Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier anders ook maar even neerzeten ??? Of als het totaal offtopic is, had het gewoon via pb gekund, en niet hier in dit topic.

Emil (mod)
 
Het ging over de banden die ik op de Rustler heb zitten (ProLine Masher 2000). Ik weet dat het topic hiervoor niet is bedoeld, maar zie het probleem verder niet echt. Vind het vele malen meer storend dat er twee topics door elkaar lopen m.b.t. de HPI Savage Flux (hint).
 
Oke, duidelijk, maar zeg dan niet dat je elkaar ge-pb-ed hebt.. dat leid enkel af, en je ziet toch vanzelf dat je een pb hebt ?????

Kan je ok email notoficatie voor instellen.
Houd je de boel nog schoner, das dan meer mijn idee...

Nu weer ontopic!
 
Met je eens ;)

Ontopic : Vandaag weer even gereden. Wat is die wagen toch heerlijk stil in vergelijking met mijn Savage Flux!!
 
Is zo'n velineon setje goed voor een paar wheelies?

Ik denk namelijk dat mijn ezrun setje het een beetje begeeft want als ik op droog gras rijdt (dus waar veel grip is) spint hij lijkt wel een beetje door. Geen idee wat er doorspint maar hij maakt een raar geluid. Ook als ik hem expres stil hou dan maakt hij ook dat rare geluid en wordt dat motortje ook wel aardig warm. Weet misschien iemand of dit nog te verhelpen is?
 
Slipper clutch aandraaien lijkt mij...

Als je accu/ lipo genoeg power heeft, moet ook een Rustler VXL met strakke slipper clutch moeiteloos een wheelie kunnen maken, lijkt mij...

De stampede VXL op 6 cellen NiMH doet dit aan de lopende band, om over het lipo 2S geweld maar de zwijgen. Een Rustler VXL wheely-ed wel minder makkelijk, lees ik, maar met strakke koppeling en een lipo, moet het kunnen...
 
Stampede wheelyt makkelijker omdat het zwaartepunt hoger zit. Maar met een Rustler moet het inderdaad ook makkelijk te doen zijn. Ik rij zelf op 2S en dat is een fluitje van een cent.
 
Ik heb een Ezrun (60A 8,5T) voor mijn Rustler XL-5 gekocht. In hoeverre moet ik mijn vertanding aanpassen? Ik heb momenteel nog de standaard 23t pinion en 90t spur in gebruik en een vriend had het over een 19t pinion.
 
vraag ivm batterij vak van de Rustler VXL

ik zit met een vraag:

hoe groot is het batterijvakje van een Rustler VXL zijn standaard chassis...???

mijn wagen is besteld maar de levering duurt nog enkele weken...
ik kijk dus ook rond naar verschillende lipo batterijen maar ik vraag mij af hoe groot (afmetingen) ik maximum mag gaan zonder de standaard chassis te moeten aanpassen...

daarom vraag ik vriendelijk of iemand eens de maximum maten van het batterijvak zou willen zetten op deze topic of in een pm...

alvast bedankt...
 
Het batterijvak is:
13,8 cm lang
4,8 cm breed
2,9 cm hoog.
Lengte en breedte zijn vast, hoogte kan maximaal 3,3 cm zijn om nog onder je ESC mount te komen met je batterij.

Ik heb ook net een nieuwe Rustler en heb bij Hobbyking deze Lipo's besteld: ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack. Deze passen er goed in, je moet alleen wel aan de zijkant van je vak iets wegdremelen aangezien deze Lipo's de draden aan de zijkant hebben zitten.

Bokkenrijder heeft hier ooit een foto van gemaakt welke ik nu even gebruik:
http://www.windstoot.nl/plaatjes/sized_DSC_5816.JPG

Succes,
El Rey
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Nard: Zippy's zijn hard case en passen in de Rustler, Thurnigy's zijn semi hardcase en daarvoor moet je aardig modden heb ik begrepen. Dus gekozen voor hard case en weinig modden.

Nog wel een vraagje: ik heb nog de standaard shocks. Ik ga er wel wat alu caps op zetten, maar heb jij met je mashers nog wat gedaan aan de dikte van de shockolie, of binnenin dat ringetje met de twee gaatjes vervangen door het ringetje met 1 gaatje?

El Rey
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps, lees nu pas dat ze hardcase packed zijn. Ik weet dat Turnigy nu ook hardcase heeft, maar ken de afmetingen niet uit mijn hoofd.
 
True, het handige daarvan is dat je ook niet dat sleufje hoeft te maken (al doe je dat een keer en dan is het ook klaar). Maar met die batterij waren er redelijk veel soldeer-kwaliteit-problemen meen ik me te herinneren.
 
hoihoi
mss is dit als eens aangehaald maar ik kan het nergens terugvinden.
als ik met een lipo 3s 30c 2500 rij op de vxl dan gaat hij vrij rap in safe mode.iemand een verklaring hiervoor?de aansluiting is origineel traxxas-stekker met tussenstukje naar gouden contactjes!

merciekes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top