Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
2lswfag.jpg

2gspkw1.jpg

Zo ff wat gevoeligeplaat afbeeldingen van het restauratie project.
Ik heeft heerlijk gevlogen en de boel is nu eens een keer heel mee naar huis,Ronald nog hartelijk dank daarvoor.((Ook namens mijn vrouw)
We waren weer in grote getale aanwezig en er is weer flink slap geouwehoerd zoals het hoort.
Jammer van enkele neerstortingen en een zwempartij maar verder weer een geslaagde avond.
 
zo ,dat weer een zeer geslaagd avondje :p

vandaag was nick mijn instructeur, en heeft de 4 stroker even getest ,en ditmaal bleef het blok gewoon lopen , waarschijnlijk door de nieuwe brandstof slangen en de geweldige nitro 12% van siggy :worship:

uiteraard heerlijk zelf gestart /gefladderd /en geland , en dat bommenwerpvliegtuig geluid bevalt me prima alsmede het vliegen zelf uiteraard :worship:

heb er eigenlijk al weer zin an

was verder nog drukker dan een zaterdag , mijn auto stond ergens bij het crossveld ,en dat was maar goed ook ,want het regende vanavond vliegtuigen :mrgreen:

sorry jongens ,maar junkie niet naar de drossel , geen zin in maagkrampen ,geouwehoer in mijn oren ,en een moeilijk opstaan ochtendje ;)

*geniet weer na *
 
Was zeker weer druk vanavond,mijn oren tuteren helemaal van al dat geklets :-)

Junkie,Antonio en Eric bedankt voor de hulp met het zoeken naar de cockpit van de minimag.

Ik verloor deze tijdens mijn laatste vlucht.

Kon hem gelukkig vanuit mijn ooghoek blijven volgen zodat ik de lokatie ongeveer wel wist te vinden :-)

Ook geen Drossel voor Siggy,heb het erg druk op het werk dus moet even aan mijn rustmomenten blijven denken.

* gaat nu lekker horizontaal ..

Byeeee !!!!!!
 
wel nog ff ACH gedaan en gaat nu 2D....:rolleyes:

Morgen naar Fransenland grote vliegers bekijken, en dus pas weer beschikbaar voor lessen na zondag :shock:

grtz :worship:

ronald
 
Hmmmm, ook weer thuis met twee te herstellen vliegers. De Velox door een onfortuinlijk loslaten van de cockpit zijn landingsgestel kwijt, simpel te repareren. Daarna met de Parat van Phil, deze even helemaal afgeregeld en de ontvanger van BYM getest na de crash met zijn frummel. Ging even goed maar bij de derde vlucht ineens geen ontvangst meer. Parat ging in een topspin naar beneden en kwam met een plons in het water, ongelooflijk maar uiterlijk niets defect. Ontvanger zou ik dus maar niet meer gebruiken BYM, die heeft blijkbaar na de geweldige klap toch een tik gehad. Ik vertrouw hem niet meer.
 
Hmmmm, ook weer thuis met twee te herstellen vliegers. De Velox door een onfortuinlijk loslaten van de cockpit zijn landingsgestel kwijt, simpel te repareren. Daarna met de Parat van Phil, deze even helemaal afgeregeld en de ontvanger van BYM getest na de crash met zijn frummel. Ging even goed maar bij de derde vlucht ineens geen ontvangst meer. Parat ging in een topspin naar beneden en kwam met een plons in het water, ongelooflijk maar uiterlijk niets defect. Ontvanger zou ik dus maar niet meer gebruiken BYM, die heeft blijkbaar na de geweldige klap toch een tik gehad. Ik vertrouw hem niet meer.

Het is dat je het hier aanhaald, anders had ik er geen sjoege meer om gegeven of over geschreven.

Even een paar zaken rechtzetten:

Hummel is gecrashed.
De ontvanger die hieruit kwam, is door Sleur getest en gecontroleerd.
Heb Sleur gehoord over z'n testmethode, en ben ervan overtuigd dat die weet waar hij het over heeft.(Ga zelf eens een discussie met hem aan op elektronika gebied)

Feit blijft dat de Parat twee keer ongecontroleerd de aarde heeft geraakt.
Feit blijft ook dat de Parat na die twee onzachte aanrakingen met de aarde zonder interne controle zonder meer weer gestart werd en nog eens de lucht in werd gesmeten.

Vind het jammer dat het erg makkelijk afgedaan wordt, en er zonder meer wordt aangenomen dat het de ontvanger dan wel zal zijn, zonder dat er ook maar iets gecontroleerd is geworden waaruit blijkt dat dat daadwerkelijk het geval is.

Die ontvanger is na de zwempartij en de als gevolg hiervan eventuele sluiting zeker niet meer te vertrouwen nee, en het was overigens niet alleen water wat er uit die kist kwam zetten, maar ook nitro.

Maar het ligt aan mijn ontvanger, prima.

Vind alleen dat je dan van te voren niet eens met die ontvanger had moeten gaan vliegen, als je het niet vertrouwde.
 
De Parat was slecht één keer gecrashed, de andere keren waren gewoon een landing buiten het veld omdat de motor afgeslagen was.

Toch wil ik ook nog een feit noteren die mij vannacht te binnen schoot (waar hou je jezelf 's nachts mee bezig :rolleyes:), op een gegeven moment stonden de trims ineens heel anders, ook de throttlecut stond opeens andersom, dit was dus een throttleopen geworden :confused:
Dit hadden ook punten moeten zijn om te besluiten om niet meer verder te vliegen, er was dus meer aan de hand. Conclusie: in je enthiousiasme doe je wel eens dingen waar je later spijt van krijgt :(
 
Zoooooo, nieuwe dag (eigenlijk dezelfde :?).

