Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
morgen ook wel ff zin om te brandstoffen

alleen moet ik wel even 10% nitro hebben , dat word veelal gebruikt voor de viertakt motoren ,mede omdat 10% meer smering heeft .

verder zat de clunck wel goed ,en kan alleen onderin de tank heen en weer bewegen ,dus hij kan niet helemaal a/d andere kant v/d tank komen ,dan zou hij daar ook vast blijven zitten .

dus dat de motor uitviel kan met afstellen te maken hebben , of doordat ik met 5% vloog kan de motor te heet worden .
of te laag stationair draaien , diverse oorzaken kan het hebben .

morgen maar gewoon weer proberen ,en gewoon rondjes vliegen en niet gek doen ,kijken of hij dan weer afslaat



hoe laat morgen naar het veld ? uurtje of 19;00u?
 
Precies en wij zijn heel moderne mannen wij hebben geen wasbord maar een droogtrommel.
Jij misschien. Ik heb geen 6-pack maar een 30 liter vat. Big is better... :rolling:

Oh ja, en we vallen harder van de kast waar Burp ons op probeert te krijgen. :p
 
Laatst bewerkt:
alleen moet ik wel even 10% nitro hebben , dat word veelal gebruikt voor de viertakt motoren ,mede omdat 10% meer smering heeft .

verder zat de clunck wel goed ,en kan alleen onderin de tank heen en weer bewegen ,dus hij kan niet helemaal a/d andere kant v/d tank komen ,dan zou hij daar ook vast blijven zitten .

dus dat de motor uitviel kan met afstellen te maken hebben , of doordat ik met 5% vloog kan de motor te heet worden .
of te laag stationair draaien , diverse oorzaken kan het hebben .

morgen maar gewoon weer proberen ,en gewoon rondjes vliegen en niet gek doen ,kijken of hij dan weer afslaat



hoe laat morgen naar het veld ? uurtje of 19;00u?

18.00 komt eerst, na 19.00 ==> :proost:
 
morgen ook wel ff zin om te brandstoffen

alleen moet ik wel even 10% nitro hebben , dat word veelal gebruikt voor de viertakt motoren ,mede omdat 10% meer smering heeft .



dus dat de motor uitviel kan met afstellen te maken hebben , of doordat ik met 5% vloog kan de motor te heet worden .




hoe laat morgen naar het veld ? uurtje of 19;00u?

1900uur is prima ook ik moet gewoon werken en eten etc etc.
Het aantal % heeft niets met smering te maken maar met hoeveelheid nitro,hoe meer nitro hoe meer power ,maar nitro heeft het nadeel dat het zuurstof afgeeft bij ontbranding waardoor dus de temp juist oploopt omdat je verbranding beter word dus heter.
 
1900uur is prima ook ik moet gewoon werken en eten etc etc.
Het aantal % heeft niets met smering te maken maar met hoeveelheid nitro,hoe meer nitro hoe meer power ,maar nitro heeft het nadeel dat het zuurstof afgeeft bij ontbranding waardoor dus de temp juist oploopt omdat je verbranding beter word dus heter.

beide bijna goed :wink:,

het nitro gehalte heeft inderdaad niets met de olie te maken.
Nitro is een zuustof drager, waardoor je dus een betere vulling van de cilinder kan realiseren met een iets beter vermogen. ook het stationair toerental wordt betrouwbaarder door de betere verbranding (lichter ontvlambaar)
nadeel is de temperatuur stijging, echter maar tot 5%, daarna gaat nitro juist een koelende werking krijgen.
(daarvoor gebruiken de autojongens juist 15-30%)
 
Jij misschien. Ik heb geen 6-pack maar een 30 liter vat. Big is better... :rolling:

Oh ja, en we vallen harder van de kast waar Burp ons op probeert te krijgen. :p

:rolling:

Lukt wel hoor, dát ben ik nog niet verleerd.

18.00 komt eerst, na 19.00 ==> :proost:

Oei, dat wordt morgen dan vroeg beginnen met werken. Ik ga het ook gewoon een keer proberen om op die tijd op het veld te zijn.
 
...door de betere verbranding (lichter ontvlambaar)
Nee, de klap is harder bij compressie omdat er meer lucht gecomprimeerd wordt wat bij de ontbranding uitzet. De verbranding zelf wordt er niets beter door. :teacher: Branden doet nitro-methanol op zich redelijk slecht (vieze zwarte walmen) maar onder druk knalt het prima. Altijd leuk: Klontje plasticine (van die plastic klei die nooit hard wordt van de kinderen), druppel nitro-methanol erin, helemaal dicht maken en een klap met de hamer erop. Hamer goed vasthouden want die komt weer terug omhoog. 8O :rolling:
 
Is hier iemand een filatelist? (postzegelverzamelaar)
Ik had een pakketje uit FoekieJoekie (Hong Kong) gekregen met allemaal postzegels erop.
 
Is hier iemand een filatelist? (postzegelverzamelaar)
Ik had een pakketje uit FoekieJoekie (Hong Kong) gekregen met allemaal postzegels erop.
Zeker ook allemaal van die rare vogels? Ik heb er al vele weggeven aan een collega, die zijn broer heeft een hond die kleintjes kreeg die zijn verkocht een een mevrouw, die haar broer spaarde namens zijn schoonzus postzegels. 8O :?
 
