Niet dat ik mij echt wil bemoeien in deze discussie,'t is maar gewoon dat ik ook even mijn mening kwijt wil 
Ik zit samen met mijn kinderen in de hobby, het begon een aantal jaar terug met m'n oudste zoon, en ondertussen rijden we alle 4 (nog een geluk dat m'n vrouw ook niet gebeten is door de microbe, wie weet hoeveel het dan gaat kosten
!
We begonnen met 1/10 offroad, dan kwam er Tamiya bij, en nu rijdt er ook eentje met 1/12....dus ik kan gerust zeggen dat dit alles een heeeeeel grote hap is uit ons budget, maar aangezien we er samen veel plezier aan beleven vind ik het de (meeste) centen wel waard.
Ook ik ben voorstander dat er competitie moet zijn voor zoveel mogelijk mensen, en niet enkel de uitverkorenen met het grootste budget, en dan liefst zoveel mogelijk gelijke strijd met gelijke wapens.
Voor het topsegment (big spenders + nieuwe technologieën) kan er natuurlijk ook een topklasse zijn, soort proto-reeks, maar ook talentvolle piloten die het met wat minder moeten doen, moeten zich kunnen uitleven in een klasse, vandaar dat ik voorstander ben van budgetklasses, waar je idd niet steeds het nieuwste nodig hebt om gelijke prestaties neer te zetten.
We worden teveel gedicteerd door de grote merken, die mekaars marktaandeel willen inpikken.
Ik overtuig er mijn oudste zoon altijd van, dat het met wat budget spullen de helft goedkoper is, en er weinig verschil te merken valt als je vergelijkt met de a-merken.
Eén foutje, en je paar tienden voorsprong die je met je peperdure spullen kan winnen, ben je gelijk weer kwijt, 't komt er op aan om foutloos te rijden, niet ?
Stock:
------
Wel hebben wij slechte ervaring met een stock27t klasse bij offroad : daar maakte inderdaad de peperdure gematchte nimh batterij het verschil op de rechte lijn, vandaar dat offroad beter modified is, dan is de auto + de rijder de limiet -> zelfs met bv. zippy batt's en Xerun (hobbywing) motor/esc kan je gerust de snelle jongens volgen, en dit voor 125 à 150E
Zelfde verhaal met die servo's : in het eerste jaar kocht ik een kopropo servo (7.2V) en telde daar (tweedehands!) 75Eurokes voor neer.......gewoon omdat ik geen goedkoop alternatief vond voor een snelle servo.
Uiteindelijk zijn de(kunststof) tandwielen ook stukgeraakt, en vind ik nergens nog spares, exit dure servo dus....
Uiteindelijk toch wat rappe én goeie budgetservo's gevonden : na wat tegenvallende GWS en Bluebirds, de ScannerRC's (9766MG en 9776MG) ontdekt die je tussen de 15à40E kan kopen en die hun werk zeker goed doen
Wat banden betreft : zelf ken ik niet veel van touring, maar is het niet zo dat die rubberbanden na enkele runs reeds versleten zijn ? Ook zijn die bandenwarmers veel te duur volgens mij, en dan heb ik nog vragen bij het gebruik van die bandensmeerproducten : ook al maken ze die nu zo goed als reukloos, dit zijn solventen en verdampen doet dat spul toch, dus gezond kan dit toch zeker niet zijn (vooral indoor!!)
Waarom blijft men eigenlijk in Europa zo vasthouden aan rubberbanden in electro, en in de VS aan moes ?
Er is in Engeland een producent -Adamsracing- die met zijn Gecko-foambanden beweert dat het ook zonder smeren kan, + dat die veel slijtvaster zijn dan de 'gewone' foams, dus gaan wij dit ook eens proberen deze winter! Iemand ervaring met deze ?
succes met jullie topic, en dat er in Nederland veel verbeteringen mogen uit voortvloeien -en hopelijk lezen er ook een paar Belgen mee
groet,
Kurt

