Traxxas SLASH topic

Hee jongens

uuhm..
ik heb net met m'n slash gereden aan het begin ging het goed maar daarna had ik de tweede accu al na 10 minuten want het zijn maar 1900mAh accus erin gedaan dat ging ook nog goed maar toen reed ik naar mij toe zegmaar met de auto en deed ik gas en toen gas los rolde hij zegmaar gewoon uit zoals gewoonlijk maar hij maakte een ratelend geluid uit de tandwielen/motor in iedergeval dat gedeelte heeft iemand daar een verklaring voor of heeft iemand het zelf ook (gehad) ?
de ondergrond was trouwens hard en zacht zand met kleine steentjes en zand... ik zou zelf niet weten wat eht is maar het geluid lijkt niet best:(

ik hoop dat jullie het weten!
 
Gear cover eraf halen en even je pinion en spur gear na lopen.
In de standaard gear cover zit namelijk een opening, en kan er zand in komen.
Ikzelf heb plakband over de opening gedaan, werkt prima. Maar de afgesloten gearcovers zijn inmiddels besteld.
 
Het was leuk! Wel voorzichtig met het gas; het is er stoffig, op een harde ondergrond.
Veel overstuur, daarom kwam het deze keer niet echt van racen, maar het was leuk rijden.
Winnaar was trouwens, zoals altijd, de Kyosho ZX-5 Lazer... niet echt eerlijk he, met 4wd.
PICT0032.JPG
 
x2rmain.jpg

0080jconceptsracing1800.jpg


buckshot racing heeft een tijdje terug een X2R sandbuggy gemaakt voor Monster Energydrink Buckshot Racing: Off-road Sand Cars, Dual Sport Sand Buggies
hier een filmpje van het ding FG8Z49jnyX0[/media] - Buckshot X2R en deze z4X6eYYumbY[/media] - BUCKSHOT RACING MONSTER ENERGY RAIL (TYLER KIRK)
en Jconcepts heeft daar nu een body van gemaakt JConcepts IFMAR World Champion, Illuzion R/C bodies, tires and accessories- Press - Details

tja je moet er van houden.. tis niet echt mijn ding

Wanneer en waar te koop.
Wow, wat een gave kap.

Die sandrail is echt een beest, wheelies bij 90mph
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag ook een slash binnen gekregen. Vxl setje er bij besteld dus die meteen er in gezet.

3s er in en gaan met die banaan... wat een kracht, eerst hadden we het grote tandwiel er op gezet omdat we die kleine niet van de motor af kregen alleen werd de motor aardig warm dus toen een kleiner tandwiel gezocht (20t denk ik).

Weer naar buiten en gas er op, trok zelfs wheelies, kleinere tandwiel werkte stuk beter als de grote. Bij vol gas kregen we nog geen lucht onder de kap en was hij nog prima te houden op de weg... motor en esc bleven onder de 40 graden. Vinger kon je er gewoon op houden.

Alleen kwamen er wel achter dat een rpm gear cover toch wel een must is... spur en pinon beide aardig aangetast door zand dat tussen de tanden was gaan zitten... en misschien eens traxxas een mailtje sturen wat nou de logica is van dat gat er in :|

Begint toch aardig te kriebelen om een 2e slash er bij te kopen, deze heb ik namelijk voor een vriend gekocht (ff voorgeschoten). Om eerlijk te zijn is het fun gehalte bijna net zo hoog als bij een savage flux... bijna 8-). Maar wel een stuk goedkoper : ")

Edit: Alleen rijd de slash niet echt heel zuinig, de batterijen van de slash ging bijna 5000 mah in (heb 5000 mah lipo's) en bij de savage flux zit er nu 1900 mah in en ze zitten bijna vol :|
 
Laatst bewerkt:
@Murky: Blijft natuurlijk een uber-vette body! Wat me opviel in het filmpje is dat het lijkt of je weinig stuuruitslag hebt. Of lijkt dat nu maar zo? Wel soepele jumps;) Mex: Leuk filmpje..leuke body ook op je Slash/rustler..
 
