multiplex Easystar deel 2.

Filmpje: Vandaag de minicam eens getest

Na drie weken dan eindelijk binnen, de microcamera van 12 gram.
Kan ik door het lichte gewicht ook onder mijn helicopter hangen, of met mountainbiken op mijn helm.
Effe gauw geprobeerd, beetje onrustig in de hete zomerlucht dus een stabieler filmpje gaat nog wel volgen . . . .

ix1Et-eTiMg[/media] - EZ camera test

lol, het ding kan ook foto's maken op 1280, alleen hoe ga ik dat knopje indrukken daarboven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
LOL! nee hoor dat is wit zand, duinen en zo, de camera komt uit hongkong, zoals bijna alle gadgets!
gewoon met een stukje klittenband op de neus geplakt, maar hij kan net zo makkelijk op de staart, vleugeltip enzovoort.
de volgende keer dat ik weer parachutes ga droppen doe ik hem aan de zijkant van het parachutedoek, dat lijkt me ook wel lollig om te zien . . .:mrgreen:
 
LOL! nee hoor dat is wit zand, duinen en zo, de camera komt uit hongkong, zoals bijna alle gadgets!
gewoon met een stukje klittenband op de neus geplakt, maar hij kan net zo makkelijk op de staart, vleugeltip enzovoort.
de volgende keer dat ik weer parachutes ga droppen doe ik hem aan de zijkant van het parachutedoek, dat lijkt me ook wel lollig om te zien . . .:mrgreen:

Waar heb je de camera gekocht op ebay ...of waar?
heb je een link?
 
Trimming voor meer power

Ik heb nu een Turnigy 2700Kv in mijn EZ*. Met een 2S lipo en een 5.7x3 prop krijg ik een goede climb rate en ze is makkelijk uit te trimmen tijdens de vlucht.
Met een 3S en de gas op 1/2 of meer gaat ze hard naar rechts en climbt ze te steil (uiteindelijk komt er een loop als ik er niks aan doe). Ik kan natuurlijk wel bijsturen maar met de extra snelheid word het lastig om alles onder kontrole te houden.
Ik heb een Dx6i dus kan ik de mixes gebruiken om bij te trimmen maar ik vraag me af of het niet beter is om de hoek van te motor te veranderen. Ik twijfel of dit de goede oplossing is omdat ik de goede langzaam vlieg trim die ik nu heb niet wil verpesten.

Het is wel lekker om met minder dan 1/2 gas to kunnen opstijgen en vervolgens op de laagste gas te zetten en toch geen hoogte verliezen. De motor is dan vriwel niet te horen. Ik moet echt kijken naar de prop om te zien of het nog draaid.
 
Laatst bewerkt:
heb ik ook last van..bij volgas gaat ie klimmen!!
zit ook te denken om de motorhoek te veranderen,maar aan de andere kant zweeft ie wel geweldig en bij kwart gas vliegt ie lekker!!denk mooi zo laten;)
 
Yep, je motor 1,5° naar beneden laten wijzen voorkomt omhoog gaan bij hogere snelheden. Door de enorme hoeveelheid wind langs de neus wordt de onderkant omhoog gedrukt. Het naar rechts gaan zou niet moeten, trim je richtingsroer iets naar links en controleer dan nog eens. Of controleer of je motor wel recht op de lengte-as staat. Indien je teveel torsiekrachten zou krijgen dan gaat de vlieger rollen, niet de hoek om maar omdat je zo'n hoog toeren brommer met een kleine prop hebt zal dat niet zo van invloed zijn.

En anders inderdaad even wat trimmen op het gas. ;)
 
vandaag een 6X4 propellor in ontvangst mogen nemen.
evenals 2 micro servotjes voor de minimag :)

nu nog wachten op men 3s lipo's, en wat rustiger weer!
dan blazen!! :D
 
Ik heb vandaag de easystar gekocht en ben erg tevreden over het vliegtuig.
Ik ben blij dat de propeller achter zit want ik heb hem namelijk al een aantal keer de neus de grond in geboord. zou iemand mij kunnen vertellen hoe je een gecontroleerde landing kan maken op je buik???

groetjes dennis
 
zou iemand mij kunnen vertellen hoe je een gecontroleerde landing kan maken op je buik???

Dit klinkt heel flauw, maar: "heel veel oefenen" is het enig juiste antwoord. En natuurlijk, rustig sturen ;)

heb je een sim om mee op de computer te oefenen? Vaak scheelt dat erg veel schade aan je echte toestel. Al download je maar een gratis sim voor een paar uurtjes landingen oefenen!
 
Ik heb vandaag de easystar gekocht en ben erg tevreden over het vliegtuig.
Ik ben blij dat de propeller achter zit want ik heb hem namelijk al een aantal keer de neus de grond in geboord. zou iemand mij kunnen vertellen hoe je een gecontroleerde landing kan maken op je buik???

groetjes dennis

Zo min mogelijk doen, als je EZ* goed getrimmed is dan land ze zelf. Ik zorg er altijd voor dat ik weet exact hoe ik ga landen, hoe ga ik mijn approach maken en hoe hoog moet ik aankomen. Dan heb je een plan. Niet teveel sturen en zeker niet veel aan de hoogteroer komen. Ik maak altijd mijn approach zonder motor. Land altijd tegen de wind in. Het is een kwestie van inschatten afhankelijk van condities en als je toch te laag of te hoog uitkomt gebruik de motor om hoogte te winnen en probeer nog een keer.

Succes
 
Laatst bewerkt:
hallo het vliegen met de easystar gaat steeds makkelijker en ik heb gebruikt gemaakt van jullie tips. landen lukt nu alleen heb soms nog last van windvlagen.
Heeft iemand nog een tip om je vliegtuig recht te houden als er een windvlaag komt??
 
Heeft iemand nog een tip om je vliegtuig recht te houden als er een windvlaag komt??
Als beginner zou ik zeggen gewoon niet vliegen als er wildvlagen zijn. Ik bedoel dit niet flauw maar als beginner heb je al geneog aan je kop zonder ook nog zorgen te moeten maken over het wind.
 
ik heb een vraag.
de neus van mijn easystar is erg slap en er zit een klein scheurtje in, want ik ben bij landen per ongeluk tegen mijn fiets gevlogen die ik daar had neergezet. ik heb nu een vraag hoe je dit het beste kan repareren en met welk soort materiaal?? als ik goed om kan gaan met de easystar koop ik wel een nieuwe romp maar dat doe ik nu nog niet omdat de landing zo'n af en toe mis gaat.

alvast bedankt.
 
Back
Top