Ik zit samen met mijn kinderen in de hobby, het begon een aantal jaar terug met m'n oudste zoon, en ondertussen rijden we alle 4 (nog een geluk dat m'n vrouw ook niet gebeten is door de microbe, wie weet hoeveel het dan gaat kosten

We begonnen met 1/10 offroad, dan kwam er Tamiya bij, en nu rijdt er ook eentje met 1/12....dus ik kan gerust zeggen dat dit alles een heeeeeel grote hap is uit ons budget, maar aangezien we er samen veel plezier aan beleven vind ik het de (meeste) centen wel waard.
Ook ik ben voorstander dat er competitie moet zijn voor zoveel mogelijk mensen, en niet enkel de uitverkorenen met het grootste budget, en dan liefst zoveel mogelijk gelijke strijd met gelijke wapens.
Voor het topsegment (big spenders + nieuwe technologieën) kan er natuurlijk ook een topklasse zijn, soort proto-reeks, maar ook talentvolle piloten die het met wat minder moeten doen, moeten zich kunnen uitleven in een klasse, vandaar dat ik voorstander ben van budgetklasses, waar je idd niet steeds het nieuwste nodig hebt om gelijke prestaties neer te zetten.
We worden teveel gedicteerd door de grote merken, die mekaars marktaandeel willen inpikken.
Ik overtuig er mijn oudste zoon altijd van, dat het met wat budget spullen de helft goedkoper is, en er weinig verschil te merken valt als je vergelijkt met de a-merken.
Eén foutje, en je paar tienden voorsprong die je met je peperdure spullen kan winnen, ben je gelijk weer kwijt, 't komt er op aan om foutloos te rijden, niet ?
Stock:
------
Wel hebben wij slechte ervaring met een stock27t klasse bij offroad : daar maakte inderdaad de peperdure gematchte nimh batterij het verschil op de rechte lijn, vandaar dat offroad beter modified is, dan is de auto + de rijder de limiet -> zelfs met bv. zippy batt's en Xerun (hobbywing) motor/esc kan je gerust de snelle jongens volgen, en dit voor 125 à 150E
Zelfde verhaal met die servo's : in het eerste jaar kocht ik een kopropo servo (7.2V) en telde daar (tweedehands!) 75Eurokes voor neer.......gewoon omdat ik geen goedkoop alternatief vond voor een snelle servo.
Uiteindelijk zijn de(kunststof) tandwielen ook stukgeraakt, en vind ik nergens nog spares, exit dure servo dus....
Uiteindelijk toch wat rappe én goeie budgetservo's gevonden : na wat tegenvallende GWS en Bluebirds, de ScannerRC's (9766MG en 9776MG) ontdekt die je tussen de 15à40E kan kopen en die hun werk zeker goed doen
Wat banden betreft : zelf ken ik niet veel van touring, maar is het niet zo dat die rubberbanden na enkele runs reeds versleten zijn ? Ook zijn die bandenwarmers veel te duur volgens mij, en dan heb ik nog vragen bij het gebruik van die bandensmeerproducten : ook al maken ze die nu zo goed als reukloos, dit zijn solventen en verdampen doet dat spul toch, dus gezond kan dit toch zeker niet zijn (vooral indoor!!)
Waarom blijft men eigenlijk in Europa zo vasthouden aan rubberbanden in electro, en in de VS aan moes ?
Er is in Engeland een producent -Adamsracing- die met zijn Gecko-foambanden beweert dat het ook zonder smeren kan, + dat die veel slijtvaster zijn dan de 'gewone' foams, dus gaan wij dit ook eens proberen deze winter! Iemand ervaring met deze ?
succes met jullie topic, en dat er in Nederland veel verbeteringen mogen uit voortvloeien -en hopelijk lezen er ook een paar Belgen mee

groet,
Kurt