Laatst bewerkt:
Blijft natuurlijk een uber-vette body! Wat me opviel in het filmpje is dat het lijkt of je weinig stuuruitslag hebt. Of lijkt dat nu maar zo? Wel soepele jumps;)
lijkt misschien vanwege de 1/8 wielen
het was ook best glad vandaag op de baan. en de bandjes zijn ondertussen redelijk versleten.. trouwens wanneer zien we jou weer eens
 
Hahaha...ik bel je aankomende dagen even. Het plan was idd om allang m'n neus weer eens te laten zien. Maarja even niet gelukt:confused: Volgende week zondag gaat hem gewoon worden!!! Jij?

Wel aardig wat gereden. Vandaag ook nog...Mocht iemand nog eens twijfelen aan het nut van alu??? Vandaag een foute move gemaakt..Plastic draagarm en shocktower gewoon nog heel...Alu shock..finaal afgebroken! Tja...
 
fotootjes van mijn nieuwe wieltjes.

dsc4483st.jpg

dsc4486s.jpg


Het zijn Stampede achterwielen met standaard 2.2 truck banden en extra stevige schuimvulling. Ik heb er geen ontluchtings gaatjes in omdat ik ook in het nat rijdt en mijn standaard wieltjes kwamen vol met water en dan worden ze erg zwaar.
Heb even wat verschillende bandjes achterop geprobeerd. De Proline Dirt Hawqs (op de foto op de voorbanden) vind ik een beetje tegenvallen. Ik heb ze gisteren op het IKEA baantje geprobeerd. Daar was de ondergrond erg hard. Daar zijn ze niet zo geschikt voor want ik had zelfs minder grip dan de standaard bandjes van de andere Slashes. Wellicht dat de Dirt Works daar beter werken (die had ik alleen nog niet gelijmd)
Ik denk dat de Dirt Hawq wat bere gaan werken in het bos. Heb er vandaag mee op de weg gereden en dat is bevredigend. Heb ook de Dirt Works op de weg geprobeerd maar merk weinig verschil met de Hawq's
Vandaag in fijne losse aarde gereden op de akker en daar werken de Hawq's aardig maar niet zo goed als de Dirt Paw (zie foto op de achterwielen). De Dirt Paw is echt een fantastisch bandje. Alleen geschikt op los zand en aarde. Ze werken bijna net zo goed als Sand paddles maar ze zijn wat universeler. Het rubber is vrij hard waardoor ze ook niet zo snel slijten. Grip is behoorlijk fenomenaal. In losse aarde spuit de auto er met een rotgang vandoor met 2 enorme stoffonteinen. Gaaf!:rolleyes:
Morgen even de Dirt Works en Hawqs in het bos proberen. Het rubber van de Works is erg zacht dus ik ben bang dat die erg snel kaal zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
mjaw, de mijne was bijna volledig aluminium, en daar heb ik wat uurtjes meer gereden, welsiwaar geen sprongen van 3 á 5 meter maar toch.....
ach ligt ook een beetje aan de rijstijl;)

ja.. je kunt de auto ook helemaal van piepschuim gaan maken, als je maar rustig genoeg rijdt blijft het ook wel heel. :p

Ik denk dat ze ermee bedoellen dat je in een crash juist geen alu delen wilt hebben met een traxxas auto, omdat het plastic gewoon heel blijft, en alu verbuigd.
 
mjaw, de mijne was bijna volledig aluminium, en daar heb ik wat uurtjes meer gereden, welsiwaar geen sprongen van 3 á 5 meter maar toch.....
ach ligt ook een beetje aan de rijstijl;)

Heeft niet specifiek te maken met de rijstijl. Gebleken is dat de kunststof delen, bij een crash, heel blijven en alu verbuigt, of breekt. Zoals in mijn geval. Persoonlijk vind ik dat een auto als de Slash gemaakt is om zorgeloos te knallen. Sprongen van 3 tot 5 meter gaat gewoon goed met een stock Slash..

Wat Emiel volgens mij bedoeld is dat alu delen niet per definitie de stevigheid van een RC vergroten. In sommige gevallen zelfs nadelig kan zijn. Dus waarom m.b.t. stevigheid geld uitgeven aan alu??

Wat als en paal boven water staat is dat alu delen prachig zijn op een RC. Zo ook voor de Slash. Sommige zijn functioneel...maar het mooi zijn staat volgens mij voorop.....
 
Back
Top