Zeker ook allemaal van die rare vogels? Ik heb er al vele weggeven aan een collega, die zijn broer heeft een hond die kleintjes kreeg die zijn verkocht een een mevrouw, die haar broer spaarde namens zijn schoonzus postzegels. 8O :?

duidelijk :confused: :mrgreen:

Idd, allemaal vogels :-D

----ziet nu pas dat alle HongKong pakketjes door Youssef worden afgeleverd :wink:----
 
Laatst bewerkt:
beide bijna goed :wink:,

het nitro gehalte heeft inderdaad niets met de olie te maken.
Nitro is een zuustof drager, waardoor je dus een betere vulling van de cilinder kan realiseren met een iets beter vermogen. ook het stationair toerental wordt betrouwbaarder door de betere verbranding (lichter ontvlambaar)
nadeel is de temperatuur stijging, echter maar tot 5%, daarna gaat nitro juist een koelende werking krijgen.
(daarvoor gebruiken de autojongens juist 15-30%)

wat ik zei ,dat er in 10% meer olie zit ,had ik van rob ,hij verkoopt en vliegt met die zooi ,dus zal het wel weten :confused:

ik hoop dat ik morgen naar het veld kan ,vrouwtje komt om 19;00 thuis ( mits geen file ) dus kan er om 19;30 zijn , zijn er dan nog begeleiders ?, of willen die zo nodig vroeg naar de drossel voor bier :rolleyes:

anders de volgende keer :(
 
Nee, de klap is harder bij compressie omdat er meer lucht gecomprimeerd wordt wat bij de ontbranding uitzet. De verbranding zelf wordt er niets beter door. :teacher: Branden doet nitro-methanol op zich redelijk slecht (vieze zwarte walmen) maar onder druk knalt het prima. Altijd leuk: Klontje plasticine (van die plastic klei die nooit hard wordt van de kinderen), druppel nitro-methanol erin, helemaal dicht maken en een klap met de hamer erop. Hamer goed vasthouden want die komt weer terug omhoog. 8O :rolling:

Klopt knalt zelfs harder dan tnt.

En @Ronald jij heeft ook gelijk bij meer percentage nitro gaat het koelend werken ,mooi spul he, het heeft geeneens zuurstof nodig om te ontbranden cq knallen.Alleen de vulling in de cillinder blijft gelijk in volume alleen het zuurstof gehalte neemt toe waardoor je meer branstof kan toevoegen bij gelijkblijvend slag volume.Dus je mengsel kan rijker met de zelfde hoeveelheid aangezogen lucht.
 
Laatst bewerkt:
wat ik zei ,dat er in 10% meer olie zit ,had ik van rob ,hij verkoopt en vliegt met die zooi ,dus zal het wel weten :confused:

ik hoop dat ik morgen naar het veld kan ,vrouwtje komt om 19;00 thuis ( mits geen file ) dus kan er om 19;30 zijn , zijn er dan nog begeleiders ?, of willen die zo nodig vroeg naar de drossel voor bier :rolleyes:

anders de volgende keer :(
Tsja, autoverkopers vertellen ook van alles maar of die altijd de waarheid spreken... :? ;)

Ik ben er ook pas rond 19:30, zoals wel vaker. Eerst de kids etc. regelen. :(
 
Tsja, autoverkopers vertellen ook van alles maar of die altijd de waarheid spreken... :? ;)

Ik ben er ook pas rond 19:30, zoals wel vaker. Eerst de kids etc. regelen. :(

oke ,maar bij mij word het alweer later ,want parkeervergunning van mariska voor haar werk is verlopen :mad: , dus gaat ze op de fiets , wel gezond ,maarpas om 19;30 thuis :(

wel naar om afhankelijk te zijn om te vliegen trouwens , maar snel het echte mannen brevet halen ;)

siggy ; neem jij morgen de brandstof slang en de hunpack mee naar je werk ,pik ik het ff op ;)
 
Laatst bewerkt:
wel naar om afhankelijk te zijn om te vliegen trouwens , maar snel het echte mannen brevet halen ;)
En dan? Je moet nog steeds met brandstof op dinsdag en donderdag tussen 14:00 tot 21:00 uur, zaterdag tussen 10:00 tot 18:00 of zondag tussen 12:00 en 18:00 uur. Had je moeten weten!!! Elektrhomo's kennen geen beperkingen, die zijn van God los. :rolling:
 
En dan? Je moet nog steeds met brandstof op dinsdag en donderdag tussen 14:00 tot 21:00 uur, zaterdag tussen 10:00 tot 18:00 of zondag tussen 12:00 en 18:00 uur. Had je moeten weten!!! Elektrhomo's kennen geen beperkingen, die zijn van God los. :rolling:

ja ,de vliegtijden zijn prima , gaat er meer om dat ik zonder motorbrevet niet kan vliegen zonder dat er een ijler ,eh ik bedoel begelijder ,of begeleider naast me staat ,en die moet er toevallig wel zijn, en zin in hebben ;)

ps de vibro gym ,schijnt een jamara te zijn volgens rob .

nog ff de trottle kut,ik bedoel cut ,ingesteld , en werkt ook weer naar behoren .
nu nog brandstof scoren ,en gaan met de 4 stroke banaan :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top