Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Psygho, altijd goed om te horen dat er wordt geluisterd naar de klanten en dat de problemen verholpen worden.

@ dafke, wat is vrij rap? Hij zou nu 50% van de totale snelheid moeten hebben.
 
hoihoi
mss is dit als eens aangehaald maar ik kan het nergens terugvinden.
als ik met een lipo 3s 30c 2500 rij op de vxl dan gaat hij vrij rap in safe mode.iemand een verklaring hiervoor?de aansluiting is origineel traxxas-stekker met tussenstukje naar gouden contactjes!

Als de VXL op safe mode gaat, wat zie je aan het ledje van de snelheidscontroller: kapt de Low Voltage Detection de snelheid naar 50%, of is het de temperatuursbeveiliging omdat de zaak te heet wordt, bv omdat je nog met stock gearing rijdt??

Graag even naar het ledje kijken als dit gebeurt, voorzichtig de temp voelen van motor en snelheidsregelaar en dan ff in de handleiding lezen...:mrgreen: Post aub wat ziet/ voelt/ leest...
 
ja als hij in rood springt dan staat hij op 50%
maar ik bedoel dus als in de gas vol open trek dan gaat hij direct naar rood.ook met een volle batterij.als ik langzaam snelheid haal en net niet de gas ten einde trek dan heb ik het niet.trek ik ze dan vol open is het weer rood.
 
hoi
ik heb 23 t met 83t erop.is dit niet goed dan?
en de wagen is een slash
het lampje pinkt rood als het verspring.
met 2S lipo geen probleem.

greetz
 
Ik ken de slash niet goed, en heb de traxxas site niet voor mijn neus, maar als 23t en 83t de standaard gearing is, dan kan het zo maar zijn dat de snelheidscontroller (ESC) te heet wordt met deze gearing en een 3S lipo..., zodat deze op safe mode gaat.

In de VXL handleiding kan je lezen hoe je dit kan zien aan de kleur en knippers van het ledje op je ESC. Omdat je wel rustig kan rijden, zou dit best de oorzaak kunnen zijn.

Zet er eens een andere pinion op, zodat je motor/ ESC het niet zo zwaar hebben: gaat het dan wel goed?
 
ok merciekes
ik bekijk het straks even op het gemakje.en vind ik het niet.dan laat ik van mij horen:)




Ik ken de slash niet goed, en heb de traxxas site niet voor mijn neus, maar als 23t en 83t de standaard gearing is, dan kan het zo maar zijn dat de snelheidscontroller (ESC) te heet wordt met deze gearing en een 3S lipo..., zodat deze op safe mode gaat.

In de VXL handleiding kan je lezen hoe je dit kan zien aan de kleur en knippers van het ledje op je ESC. Omdat je wel rustig kan rijden, zou dit best de oorzaak kunnen zijn.

Zet er eens een andere pinion op, zodat je motor/ ESC het niet zo zwaar hebben: gaat het dan wel goed?
 
te warm worden van de ESC

@ el ray merci voor de moeite hé maat....

@ dafke ik heb inderdaad hetzelfde gelezen op amerikaanse forums:
met 3 cellige lipo batterijen en de stock gearing (zoals bij u het geval is) kan de esc in enkele seconden door de warmte al op "safe mode" slaan
(om doorbranden van de ESC te verkomen)
ik veronderstel dus dat dit hetgene is wat jij voorhebt...
even voor deduidelijkheid: ik heb mijn eigen wagen nog niet (hij is in bestelling)...
mijn info is dus gebaseerd op forum tekst en geen eigen ondervindingen...

kheb hier nog iets zeer interessant in verband met de temperaturen van de batterij, ESC en motor:
spijtig genoeg in het engels... (kheb nu geen tijd om het te vertalen)

Assuming you are wanting a fun, controllable setup, aim for 40mph to 50mph with your setup. There are options everything you need to input such as differential ratios, transmission ratios, tire size, voltage, and specific motors. If your motor isn’t from a known model/brand, you should know its kv rating however, so you can enter it manually, same too with your tire diameter and anything else such as spur gear size etc. So it shouldn’t be too hard to figure out. For a speed machine, a top speed of about 60-65mph is a realistic target, but it is easy to get carried away with the numbers you aim at, so remain sensible and be realistic about what your setup can do. A ~2000kv motor on 4s lipo isn’t going to exceed 40mph without temperature issues; bumping up the gearing will only make this worse, as will using more voltage. Excessive heat on a motor is very bad news, and as a general rule, you shouldn’t exceed 180*F, or about 150*F on the esc, and 120-130*F on the lipos. This should be helpful as a general guide to gearing and temps on all cars:

Hot motor + cool esc and batts = undergeared.
Cool motor + hot esc and batts = over geared.
Hot everything = way overgeared.
Warm everything = correctly geared.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm,toch vreemd.
Ik kan gewoon met de stock gearing icm 3s rijden probleemloos.
 
