Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sane here Lochii, maar Riko weet het waarschijnlijk beter dan ons right ;).

Ben zelf ook redelijk koppig, maar soms moet je gewoon advies van andere (die wel reeds ervaring hebben) aannemen. Maarja de ervaring zal het hun wel leren.

Aan deze post kan ik ook niks verbeteren, klopt helemaal...

Trouwens, 50% van een 3S LiPo is 5.55 volt, dat is minder dan een 6 cell nimh pack... Dus dan kan je ook niet "wennen", daar is het verschil véél te groot voor.

alsof de kans dat je iets stuk zal rijden langs de kant op de weg zoveel maal kleiner is door op 3S over te schakelen?

er is de 50% throttle voor iets

50% 3s lipo throttle is echt een heel verschil met 100% throttle met een 2s lipo daarom is het inderdaad onverstandig om hiermee te beginnen. Allereerst kan 90% van de mensen die beginnen met rc, de auto niet perfect afstellen, en dat is echt nodig wanneer je met 3s lipo in combinatie met een serieuze brushless set gaat spelen, zelfs met 2s gaat dit al een flinke kluif worden.

Ik rij met mijn anaconda's op een asfaltbaan die redelijk grof is , dus geen 100% dichte asfal toplaag, natuurlijk slijten deze , dit is logisch.
Ik heb er al een twintigtal uren op zitten met deze banden en ik denk dat ze ongeveer voor 50% versleten zijn.
Het is allemaal gewoon de rijstijl.
Ik rijdt met een 3.0c 5000mah en ik heb hier persoonlijk geen spijt van, de snelheid regel je gewoon zelf met uw vingertje, is zeer goed te handelen vindt ik persoonlijk.
Van die 110km/h ligt niet enkel aan uw batterij, als de vertanding niet is aangepast gaat het ding geen 110km/h, bij de standaard vertanding kan je gewoon veel langer bollen met de rustler.
Ik heb wel 1 band er door gereden maar dit was om te teste of ik wat kon driften.
In verband met banden van de velg rijden, dit kan inderdaad, het is mij opgevallen als de ondergrond wat vochtig is (zowel gras als asfalt) dat je niet moet over drijven met gas geven, want ze spinnen door en blazen op en vroeg of laat loopt die er af. Dit is direct op gelost met lijm, dus ook hier niet echt zotte kosten.

Mijn conclusie, doe gewoon waar jij je goed bij voelt, ik heb geen klagen van mijn materiaalkeuze, ik moet enkel mijn vinger onder controle houden.

Ik he wel een 2.4ghz erop moeten steken wegens storingen (als je dit voor hebt kan de wagen wel eens zot doen). Sommigte onder ons hebben hier geen problemen mee, maar ik wel dus heb ik me deze aangeschaft bij conrad.be voor 69€ en zeker geen spijt van gehad.

Laatst bewerkt:
Mannuh,
Leuke discussie over 2s en 3s. Ik heb een paar 5000mAh uit HK en een goede 3S bij de auto gekregen. Auto had nog de standdaard pinion en spur 25/83 en dat is niet leuk rijden met een lipo. Vandaag goede pinion en Spur erop gezet 31/76 en moet zeggen dat dit veel leuker rijdt. 2S is echt snel genoeg.
Ik heb bij het wisselen van pinion/spur goed om de mesch gelet en is m.i. goed.

Ik heb net gereden en heb na 15 min. een ratel in de auto gekregen!!! Ik denk niet dat dit de pinion is, maar dat dit het diff is. Is dit een bekend euvel, komt dit vaak voor, of zou het iets anders kunnen zijn? Graag jullie idee/opmerkingen/advies. Ik heb wel flink gereden op niet al te kort gras en dat is wel zwaar voor de auto lijkt me.

Ik hoor graag,
El Rey

PS die trainingsmode heb je wel snel gezien hoor, was ik al snel vanaf!

Ik heb ook gezocht op het forum en pinion/spur vervangen is een lastig iets. Alleen omdat mijn auto pas na 10 min een ratel kreeg denk ik niet dat dit de pinion is. Zal morgen e.e.a. eens openschroeven.

