Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, ja zit helaas niet echt veel op als vrienden zo ver weg wonen ;) .

En met je rustler meten bedoel je het meten van camber enzo? Ik rij gewoon met de standaard instellingen van xray aangezien ik waarschijnlijk het rijgedrag slechter maak als ik daar aan ga prutsen.. dus heeft het voor mij ook geen nut van dat gereedschap aan te schaffen.

Wat de verf betreft ben ik wel benieuwd hoe het zich zal houden, over het algemeen kun je alle soorten lexaan verf aan de buitenkant spuiten maar zodra je op je dak ligt zul je meteen de krassen zien.

Hij rijd niet met rc auto's en ik zie hem er ook niet echt voor aan om er aan te beginnen.. al zijn geld gaat op aan vogels (wat ook 1 van mijn hobby's is ;) )

nene meten als in "krachtmeting" ;) dus rustler VS. iets anders...:)
En met wat rijd jij precies dan?

En het probleem met spuiten op lexan is dat het niet flexibel genoeg is, dat het dus niet genoeg rekt. Wat de Krylon Fusion verf wel zou moeten doen dus.
Dus geen ook geen chipping.

Ik ben allersinds benieuwd wat de verf doet met slide over wat asfalt ofzo :)
 
Laatst bewerkt:
is waar, maar ik vertrouw op de paint :)
En ik zou me meer zorgen maken om al de alu onderdelen als er gecrashed wordt dan over de kap ;)
 
Ik rij met een brushless xray xt8 en een savage flux (waarvan de motor nu in de xray zit). Zit nog te twijfelen tussen een tekin rx8 motor/esc combo en een mamba monster... misschien dat de flux weg gaat en er een rustler voor in de plaats komt, een 1/10 past tenminste in mijn schooltas ;).

Heb 1x met de savage flux tegen een rustler vxl op 3s gereden, de flux trok toch harder op als de rustler.. maar toen we wisselde van auto ging de rustler harder (waarschijnlijk ben ik gewoon beter met het vingertje om het zo maar te zeggen...).

Xray xt8 vs rustler weet ik niet wie er zal winnen, xray heeft wel een betere gewichts verdeling en power to weight ratio zal niet veel verschillen bij beide auto's.

Wat er gebeurt als je op je dak land... ik denk dat je dan naar binnen kan kijken, al heb ik dat ook met mijn savage flux en die is wel aan de binnenkant gespoten-.-
 
1

wat? je denkt eraan je Flux Savage weg te doen?! :confused:
waarom eigenlijk? dat is toch (1 van de) meest allroad electric wagens dat er is?

En hoe kan ik mijn Rustler dan meten? :)

Had je toen op parcours gereden of gewoon in straight line?
 
Laatst bewerkt:
@ nick, nee nog nooit een stalen spur geprobeerd, ook niet echt nodig denk ik.

@ Riko, geloof me een Rustler tegen een 'high end' truggy of buggy = uber pwng voor de truggy/buggy. De handling is gewoonweg vele malen beter en 4WD trekt de auto echt de bochten door. De Rustler heeft zijn zwaartepunt achter de wielen liggen waardoor hij sneller een wheelie zal maken dan een truggy/buggy want die hebben het gewicht tussen de wielen.

@ I Xyzyx I, de Flux weg doen :o. Laat me tegen die tijd even wat weten, als de prijs heeel goed is heb ik wellicht interesse, sowieso interesse in nog een RCM pinion ;). En ipv de 1/10 Rustler zou je dan ook de 1/16 E-Revo VXL kunnen overwegen, nog kleiner maar lekker snel en 4WD. Maar nogmaals Flux vs Rustler op speed = Rustler win :). Rustler vs truggy/buggy met speed zal close zijn, maar op een track is het niet echt een match.
 
2x een 1/8 is beetje teveel van het goede ;). Heb nu een xray xt8 truggy staan en een savage flux. De truggy trekt voor mijn gevoel veel harder op, heeft een fantastische wegligging en is zeer sterk gebouwd... had in eerste instantie in gedachte de truggy te gebruiken voor het rijden op gras ed en de savage voor het wat ruigere werk, maar de truggy houd het prima onder mijn "mishandelingen" vandaar dat ik zit te twijfelen tussen 2x een 1/8 of een 1/8 en een 1/10 en waarschijnlijk komt er dan ook een 1/18 of 1/16 bij.
 
als een rustler straight al kan winnen tegen een savage flux, wat zou er winnen op een parcours? ik veronderstel ook een rustler.

En wat zou een rustler tegen een high end truggy kunnen beginnen, geen schijn van kans?
 
2x een 1/8 is beetje teveel van het goede ;). Heb nu een xray xt8 truggy staan en een savage flux. De truggy trekt voor mijn gevoel veel harder op, heeft een fantastische wegligging en is zeer sterk gebouwd... had in eerste instantie in gedachte de truggy te gebruiken voor het rijden op gras ed en de savage voor het wat ruigere werk, maar de truggy houd het prima onder mijn "mishandelingen" vandaar dat ik zit te twijfelen tussen 2x een 1/8 of een 1/8 en een 1/10 en waarschijnlijk komt er dan ook een 1/18 of 1/16 bij.

hmm hoe meer en meer je leest over de flux, hoe minder interessant deze lijkt.
Pure kracht dat wel, maar die heeft precies niet veel balans en lijkt enkel geschikt als je puur wil bashen, dat mss wel...
 
Savage flux is wel 4wd dus op het parcours zou ik het niet weten... als je hem aan zou passen zou de flux zeker winnen.

Rustler tegen een high end truggy zou wss een ruime overwinning zijn voor de truggy als je 2 evengoede coureurs hebt ;) wegligging en sturen is gewoon fantastisch met zo'n auto, ik denk dat weinig daar tegenop kan.

@nard bedoel je dat jij nog pinions nodig hebt? Ik ga misschien binnenkort een motorplaat (en miss een tekin setje) voor de xray halen bij rc monster, dus een extra pinion mee bestellen is geen moeite ;)
 
heb idd de website bekeken van jouw truggy (de nitro versie) en de parts alleen al zijn redelijk indrukwekkend te noemen, ook qua afstellen alleen al, veel mogelijkheden!!

heb jij de nitro versie of heb je hem omgebouwd tot brushless?
 
Brushless ;) nitro heb ik vroeger gehad maar ik ga niet meer aan het brandstof gebeuren beginnen. Electro zitten zoveel voordelen aan en is uiteindelijk goedkoper dus was de keuze vrij snel gemaakt.

Wat afstellen betreft aan de xray... teveel als je het mij vraagt ;) ik rij er puur voor fun mee en heb hem dus gewoon op de standaard afstellingen. Enige dat ik veranderd heb is de veren aanpassen aan de gewichtsverdeling van brushless die nog verre van ideaal is.
 
Komt helemaal goed ;) moet nog kijken wanneer er tijd is want het is wel dik 3 uur rijden en we zitten momenteel maar met 1 auto aangezien ik in de andere door "die deutsche politzei" aangereden ben.

Ik zal wel een pb sturen moest ik die kant opgaan ;)

Ik zou alvast maar beginnen met sparen voor een truggy, hahaha ; )
 
Parcour ; Rustler vs. Flux is afhankelijk van het parcour. Een Flux met de juiste aanpassingen (zoals de Carbon Fiber Flux van SavageSam) wint gegarandeerd. Buggy's zijn op een track onge-evenaard, vlak gevolgd door de truggies.

Ben zelf bezig met een RC8Te te produceren dus binnenkort hopelijk ook 2 1/8 en 1/10 scale. Mja momenteel wat kleine irritante hindernissen die wat tijd in beslag nemen.

@ IXI, ik zou denk ik nog wel een 22T willen voor wat extra snelheid op 4S. Als je gaat bestellen dan neem even contact met me op (ik reageer altijd binnen 24u) ;)
 
Ben zelf bezig met een RC8Te te produceren dus binnenkort hopelijk ook 2 1/8 en 1/10 scale. Mja momenteel wat kleine irritante hindernissen die wat tijd in beslag nemen.

klinkt leuk dat projectje, heb je een chassis gekocht en bouw je daarrond verder of wat moeten we ons hierbij voorstellen?
 
klinkt leuk dat projectje, heb je een chassis gekocht en bouw je daarrond verder of wat moeten we ons hierbij voorstellen?

Ik denk dat hij bedoelde dat hij zijn auto nog niet helemaal in elkaar krijgt, aangezien het een bouwpakket is ;) . Traxxas en hpi leveren hun modellen allemaal kant en klaar, bij xray ed moet je hem helemaal, onderdeel voor onderdeel, in elkaar zetten.

Ik dacht eerst altijd dat ik snapte hoe een auto in elkaar zat, maar sinds ik die xray in elkaar gezet heb weet ik echt precies hoe de auto in elkaar zit en hoef ik niet steeds het boekje te pakken om te kijken hoe het nou precies zit... En het bouwen is uiteraard ook een genot:D

@Nard ik zal je een pb sturen als ik er wat ga bestellen, alleen wordt je motor niet al warm als je op 20T rijd? Ik rij met 6s en een 14T pinion en de motor gaat nog net binnen het toelaatbare gebied, terwijl hij met die vertanding ( zelfde ratio) in de savage flux gewoon koel bleef...
 
In mijn Flux rijd ik altijd 20T met perfecte temps (esc marginaal hoger dan motor), wil wel eens kijken wat een 22T voor een invloed heeft.

Heb geen bouwpakket, kan zo'n RC8Te wel in elkaar draaien neem ik aan. Heb alvast een motor en Esc en paar andere kleine dingen.

Zal er binnenkort even een topic over openen. Afgelopen paar weken helaas super druk gehad met school. Deze week nieuw 'blok' begonnen dus ik dacht even lekker wat minder druk maar niets is minder waar, ben bijna 20uur per week aan het lezen :( (stomme uni!)
 
ah zo, dat wist ik niet.

Dat lijkt mij wel interessant om te weten hoe meer ingewikkelde wagens in mekaar zitten.
Mijn rustler heb ik ook eigenlijk helemaal van scratch gebouwd, maar is qua complicaties niet te vgl met zo een meer high end model...

Ik veronderstel dat je die kit die Nard gekocht heeft enkel in nitro kan kopen en apart een brushless erbij moet kopen?
Hoeveel kost die kit die jullie beiden hebben eigenlijk?


edit: wat studeer jij eigenlijk Nard?
en ik kan erinkomen, ik begin begin november iets intensiever met mijn studies :) maar tot dan is het wat "chill" en zolang de dingen chill zijn moet je ervan profiteren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top