Hezik, je hebt het goed gezien, alleen aan de voorkant.
> Daar heb je met je nieuwe constructie niets aan veranderd. De kant waar
> het lager zit, is op geen enkele wijze extra stevig bevestigd tov. de
> voorkant van de motor.
Poe, hier heb ik toch even over na moeten denken, want in eerst instantie
dacht ik dat je helemaal gelijk had.
Heb wat simpele tekeningen gemaakt om uit te leggen wat er gebeurd, en in het verleden gebeurde.
ideaal zou het zo moeten blijven zitten. en met het extra lager gebeurd
dat ook, maar daarom komt daar veel kracht op.
Zonder versteveging kon de motor nog naar links en naar rechts bewegen.
Zoals je hier ziet.
En als je dan het extra lager monteerd komen daar al die krachten op.
Maar met de verstevegingen ( zonder extra lager) bleef er nog maar 1
beweging over en dat is het verbuigen van de voorste plaat van de
motorsteun. En dan krijg je ongeveer dit.
Maar de krachten die je er dan op moet zetten om het zo te laten
bewegen zijn vrij fors.
Als ik halverwegen ga versteviging krijg je weer een stuk van de motor steun
die net als plaatje 2 op en neer kan, Zal minder zijn als zonder extra steun.
Maar er zullen dan weer krachten op het lager komen. ( Hezik, dit is wat ik denk dat jij bedoeld )
Maar even naar rubber ophanging, van de motorsteun. Ik heb altijd
begrepen dat dit timing probleem gaat oplever omdat er dan groter
krachten op de motor komen doordat na het in drukken van het rubber dit
weer terug veert. Ik heb namelijk wel het idee dat ophangen in rubbers de
herie een heel stuk minder zal worden, maar durf het dus niet om de
boven genoemde reden.
Ik kan namelijk de motor steun in korten en simpele Trillingdempers monteren
Moet dan alleen een schating maken hoe dik ze moeten zijn.
Tadango, ik heb hier ooit naar gezocht maar kan echt nergens vinden dat je de motor niet andersom mag monteren
anders hadden ze die prop adaptor er toch niet bij gedaan

.
Het is wel zo dat de propellor een redelijk eindje verder van het eerste lager af zit dan. Waar door de as makelijker
kan buigen waardoor de bel dus behoorlijk kan bewegen. Dit is dus de reden dat ik het monteer zoals het nu zit.
Bart,