Jah een 6000mah 25c polyquest.
Maar heb er ook 1 die maar 60a constant can leveren,en dat werkt ook probleemloos.
 
@Dafke:
Heb er even de VXL handleiding bij: fast blinking red = Thermal Shutdown Protection Stage 1 als je minder power hebt. Geen power en snel geknipper is Stage 2...
Slow blinking red = Low voltage protection, lipo heeft te weinig prik en power wordt 50%.

Heb je de spanning wel eens gemeten van je 3S lipo na het laden: is de lipo/ de lader wel OK?
 
hoi
@dudok:
in die richting zat ik ook te denken
daarom ik vermelde in mijn eerste post dat ik een tussenstuk heb gemaakt van traxxas-stekker naar goudcontacten.mss is de soldering niet zo goed.
waardoor hij minder amperes kan trekken.ik heb nu een 26t tegen een 83t gestoken.
dus dit moet zekers goed zijn.ik zou graag de traxxas stekker verwijderen.
maar hoe zit het dan met de garantie van de regelaar?het is niet meer in originele staat.
iemand een idee?



gr
 
Laatst bewerkt:
vroeg me af of er mensen zijn hier die het RCM chassis hebben besteld vanuit de states?
CK001.gif
 
ben bezig met een nieuwe body voor de rusty ,het word een soort ken block thema.zit nu alleen nog even te wachten op de laatste stencils voor de airbrush letters.dan kan hij afgemaakt worden.
DSC09857.jpg
 
@ dafke

ik heb daarover enkele posts gelezen op een amerikaans forum:
ze doen er in amerika blijkbaar niet al te moeilijk over... (soms vragen ze de reden van de stekker vervanging via mail of telefoon en eerlijk antwoorden zorgt voor de vervanging van de ESC als er iets defect is dat binnen de garantie valt...)

maar je moet rekening houden met het feit dat in de meeste gevallen hier bij ons in de benelux het er net iets anders aan toe gaat op vlak van garantie en vervangen van defecte onderdelen waar iets aan aangepast is...

ikzelf ben van plan om die traxxas stekkers er af knippen vanaf dag 1... (als mijn wagen toekomt 1 van de komende dagen...)

als er iets mis is met de ESC kun je nog steeds traxxas vervangstekkers plaatsen voor je hem terug stuurd hé...

dat is hetgene dat ik ga doen als er iets mis zou gaan met de ESC maar natuurlijk weet ik nie ofda traxxas een ESC met die vervanstekkers binnen de garantie zou rekenen...
 
...dat ik een tussenstuk heb gemaakt van traxxas-stekker naar goudcontacten. mss is de soldering niet zo goed. waardoor hij minder amperes kan trekken. ik heb nu een 26t tegen een 83t gestoken. dus dit moet zekers goed zijn.ik zou graag de traxxas stekker verwijderen.
maar hoe zit het dan met de garantie van de regelaar?het is niet meer in originele staat.

Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken:
Met 19t/ 86t (standaard?) is de overbrengingsverhouding 1:12.32
Je had 23t/ 83t en dat is 1:9.82
Nu heb je 26t/ 83t en dat is 1:8.67

Met de laatste verhouding gaat je wagen nog harder, maar icm een 3S lipo is deze verhouding wellicht beter: gewoon proberen dus.

Je schrijft dat je een verloopsnoertje hebt gemaakt van de goudcontacten aan de lipo naar traxxas. Waarom knip je niet de goudcontacten eraf en soldeer je een traxxas female #3080 stekker aan je lipo? Dan kan maakt de lipo via een traxxas verbinding contact met ESC. Traxxas stekkers zijn nodig met veel stroom :mrgreen:. Zo hoef je ook niet je traxxas stekker van ESC af te knippen.

Nog steeds is niet duidelijk of de ESC aangeeft dat er te weinig volt in je 3S lipo zit, of dat de zaak te heet wordt... Succes met zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top