Traxxas 1/16 Slash Topic

vandaag de slash omgebouwd van 4WD naar 2WD,en maar ander set banden erop gezet van HPI,

DSC07819.jpg


rijdt best aardig 2wd , alleen oppassen met scherp in sturen ,dan tilt de achterkant zijn wielen omhoog:-D;)
 
Waarom naar 2WD, gewoon een testje of g je het zo laten ?

De slash zal dan wel geen middendiff hebben? Heb je dan gewoon de voorste assen verwijderd?

grtzzz
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de green revo veren op de achterste shocks geplaatst, en hij staat nu inderdaad wat steviger op zijn poten en sleept zijn kontje niet over de grond bij het wegrijden.

Nadeel is wel dat hij nu de neiging heeft met de front skidplate zich in de grond te vreten bij het landen. Gevolg: koprollen. De standaard veren voor zijn dus te zwak.
Ik denk erover daar dan ook maar gewoon een setje green veren van de revo op te zetten.

Zo is ie tenminste overal even stug geveerd. en vreet ie mijn skidplate hopelijk niet zo hard op als nu (3 keer een 50cm jump en groeven van 2 tot 3 mm diep erin)

Die skidplate is overigens wel erg smal zeg, maar dat terzijde.

Lees even de post van Mc T daar staat alles in! Heb zijn slash zien rijden en gaat echt als een kanon!
 
De Revo (en Slayer) hebben origineel geen middendiff.
dus ik denk idd dat deze klein versies standaard ook geen middendiff hebben.
 
Slash mod?

Vervolg Slash.

Inleiding...
De Slash, 1 ding is duidelijk, dit is mijn keuze boven welke auto dan ook. Vandaag weer een hoop andere auto's zien rijden, misschien maak ik het mij wel lastig met de Slash, dan maar meer oefenen maar het blijft Slash boven de Erevo! In de juiste handen en met goede tunning, ik denk dat het een hele snelle auto kan worden die de 4wd buggy's aardig achter na kan zitten. Fun gehalte door het vaker genoemde 'real car like ride': een dikke 10. Het zou mij niet verbazen dat op termijn, net als bij de Slash 1/10, Traxxas weer een nieuwe compitie vlot trekt. Voor de Revo 1/16 weet ik dat nog niet zo, waarom wel voor de Slash 1/16, door de hoge behendigheids factor.

Maar nu, die revo-achtige vering op de slash, daar kan ik niet mijn vinger opleggen. Het zeer aparte progressieve karakter zoals je niet hebt met met conventionele vering. Door het lage gewicht van de auto is dat niet te vergelijken met de 1/8 revo, naar mijn mening door de weerstand in alle draaipunten. Bij een grotere, zwaardere auto valt dat niet op/ geen probleem, bij deze auto wel, bij effecten door weerstand, zo komt het op mij over. Net uit de doos of net schoongemaakt, dan veert en Slash compleet anders. Heb je wat tijd weg met de Slash dan bereikt de Slash een weerstand niveau die gelijk blijft en dan is daar de schokdemper/ veer combinatie op te tunen naar de baan waar je op rijd.

Een interesante mod zou kunnen zijn echte lagers ipv glijlagers op de draaipunten. Als tweede de dempers, daar hebben we even met andere naar gekeken en over gebabbelt, de weerstand in de dempers lijkt hoog, let wel, weerstand is wat anders dan demping. Weerstand met opgeteld de weerstand van de draaipunten lijkt tunning van de Slash lastig te maken/ sterk ondergrond gevoelig. Ik moet er in duiken maar wat zou er gebeuren als de plunjer wordt voorzien van veel kleine gaatjes, monteren en de dempers afvullen met dikke olie, eigelijk zoals je ook ziet bij de tourwagen dempers.

Waarom allemaal, wat ik zelf ervaar, ik tune de dempers op de baan, het rechte stuk, goed aanrijden, de maximale snelheid, gaat kneiter recht over het rechte stuk van de baan. Haal je de max snelheid niet, dan springt hij op, raar gedrag. Er reed een andere slash met dezelfde set up echter dunner olie (30 voor/ 40 achter) Bij lagere snelheid kneiterrecht over het rechte stuk, max snelheid: springt op, raar gedrag (zoals ik ook zelf ervaren had, vandaar mijn keuze 40/50).

Universeler, voorspelbaarder rijgedrag (jumpen, dat gaat standaard al aardig behalve bumping out als je niet goed neerkomt), denk dat de oplossing ligt in andere dempers of mod dempers en een mod van de draaipunten.

Ik ga is kijken hoe ik dat kan aanpakken. Suggesties? Graag....
 
Laatst bewerkt:
hoe kun je dan nog vooruit komen als je de voorste center as verwijderd hebt?
Dan heb je of het diff gelocked, of je bent een deel van je snelheid kwijt doordat de voorkant van eht diff in het niets draait en energie verspilt.
 
foutje:hammer:, is alleen tandwiel overbrenging voor de voorste en achterste diff.Dus je kan er gewoon mee rijden , echter op harde ondergrond geen probleem, op losse ondergrond wel,dan mis je de tractie van de voorste wielen.:cool:
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, dit zijn al skids!, ik dacht eraan om de alu te pakken, maar goed das niet nodig, gelukkig. Er zijn vast wel flanged bearings te koop in d emaat, en anders zit je vast op alu rockers MET bearings, welek al te koop zijn.
 
Ik vind hem trouwens traag remmen, is dat instelbaar?

Traag of niet hard genoeg? Van traagheid geen last, niet merkbaar. De rem functie is niet instelbaar, ik was ook niet tevreden met de remkracht, de Revo remde al harder, met de speedgear remde hij hard genoeg naar mijn smaak. Zoeken in de overbrengingen kwam ik uit op de Slash speedgear 28T met 50T spurgear voor de Slash, nou remt hij hard genoeg/ even (bruikbaar-) hard als de Erevo. Het extra koppel voor de Slash komt goed van pas (naar mijn mening...) De Erevo is veel zwaarder gegeared en het verschil tussen de standaard en speedgear is veel groter (??), zal wel met die zwaardere grotere banden te maken hebben.
 
Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
..ik rij alleen op de baan in Bergschenhoek, de snelheid met het down gearen is nog steeds ergens het tweevoudige van wat je maximaal kan gebruiken op die baan, meer dan genoeg topsnelheid.
 
Back
Top