Gorbatjov
Forum veteraan
Wij zijn beter in bommetje en pogoën, hè Gorby.![]()
![]()
Precies en wij zijn heel moderne mannen wij hebben geen wasbord maar een droogtrommel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wij zijn beter in bommetje en pogoën, hè Gorby.![]()
![]()
Jij misschien. Ik heb geen 6-pack maar een 30 liter vat. Big is better... :rolling:Precies en wij zijn heel moderne mannen wij hebben geen wasbord maar een droogtrommel.
alleen moet ik wel even 10% nitro hebben , dat word veelal gebruikt voor de viertakt motoren ,mede omdat 10% meer smering heeft .
verder zat de clunck wel goed ,en kan alleen onderin de tank heen en weer bewegen ,dus hij kan niet helemaal a/d andere kant v/d tank komen ,dan zou hij daar ook vast blijven zitten .
dus dat de motor uitviel kan met afstellen te maken hebben , of doordat ik met 5% vloog kan de motor te heet worden .
of te laag stationair draaien , diverse oorzaken kan het hebben .
morgen maar gewoon weer proberen ,en gewoon rondjes vliegen en niet gek doen ,kijken of hij dan weer afslaat
hoe laat morgen naar het veld ? uurtje of 19;00u?
18.00 komt eerst, na 19.00 ==>roost:
morgen ook wel ff zin om te brandstoffen
alleen moet ik wel even 10% nitro hebben , dat word veelal gebruikt voor de viertakt motoren ,mede omdat 10% meer smering heeft .
dus dat de motor uitviel kan met afstellen te maken hebben , of doordat ik met 5% vloog kan de motor te heet worden .
hoe laat morgen naar het veld ? uurtje of 19;00u?
1900uur is prima ook ik moet gewoon werken en eten etc etc.
Het aantal % heeft niets met smering te maken maar met hoeveelheid nitro,hoe meer nitro hoe meer power ,maar nitro heeft het nadeel dat het zuurstof afgeeft bij ontbranding waardoor dus de temp juist oploopt omdat je verbranding beter word dus heter.
Jij misschien. Ik heb geen 6-pack maar een 30 liter vat. Big is better... :rolling:
Oh ja, en we vallen harder van de kast waar Burp ons op probeert te krijgen.![]()
18.00 komt eerst, na 19.00 ==>roost:
Nee, de klap is harder bij compressie omdat er meer lucht gecomprimeerd wordt wat bij de ontbranding uitzet. De verbranding zelf wordt er niets beter door. :teacher: Branden doet nitro-methanol op zich redelijk slecht (vieze zwarte walmen) maar onder druk knalt het prima. Altijd leuk: Klontje plasticine (van die plastic klei die nooit hard wordt van de kinderen), druppel nitro-methanol erin, helemaal dicht maken en een klap met de hamer erop. Hamer goed vasthouden want die komt weer terug omhoog. 8O :rolling:...door de betere verbranding (lichter ontvlambaar)
Zeker ook allemaal van die rare vogels? Ik heb er al vele weggeven aan een collega, die zijn broer heeft een hond die kleintjes kreeg die zijn verkocht een een mevrouw, die haar broer spaarde namens zijn schoonzus postzegels. 8O :?Is hier iemand een filatelist? (postzegelverzamelaar)
Ik had een pakketje uit FoekieJoekie (Hong Kong) gekregen met allemaal postzegels erop.
Zeker ook allemaal van die rare vogels? Ik heb er al vele weggeven aan een collega, die zijn broer heeft een hond die kleintjes kreeg die zijn verkocht een een mevrouw, die haar broer spaarde namens zijn schoonzus postzegels. 8O :?
beide bijna goed :wink:,
het nitro gehalte heeft inderdaad niets met de olie te maken.
Nitro is een zuustof drager, waardoor je dus een betere vulling van de cilinder kan realiseren met een iets beter vermogen. ook het stationair toerental wordt betrouwbaarder door de betere verbranding (lichter ontvlambaar)
nadeel is de temperatuur stijging, echter maar tot 5%, daarna gaat nitro juist een koelende werking krijgen.
(daarvoor gebruiken de autojongens juist 15-30%)
Nee, de klap is harder bij compressie omdat er meer lucht gecomprimeerd wordt wat bij de ontbranding uitzet. De verbranding zelf wordt er niets beter door. :teacher: Branden doet nitro-methanol op zich redelijk slecht (vieze zwarte walmen) maar onder druk knalt het prima. Altijd leuk: Klontje plasticine (van die plastic klei die nooit hard wordt van de kinderen), druppel nitro-methanol erin, helemaal dicht maken en een klap met de hamer erop. Hamer goed vasthouden want die komt weer terug omhoog. 8O :rolling:
Tsja, autoverkopers vertellen ook van alles maar of die altijd de waarheid spreken... :?wat ik zei ,dat er in 10% meer olie zit ,had ik van rob ,hij verkoopt en vliegt met die zooi ,dus zal het wel weten
ik hoop dat ik morgen naar het veld kan ,vrouwtje komt om 19;00 thuis ( mits geen file ) dus kan er om 19;30 zijn , zijn er dan nog begeleiders ?, of willen die zo nodig vroeg naar de drossel voor bier
anders de volgende keer![]()
Tsja, autoverkopers vertellen ook van alles maar of die altijd de waarheid spreken... :?
Ik ben er ook pas rond 19:30, zoals wel vaker. Eerst de kids etc. regelen.![]()
En dan? Je moet nog steeds met brandstof op dinsdag en donderdag tussen 14:00 tot 21:00 uur, zaterdag tussen 10:00 tot 18:00 of zondag tussen 12:00 en 18:00 uur. Had je moeten weten!!! Elektrhomo's kennen geen beperkingen, die zijn van God los. :rolling:wel naar om afhankelijk te zijn om te vliegen trouwens , maar snel het echte mannen brevet halen![]()
En dan? Je moet nog steeds met brandstof op dinsdag en donderdag tussen 14:00 tot 21:00 uur, zaterdag tussen 10:00 tot 18:00 of zondag tussen 12:00 en 18:00 uur. Had je moeten weten!!! Elektrhomo's kennen geen beperkingen, die zijn van God los. :rolling: