Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ nick, de Rustler is een super leuke wagen om mee te beginnen. Maar nu ik een Flux heb heeft die de voorkeur boven de Rustler. Heb 1 x een bulkhead (muurtje) en 1 keer een front en back shocktower (beide op skatebaan) kapot gereden (allemaal stock parts). Heb mijn Rustler daarna geupgrade met:

• FLM bulkhead
  • RPM armen, shocktowers, bumper, velgen en gear cover
  • STRC casters, hubs en steering blocks
  • Proline Masher banden
Met die set-up nog niets kapot gereden, tough as nails. Correctie : heb de pin van de topgear kapot gereden, maar dat heeft dus niets te maken met voorheen genoemde geupgrade onderdelen.

Heb voorheen met Robitronic 8000mAh 2S2P pack gereden en daarna met Turnigy 5000mAh 2S packs.

@ Riko, ahh 800eu, had ik het toch verkeerd opgepakt. Tools zijn geen slechte investering, daar heb je altijd nog wat aan.

Als er ooit een meeting is wil ik best komen hoor maar zo'n Rustler rijd een zware Savage Flux er makkelijk uit ook al is het RWD vs 4WD. Offroad is het natuurlijk precies andersom.

Hoe dan ook, de looks zijn wel echt subliem, zelden zo'n mooie Rustler gezien. Nu nog een mooie filmpje waar we hem in actie zien ;)

nard, nog nooit van die plastieke spur gears kapot gehad?
ik zou de rustler kopen om tegen de flux te racen lijkt me leuk:D en ook een om RWD te hebben eens goed slippen :) ik ben van plan te rustler op 3s lipo te rijden

stock heb ik ze al een paar keren op een offroad parcours uitgelaten :)

maar met zijn nieuwe looks nog niet, dat zal voor volgende week ergens zijn (als ik tijd heb) met of zonder een match (liefst met natuurlijk) :)

Probleem is dat ik in het Gentse niet teveel onroad parcours ken, behalve dan een indoor in Gentbrugge.

nard, nog nooit van die plastieke spur gears kapot gehad?
ik zou de rustler kopen om tegen de flux te racen lijkt me leuk:D en ook een om RWD te hebben eens goed slippen :) ik ben van plan te rustler op 3s lipo te rijden
Oja spurs heb ik ook al verschillende kapot gereden.

als je die auto goed bekijkt is het het zeker waard he
maar ik zou ook niet zoveel geven aan een rustler

nard, heb je al eens de stalen spur gears geprobeert?

jongens, op wat slaat deze discussie, het lijkt wel alsof jij het geld hebt uitgegeven en er spijt van hebt :)
Ik heb er allersinds geen spijt van, meer nog: ik heb er plezier in, en dat is toch het belangrijkste?

Dus laat dit aub geen "zoveel geld, dit zou ik nooit uitgeven"- discussie worden.

Ik ben hier niet gaan posten om te showen hoeveel het allemaal kostte, maar om het resultaat te showen, 1 iemand vroeg hoeveel het koste en ik antwoordde daar gewoon op.
Ik wil nu geen eindeloze, nutteloze discussie over geld omtrend mijn auto.:rolleyes:

PS: als je écht goed gelezen hebt, zie je dat 1500 ALL IN was (auto + hop ups + zender + lader + batterijen + tools + overzeese verzendingen enz)

Laatst bewerkt:
geen probleem dan ;) ik wou alleen geen pure geld discussie.

en die XT8 ziet er wel mega cool uit, is precies een nitro wagen, die je eventueel nog brusheless kan ombouwen.

Zou wel eens met mijn Rustler tegen die zogenaamd high end truggies willen racen eigenlijk.

Misschien ga ik binnenkort richting Gent, een vriend van mij woont in Waregem wat niet echt ver weg is van Gent ;) . Ben ook wel benieuwd hoe die rustler er nou in het echt uit ziet, want dat mat zwart ziet er echt masterlijk uit.

Volgende x als je een kap spuit moet je hem gewoon met zwart aan de binnenkant spuiten en dan de buitenkant poetsen met een schuursponsje ;) geeft ook zo'n matte look.

nice, dus gij komt soms naar Gent? als Nederlander :)
nog nicer zou zijn als ge met iets zou kunnen afkomen waarmee ik de Rustler kan meten :)

en ja, spuiten + lexan bodies is iets delicaats want anders krijg je zo goed als chipping en zeker als je langs de buitenkant spuit.

Heb het al eens ergens vermeld, maar ik heb een speciale spuit gebruikt: Krylon Fusion for Plastics, is de enige spuitbus ter wereld die je kan gebruiken langs de buitenkant van lexan bodies.

En met wat rijdt hij als ik mag vragen?

Haha, ja zit helaas niet echt veel op als vrienden zo ver weg wonen ;) .

En met je rustler meten bedoel je het meten van camber enzo? Ik rij gewoon met de standaard instellingen van xray aangezien ik waarschijnlijk het rijgedrag slechter maak als ik daar aan ga prutsen.. dus heeft het voor mij ook geen nut van dat gereedschap aan te schaffen.

Wat de verf betreft ben ik wel benieuwd hoe het zich zal houden, over het algemeen kun je alle soorten lexaan verf aan de buitenkant spuiten maar zodra je op je dak ligt zul je meteen de krassen zien.

Hij rijd niet met rc auto's en ik zie hem er ook niet echt voor aan om er aan te beginnen.. al zijn geld gaat op aan vogels (wat ook 1 van mijn hobby's is ;) )

Ziezo, na enkele weken is mijn Street Race Rustler eindelijk (min of meer) af! :)

ziehier een voorproefje:
mooi%201.JPG

Voor de rest van de foto's, check de fotoalbum topic in mijn signature...
En aarzel vooral niet om hier of daar je meningen-tips-commentaren te posten.. :)

Wat het ook kost....Brute bak!! Goed gedaan!!:mrgreen:

Sorry voor late response... Ik heb big bores op mijn stampede VXL en bij mij lekt er een shock (rechts achter) Ik vul de shock tot aan de rand, leg er dan het membraam op en druk dit voorzichtig op zijn plek. Teveel aan olie loopt er dan langs. Bij de lekke shock had ik vanaf het begin moeite om de shock cap in de schroefdraad te krijgen te krijgen van de shock body. Volgens mij is de schroefdraad niet tof en hierlangs wordt olie geperst bij het rijden/ springen. Ik moet kijken of ik dit kan fixen met teflon tape, zoals wordt aangeraden op het traxxas forum...

Probleempjes, ik heb de big bore shocks van Traxxas maar de voorste shocks lekken zodra ik ze toeschroef, ik vul ze tot ongeveer 1mm van de rand. Met wat minder olie erin hetzelfde probleem, ze sluiten dus wss niet goed genoeg... De achterste shocks lekken helemaal niet...

Hoe lossen jullie dit op? met wat van die afdichtingstape voor sanitair of???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back