Gisteren wel lekker met de MiniMag gevlogen maar doordat het landingsgestel weer voor de zoveelste keer losliet is de as van de motor weer eens krom. Gelijk een hoop vermogenverlies door een slingerende propellor. :( Dat wordt weer een nieuwe as uit een autootje. ;) Voor de Monsun en zelfstandig vliegen vond ik het gisteren te hard waaien, misschien donderdag. ;)

Voor wat betreft de ontvanger: De ontvanger en satellietontvanger zijn beiden open geweest. De contacten van de connectoren zijn allemaal gecontroleerd en voor de servo's zelfs opnieuw doorgesoldeerd (die hebben de grootste klap gekregen door het losrukken van de stekers). De antennedraden zijn gecontroleerd op breuk. De twee chips zijn oon gecontroleerd op los zittende pennetjes. De ontvanger is op alle kanalen getest door zowel actief servo's aan te sluiten en constant te bewegen en ondertussen de behuizing "torderen" en stekers te rommelen om te controleren op losse contacten. Als range test zijn de ontvangers in een blikken doosje geplaatst welke geaard waren (dus en uiterst belabberde ontvangst) en vervolgens in range test mode over een afstand van 20 meter getest of de servo's functioneerden en er geen antennewissels waren. Deze test meerdere malen uitgevoerd om zeker te zijn dat ook de satellietontvanger gebruikt werd. Volgens de status LEDs was er geen enkel probleem geconstateerd.

De mening dat er geen controle heeft plaatsgevonden na de eerdere harde landingen deel ik wel enigszins. Iets wat BYM met de Hummel mogelijk ook fataal is geworden want na de eerste ronde is toen ook geen check gedaan van vleugels en bevestiging (ga je in principe niet vanuit dat er een probleem mee is maar mogelijk was het kwaad toen al geschied). Verder distantieer ik me van uitspraken over wat goed is en wat niet, jullie zijn grote mannen dus komen jullie er vast wel uit. :teacher:


@Satstok: Bedankt voor het repareren van de Bell 47G. Straks even een nieuwe blad erop zetten en weer vliegen. :thumbsup:
 
Een nieuwe dag, nieuwe ronde, met nieuwe kansen.

Ik denk dat dit een leermoment voor ons allemaal is, aangaande puntje veiligheid.
Beter twee keer controleren, dan niks meer hebben om te controleren :)
 
ACH , ik vlieg gelukkig futaba ;-)

Moet en wil vliegen, ,donderdag weer vroeg naar het veld !

Vanavond de linkjes borgen met krimpkous ,en nog wat naloop werk verichten

Mvg van Sir 4-stroke

Posted via Mobile Device
 
In de container 8O.... zonde man :(
Is zo'n P3600. Doet het de hele tijd totdat je gaat vagineren, dan loopt GPRS/UMTS vast en moet je eerst naar Flight Mode en weer terug. Gaat de telefoon dan wordt het scherm helemaal wit en wordt dat ding gloeiend heet. De LiPo die er in zit kun je maar met 5C belasten dus dat is ook niet bruikbaar.


-edit-
Net even door de polder gereden maar de sla waait zo ongeveer over het veld. Wat een storm zeg... 8O :? :(
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp dat je zaterdag en zondag tot 18;00u mag brandstof vliegen , eigenlijk jammer als je overdag met het gezin wil doorbrengen en 's avonds nog ff wil vliegen ;)

mijn ez /funjet maakt meer lawaai dan mijn 4 takt

waarom doordeweek wel tot 21;00u en in het weekend niet :confused:

* kan niet wachten tot morgen :p *

hier nog een leuke ez voor 173.000 dollar :mrgreen:

Factsheets : RQ-11B Raven Small Unmanned Aircraft System
 
ik begrijp dat je zaterdag en zondag tot 18;00u mag brandstof vliegen , eigenlijk jammer als je overdag met het gezin wil doorbrengen en 's avonds nog ff wil vliegen ;)

mijn ez /funjet maakt meer lawaai dan mijn 4 takt

waarom doordeweek wel tot 21;00u en in het weekend niet :confused:

* kan niet wachten tot morgen :p *
Omdat het modelvliegen van origine een vrijgezellen/voordeudeler hobby was. Dus overdag vliegen en 's avonds van bil gaan. Tijden veranderen en de vrijgezellen moesten zonodig onveilig van bil gaan en zitten vervolgens met de gevolgschade waardoor ze ineens een druk weekend hebben. :lol:

En de elektrhomo's kunnen zo in het weekend helemaal tot zichzelf komen. Lekker genieten van de natuur en het geluid van gonzende motoren en propellors. Jammer dat het soms bruut verstoord wordt door een gillende KeukenJet. 8O ;)
 
Tsja,het leven bestaat nu eenmaal uit het maken van keuzes.

En sommige gemaakte keuzes draai je niet zomaar eventjes terug ;-)

Gewoon het electrospul erbij houden junkie,dit geeft een gevoel van vrijheid :-)
 
Laatst bewerkt:
Tsja,het leven bestaat nu eenmaal uit het maken van keuzes.

En sommige gemaakte keuzes draai je niet zomaar eventjes terug ;-)

Gewoon het electrospul erbij houden junkie,dit geeft een gevoel van vrijheid :-)

ik hou er echt wel een zooi electro bij hoor ;)

volgende spankist word waarschijnlijk brushless knoepert ,in dezelfde maat of groter dan de vibrogym ,of toch maar een reserve brandstof ?....:mrgreen:

nee, opzich natuurlijk vliegtijd genoeg ,maar verheug me alvast op het nieuwe veld :banana:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top