Stock pinion zat zo vast dat ik er 2 1,5 mm inbussleutels op kapot heb gedraaid.

El Rey

Vaak is het zand wat tussen je tandwielen zitten. Dit komt omdat er in de cover van je tandwielen een opening zit waar de assen uit je diff komen.

Het zijn trouwens gewoon kleine korreltjes zand, die kun je er met een platte schroevendraaier wel uit halen. Je kunt op het kapje een stukje plakband plakken (wat ik zelf doe). Ook zijn er kapjes van RPM (volgensmij) waar deze opening niet in zit.

even open gemaakt: mijn pinion kan bijna 1 turn maken en dan voel ik weerstand, ik kan door deze weerstand heendraaien, maar hoort dit zo? Als dit niet zo hoor, dan ben ik bang dat het de motor is, of zit ik verkeerd?

El Rey

Gelezen wat Lochii zegt? Zoals het klinkt zit er een steentje tussen de tanden van de pinion. Controleer even de pinion en de spur op kleine steentjes.

Haal anders even de spur eraf en controleer of je de motor goed rond kunt draaien. Als dit niet het geval is zit het in je motor of de lagers.

't was toch de mesh, maar nu een van beide gestript! Of mesh was te ruim, of flink remmen op topspeed vindt ie niet fijn. Enfin, volgende week maar een paar extra pinions en spurs halen, kun je toch niet zonder :D

El Rey

Check voor de gein ook eens je slipper clutch. Als deze helemaal strak staat, en je rijdt op een ondergrond met veel grip, kan dit ook slijtage van het grote tandwiel geven (spur gear). Deze is van kunststof, maar de pinion van metaal...

Zand is ook niet fijn, zoals eerder gezegd.

Even een klein vraagje:

Als ik een schroevendraaier voor de moeren van mijn wielen wil, hoeveel mm moet dit dan zijn? (eventueel een linkje)

Mvg, Niels

er zijn idd gearcovers van RPM die dicht zijn zelf heb ik die van bij ook afgeplakt met ducktape en op het plakstukje (van de tape) een strookje papier geplakt werkt goed maar ik ga er wel een van RPM bestellen op liquidrc moet je zoeken op slash gear cover (met de spaties zo als het er staat) kost met bezorgen erbij €7,- ofzo
PS gelijk een paar spurs/pinions meebestellen omgerekend €2,-
de waardeloze cover slaat echt nergens op

Yupz, dat lijkt er wel op. Zou zelf echter een mooi doppensetje kopen, goedkoper en makkelijker mee te nemen en meer keuze.

een "noob" vraag omternt het batterijvakje van een VXL

hallo tis mijn eerste post. :p

ik ben een Gentse "rc noob" met een vraag over de rutler VXL...
(kheb vroeger meerdere "speeltjes" versleten waaronder nog een oude tamiya frog uit de jaren 80 maar tis meer dan 10 jaar geleden dat ik nog met RC gereden heb en ik begin nu pas terug met deftige RC... rijervaring is er dus nog wel een beetje maar tis toch lang geleden ze...)

zou ik de afmetingen mogen vragen van het batterij vakje van een rustler VXL...

ik heb mijn wagentje net besteld (levering duurt nog wel enkele weken spijtig genoeg) en ik ben aan het uitkijken naar degelijke lipo's om er in te plaatsen...

het probleem: ik vind nergens afmetingen van het batterij vakje...

ik overweeg lipo's van trakpower
model: TP3600 2Cell 30C

ze is 137mm lang 47mm breed 20.8mm dik (deze afmetingen komen van de site TrakPower Lithium Polymer - Factory Matched Lithium For Ultimate RC Car Performance)

passen deze...??? zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dat aans na te kijken.... bedankt hé

zie pm ;)

ps: altijd wijs om nen mede stadsbewoner te zien ;) en nog vandezelfde leeftijd ook
ps2: moet de rustler zelf nog aanschaffen, dus kan je geen advies geven over de afmetingen van het batterij vakje zelf

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back