EF extra 88": To electrify or not

Maar statische thrust is niks waard... een nutteloos nummer waar veel te veel waarde aan word gehecht. Zorgt enkel voor het aller eerste moment van acceleratie bij hoover.

En daarnaast zal meer spoed meer statische thrust geven als de diameter gelijk is en de motor er niet door over belast word.
 
Waar kan ik snel dik wandige spacers vandaan 60 tot 6.5 mm lang ( 2 x 30 mm )
4 of 5 mm binnen diameter.
natuurlijk van alluminium .

Bart,
 
Laatst bewerkt:
ik zag net een verrassing in de scorpion waardoor ik in een keer veel vertrouwen heb in de motor. :D:D:D:D

De verrassing was, de achter kant van de bel is ook gelagerd, heeft iemand dit al eens gezien :

verrassingjpg.jpg


Bart
 
Of ik snap niet wat je bedoeld, of het is vrij normaal.. bijna alle grote motoren zijn op die manier gelagerd.
 
de AXI 5345 is zeker niet zo gelagerd als je tegen een van de bladen aan duwt bij de AXI zie je aan de acher kant de bel gewoon op en neer gaan.
bij deze kan dat gewoon niet. de A50 hacker, en de toque 4014T-570 die ik heb ook niet. Zijn toch redelijke motoren

Bart,
 
De A50 heeft wel degelijk een lager aan de achterkant. Het is onmogelijk dat je daar de bel beweegt door tegen de prop te duwen, dan is je motor gaar, of het achterste lager.
 
Precies Hans

De volgende lager heb ik het over
Prazisions-Dunnringkugellager zum abstutzen des Gehauses

Bij Plentenberg had k dit ook verwacht, mag ook wel voor dat geld
maar dit kost 25% van de vergelijkbare plettenberger :D

Dat ze daar bij reclame/reviews geen aandacht aan besteden :confused:

Bart,
 
Het heeft meerdere redenen, maar het grootste voordeel is dat de luchtspleet tussen magneten en windingen, kleiner gehouden kan worden, wat meer rendement oplevert.
 
Daarnaast simpelweg een stevigere constructie.
Vooral als je hem zo gebruikt als hij geleverd word lijkt mij dat handig.
 
Nou hij zit er op, in de aluminium buisjes zitten nog koolstof buisjes
gelijmd met een binnen diameter van 4 mm en om de boel vast te zetten
heb ik M4 draadeind gebruikt.

scorpion1.jpg


Als ik nu de prop er op doe kan ik de prop geen mm meer bewegen als ik aan de uiteinden van de prop trek en duw. Rotatie is ook niet mogelijk, ja alleen als de kist mee gaat :-)

Maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.

de prop adaptor krijg ik niet haaks op de as, hij wiebelt altijd een beetje
waardoor de het een blad ongeveer een 7-8 mm meer naar binnen komt
dan de ander.

hier de constructie , is een conische bus waar over de negatieve conus van
de prop adapter over heen schuift
scorpion3.jpg


scorpion2.jpg


Nu kan ik makelijk de as in korten en de prop adaptor van AXI er op zetten, want het zijn beide 8mm assen ( 7.98mm voor de scorpion, 7.97 voor de AXI. Maar ga dat pas echt doen als het niet anders kan

Ik heb dus nog geen redelijke oplossing.

Bart,
 
Laatst bewerkt:
Hmm, das minder.

Je kunt het gat in die 'propmeenemer' vergroten, hoeft niet persee conisch te zijn, zodat hij wel helemaal tegen de voorkant van de motor kan (en dus exact haaks is). En als het gat net past is hij ook nog gecentreerd en dus in balans.
Enige wat een probleem kan zijn is dat hij mss rond kan draaien omdat de conische constructie weg is. Maar een drupje locktite tegen de voorkant van de motor voor je alles vastdraait zal dat verhelpen
 
Nou het volgende probleempje, ik krijg de motor draden niet gesoldeerd
dit zijn koper draden met isolatie wat ook in de motor gebruikt wordt. Aan de buiten kant kan ik het er wel af krabben maar dat is niet genoeg met de belasting die ik wil.

Hoe haal je dat spul er af ?

Bart,
 
Draadje voor draadje schoonschrapen.. of solderen op een asperientje (niet paracetamol, maar echte asperine).

Het verhaal van Nando kan ik niet helemaal volgen, maar ga niet het conische klemsysteem ruimen, dat is gekkenwerk. Als zo'n prop je met volgas om de oren komt zeilen, heb je echt een groot probleem.

Waar komt die meenemer vandaan? Heb van Hobbycity al een meenemer gezien waarbij het conische gat niet gecentreerd zat, zoeentje moet je gewoon direct weggooien..

Wat ik overigens niet snap.. op je foto's zitten er goudcontacten aan je motor. Die heb je er toch niet zomaar afgeknipt ?!
 
Back
Top