Algemeen Traxxas E-maxx Topic

de meenemers zijn van traxxas: trx4954X Uitgefreesd aluminium.

De wielen en banden zijn van HPI. De banden zijn de dirtclaws en de wielen zijn de 8-spoke black chrome.

Ik de bande niet op de weegschaal gelegd, maar ik merkte het vooral aan het feit de de maxx met de originele setup geen wheelies trok en met de Hpi wielen en banden wel.
 
Het feit van de wheelies kan uiteraard ook enkel te maken hebben met de grip die de nieuwe banden wel hadden en de oude niet ;).
 
zou kunnen maar het was op bijne elke ondergrond en het is ook niet zo verschrikkelijk moeilijk om lichtere banden te zinden dan de originele.....
 
de meenemers zijn van traxxas: trx4954X Uitgefreesd aluminium.

De wielen en banden zijn van HPI. De banden zijn de dirtclaws en de wielen zijn de 8-spoke black chrome.

Ik de bande niet op de weegschaal gelegd, maar ik merkte het vooral aan het feit de de maxx met de originele setup geen wheelies trok en met de Hpi wielen en banden wel.

thnx voor de info
 
Ik rij al een tijdje met standaard Titan motoren en lipo's. M'n 'oude' motoren zijn inmiddels opgerookt (koolborstels verdwenen). Nu heb ik nieuwe motoren en hou de temperatuur in de gaten. Die loopt zomaar op naar boven de 70 graden. En dat is al gebeurd voordat de 1e set accu's leeg (4000mha) zijn. Is wel op een snel en zwaar terrein. Eerder in dit top lees ik dat anderen heatsinks met fans gebruiken. Is dat de oplossing? En zo ja, waar kan ik die krijgen?
 
Motor is 'rommel', ESC is wel aardig, vooral voor dat geld. Ook die advanced programming card mee besteld of wordt die standaard meegeleverd?
 
en bedankt hè

ja die zit er bij we zullen zien kunnen er mischien altijd nog een ander motortje bij kopen voor 120 euro moet je ook niet te veel verwacten!!
 
Niets persoonlijks, maar lees de fora er maar op na, heel veel mensen die ontevreden zijn over de motor (wordt vaak te warm). Zelfde met de Tekin RX8 combo, een echte top ESC (helaas geen PC programmeer mogelijkheden) maar de motor heeft nog altijd rotor problemen.

Dat kaartje wat ik daar zie liggen is volgens mij niet de 'advanced' kaart maar gewoon de normale ;).
 
is op ebay nog goedkoper te vinden, ik heb met deze combo gereden en zoals Nard zegt is de motor niet echt denderend, de regelaar is GOED (ja....met hoofdletters). Ik heb twee motoren kapot gereden in 3 maanden tijd. De eerste na 5 minuten. Deze is door hobbywing vervangen voor een nieuwe. Die is uiteindelijk ook opgeblazen. Ik had het idee dat het kwam doordat er troep in de motor is gekomen. Ik zou de plek waar de kabels in de motor verdwijnen afplakken en zorgen dat deze goed gesealed is.
Ik reed trouwens op 21/62 gearing.
Ik bij kershaw uiteindelijk een feigao 8XL besteld en die rijdt werkelijk voortreffelijk. Niet warmer dan 60 graden en een zeer goede powercurve. Ook met een 21/62 gearing.

De regelaar is groot, maar kwalitatief erg goed. Hij heeft echt een paar keer flink op zijn donder gehad. Twee keer zoveel ampere er door heen gegaan dat de soldeer van de motor en de lipo's smolt en 1 keer kopje onder gegaan na een "klein" inschattingsfoutje (niet gekeken wat er achter de bult lag....een hele diepe plas dus). Maar de regelaar doet het nog steeds perfect. Ook fijn is de programmeerkaart. Je kan op de plek waar je rijdt de regelaar afstellen en je hoeft dus geen laptop mee te nemen of het via lichtseintjes te doen.
 
is op ebay nog goedkoper te vinden, ik heb met deze combo gereden en zoals Nard zegt is de motor niet echt denderend, de regelaar is GOED (ja....met hoofdletters). Ik heb twee motoren kapot gereden in 3 maanden tijd. De eerste na 5 minuten. Deze is door hobbywing vervangen voor een nieuwe. Die is uiteindelijk ook opgeblazen. Ik had het idee dat het kwam doordat er troep in de motor is gekomen. Ik zou de plek waar de kabels in de motor verdwijnen afplakken en zorgen dat deze goed gesealed is.
Ik reed trouwens op 21/62 gearing.
Ik bij kershaw uiteindelijk een feigao 8XL besteld en die rijdt werkelijk voortreffelijk. Niet warmer dan 60 graden en een zeer goede powercurve. Ook met een 21/62 gearing.

De regelaar is groot, maar kwalitatief erg goed. Hij heeft echt een paar keer flink op zijn donder gehad. Twee keer zoveel ampere er door heen gegaan dat de soldeer van de motor en de lipo's smolt en 1 keer kopje onder gegaan na een "klein" inschattingsfoutje (niet gekeken wat er achter de bult lag....een hele diepe plas dus). Maar de regelaar doet het nog steeds perfect. Ook fijn is de programmeerkaart. Je kan op de plek waar je rijdt de regelaar afstellen en je hoeft dus geen laptop mee te nemen of het via lichtseintjes te doen.

moet ik een andere kaart hebben die er standaard bij zit?????

Bedankt voor je uitleg
 
van het traxxas forum:

splashe.jpg


B46ZLsu8Aqo[/media] - Traxxas Secret
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had het gezien ja, niet de gebruikelijke (goede) intro van Traxxas. Verder twijfel ik of dit gaat verkopen, de Maxx is niet bekend als de meest harde basher, velen prefereren de E-Revo dan ook over de Maxx. Vind het ook extreem vreemd dat ze de wagen met NiMH gaan leveren...
 
Laatst bewerkt:
Is dit de normale emaxx met een andere motor/esc erin?

Zal hetzelfde als met de e-revo zijn. Dus andere motor en regelaar en waarschijnlijk ook een 2,4 ghz zender. Bijgeleverde accu's is wat vreemd omdat het geen lipo's zijn. Op de traxxas website is nog geen info te vinden.

Ik vind het geen vreemde zet. Heb zelf nog 2 maxxen staan met Titans, daar kun je dus niet mee rijden met lipo's, als je tenminste niet zeer regelmatig de motoren wilt vernieuwen.
 
Heb zelf nog 2 maxxen staan met Titans, daar kun je dus niet mee rijden met lipo's, als je tenminste niet zeer regelmatig de motoren wilt vernieuwen.


daarom van de week een CC MMM besteld iemand enig idee met welke vertanding ik dan het beste kan rijden???

ga op 4s/5000 lipo rijden en misschien op 6s/5000 die heb ik ook voor mijn revo maar 4s is eigenlijk zat!
 
misschien heeft mamba een nieuwe brushless system gemaakt?? misschien hebben ze de e-maxx geupgrade, kan niet anders, je ziet die blauwe dingen op de wielen, hex nubs noemt traxxas ze volgensmij, die zitten niet op de oude e-maxx, anders zou ik het ook niet weten...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top