaak..

Afgelopen meeting in dordt ook.. Waarbij Sc-D aanwezig was, ik kwam als leider zijnde van mijn groep daarheen.. De groep van dordt stelde weinig toch niks voor.. hun kwamen naar mij toe met volle trots dat ze 12 180ers hadden. Het is wel leuk om te horen dat ze ze hebben, maar ik vind het niet bij een scootermeeting horen! Het rijd een heel stuk anders dan de geewoon normale scooters die aan de meeting mee doen. Waardoor het een gigantisch zooitje word omdat ze hun gaan volgen i.p.v de leiders die alles al gepland hadden.

Mrja het zijn opzich wel leuke dingen om te zien

@ chuckie.

Waardoor hebben ze die status gekregen?
Omdat ze hip zijn in wheelie`s trekken en ze er hard op kunnen rijden.. zowieso zijn runners gewilde scooter`s dusja, waarom dan niet gelijk een 180er. En wat betrefd het stelen. Veel te veel dingen over gehoord en zelf meegemaakt. Zelf rij ik ook op een runner SP oude model nog. Ze zijn veel te veel gewild. Zucht*
 
@ömar. ik kan me flink vergissen, maar voor een motorscooter moet je ook een motorrijbewijs. dat betekent, dat je hebt moeten lessen op een "echte" motor. dus schakelen kan je dan in principe al. dus wat is dan nog t voordeel. die dingen staan dr ook nog om bekend dat ze snel worden gejat..
maargoed, ieder zn eigen ding ;). mijn voorkeur is denk wel duidelijk :mrgreen:

groeten,

Ruben
 
Laatst bewerkt:
@ömar. ik kan me flink vergissen, maar voor een motorscooter moet je ook een motorrijbewijs. dat betekent, dat je hebt moeten lessen op een "echte" motor. dus schakelen kan je dan in principe al. dus wat is dan nog t voordeel. die dingen staan dr ook nog om bekend dat ze snel worden gejat..
maargoed, ieder zn eigen ding ;). mijn voorkeur is denk wel duidelijk :mrgreen:

groeten,

Ruben

Het is Ömer, niet Ömar. ;-)

Ik weet dat je er een motorrijbewijs voor moet hebben maar je hoef niet veel te lessen. Omdat het een lagere cc heeft in vergelijking met andere 600cc motoren enzo. Hoe meer lessen je neemt hoe meer cc je mag rijden. Daarom moet je bijv. voor een 100cc Aerox en 180ccRunner niet veel lessen nemen. Maat van me heeft dit tenminste gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Tja...
Categorie A-beperkt
A beperkt is de lichte categorie. Jongeren tot 21 jaar mogen alleen examen doen op een lichte motor van minder dan 35 kW. De cilinderinhoud van deze motor moet meer dan 120 cc zijn en de snelheid moet minstens 100 km per uur bedragen. Met een rijbewijs A-beperkt mag je 2 jaar lang alleen rijden op een motor van hoogstens 0.16 kW 'per kilo leeg gewicht'. Daarna ben je vrij om op een zwaardere motor te rijden.

Categorie A
Wie 21 jaar of ouder is, kan kiezen tussen een examen in de lichte of zware categorie. Een zware motor moet een vermogen hebben van 35kW of meer. Kies je voor de lichte categorie A-beperkt, dan betekent het dat je de eerste twee jaar alleen op een lichte motor van 0.15 kW mag rijden. Wie examen doet in de zware categorie A, mag direct op elke motor rijden
 
Hmm... Oke. Vind het nog steeds wel vaag. :-P

Maargoed ik zie het wel op mijn 18de. Scooter weg en een 180 Runner voor mijn deur.:cool:
 
Ik zie er niks vaags aan.

Een zwaardere motor vereist meer ervaring en een iets verstandigere bestuurder.
Daarom de hogere leeftijdsgrens voor zwaardere motoren.

Greetz,
Joram
 
Ik zie er niks vaags aan.

Een zwaardere motor vereist meer ervaring en een iets verstandigere bestuurder.
Daarom de hogere leeftijdsgrens voor zwaardere motoren.

Meen je dat nou echt ? !!! :eek:

Duhhhh ik snap dat wel....

Maar ik had het erover dat je minder lessen moet doen wanneer je een 180cc wilt besturen dan een 400 of 600cc geval..
 
Ik denk dat het aantal lessen vooral bepaald wordt door de instructeur. Hij/zij bepaalt of je al aan het examen toe bent of niet.
We hebben het hier nog altijd over een rijvaardigheidsbewijs en niet over een bewijs van aanwezigheid tijdens de lessen.
 
Laatst bewerkt:
het aantal lessen voor een 180 cc is evenveel als een 600cc.(afhankelijk van hoe "goed" je bent). je rijbewijs beperkt gaat geloof ik over in een "volledig" rijbewijs. dus dan mag je ook zwaardere motoren. dan kan het niet zo zijn, dat jij alleen op een 180cc mag rijden..

groeten,

Ruben
 
Back
Top