Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

  • Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Dat probeer ik nou net te vermijden, andere accus gebruiken. ;)
Ik heb nu al een la met accus die niet dicht kan, echt niet lollig meer.

Maar als je de funjet nou gewoon licht houd door een motor te nemen die geen bak met lood nodig heeft,
dan vliegt hij toch vanzelf al langer maar met nogsteeds dezelfde thrust/weight ratio?
Ik bedoel als je er 100 gram lood aan hangt zodat je dr een motor aan kunt hangen die al dat gewicht kan trekken, dan ben je toch niet goed bezig? :p
Als je de grootst mogenlijke motor uitkiest die zonder die extra grammen lood balanceerd, dan heb je toch hetzelfde resultaat met veel minder verbruik?
 
Moet een funjet perse de stickers eraf vliegen om fun te zijn dan? :lol:
Als ik snel wil dan koop ik wel een voodoo ofzo, en niet een multiplex schuimpje.
Ik wil gewoon graag lekker kunnen smijten met die wing net zoals dat met mijn picojet kon,
alleen dan iets minder vliegtijd (pico kon 15 minuten normaal fladderen, niet constant WOT), en iets meer power.
 
nee absoluut niet hoor, maar ik bedoel als je lekker met een wing wil smijten zou ik denken aan een swift achtig toestel maarja. zoals u zelf al aangeeft ilt u eigenlijk een lichtere motor tja dan zou ik dat doen....
 
De reviews zeggen 6~7 minuten WOT vliegen met een funjet op 3s 2200mAh.
Ze vliegen ze schijnbaar met een 6x4 pusher propje dr op.
Is het wat, of wordt het met 2200kv echt een dweil?
Yep, dat wordt dweilen. Neem dan een EasyStar. ;) Minimaal 2500kV op 3S 2000+mAh heb je nodig. En anders een Speed480 motor met vertragingskast en 7x4,3 Slow Flyer prop. 8O :oops: ;) Die 2700kV met een 5,25x5,25 vliegt ook 6 minuten. Alleen wil je er geen korte bochten mee maken.
 
Waarom geen korte bochten als ik vragen mag?
Komt die loodzware tol dan uit je funjet zetten ofzo?

En een speed 480 van jardin, directdrive me een 6x4 gunter lepelpropje,
en zelfs nog 8x 1100mAh KAN cellen ging anders nog best in mijn oude picojet hoor. ;)

En idd, ik heb een beetje die reviews zitten door pluizen,
een duitser haalt met zijn funjet op 3s 2200 zelfs 13 minuten (zal wel een kwart gas gevlogen hebben dan)

Alleen die halve auto aan lood erin zint me niet zo. :p
Moet daar echt zoveel tegengewicht in?

EDIT
Deze dan mischien?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...me=HXT_2835_(380S)_2700kv_Brushless_Inrunner#
Toch nog wel 2700Kv. maar 25 gram lichter en zuipt ook net iets minder.
Echt letterlijk het kleinere broertje (S) van die je me aanbevolen had (L), Sleurhutje. ;)

Hier trouwens nog een fillmpje van een funjet met de 2200kv motor: [media=youtube]ryD9Z_0xuBo[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is het kleine broertje van die motor:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $13.75

B2835-2700.jpg


De reviews zeggen 6~7 minuten WOT vliegen met een funjet op 3s 2200mAh.
Ze vliegen ze schijnbaar met een 6x4 pusher propje dr op.
Is het wat, of wordt het met 2200kv echt een dweil?

ik gebruik die ook in mijn funjet.
met 4.7x4.7 cam propje.
gaat prima vooruit, echter geen uber snel pylon racen als met een bv hetrc 2w.
echter wel lol 12 minuten op een 3s 2200 pack van beroerde kwaliteit zelfs.
 
Waarom geen korte bochten als ik vragen mag?
Komt die loodzware tol dan uit je funjet zetten ofzo?
Dan zakt-ie uit de lucht omdat de gang eruit gaat. Net of hij niet wil, zoiets als de 400 meter sprint in een Lada. ;) Het rijdt wel maar daar houdt het wel zo ongeveer op.

En er is meer tussen vol gas en gas dicht. :yes: Ik neem aan dat je ook niet in de auto het pedaal altijd tot de bodem trapt of ol je rem staat. :? ;)
 
Heb je toevallig ook een filmpje, Gerard? ;)
Is dat een beetje te vergelijken met mijn oude picojet en 1700Kv. fietsbel op 7x5 prop?
Hier kun je et een beetje zien, vanaf 1:10 in dit filmpje: ZlB7evU0qu8[/media] - Picojet - Proptests
Ik houd meer van lekker loops en rolls trekken, en leuke vertikale uitschietertjes maken.
Die loeiharde passes boeien me eigenlijk niet zo heel erg veel. ;)

En sleurhut, je hebt ook wel gelijk, hoeft niet altijd plankgas, maar met je auto neem je ook niet alleen maar bochten van een straal van 100 meter. ;)
Het moet allemaal wel een beetje flexibel blijven vind ik, ik houd meer van pit dan van snelheid.
Bekijk dat picojet filmpje hierboven maar eens, Ik wil meer van dat, maar dan net een tandje gekker.
Ik vind die funjet alleen maar leuk omdat het eens wat anders is, een gekke vorm vergeleken met wat we normaal vliegen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet niet waarom een probleem hebt met je cg met en lichte of zwaardere batterij
mijn motor een Typhoon EDF 4W weegt +- 10 gram zwaarder dan de uwe en ik heb er al allerlei batterijen in geplooid allen 3 cel lipo een van 1500mah 134gr,2200mah ,2650mah 242gr, 3300mah 269gr.
en het enige dat ik doe is de batterij verschuiven voor m'n cg goed te krijgen
geen lood nodig of iets anders om te verzwaren om m'n zwaartepunt goed te krijgen .
 
Ja dan weet ik het ook niet. ;)
Als jij het voor elkaar krijgt met een 10 gram zwaardere motor en een 1500mAh accu zonder ook maar een gram extra lood,
dan weet ik niet meer wat ik ervan moet verwachten.

Ik wil met mijn jetje toch minstens 7 minuten lekker janken.
Mischien dan toch maar de 380S 2700Kv. motor?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5221

De reviews van die motor zijn trouwens wel erg verschillend van elkaar.
Voorbeeld 1: (3s 20C Lipo, 6x4 APC Prop) 25.08A - 245.8w
Voorbeeld 2: (3s ??C Lipo, 6x4 APC Prop) 27.60A - 300.0w
Voorbeeld 3: (3s ??C Lipo, 6x5 Glass Prop) 24.00A - ???.?w
Voorbeeld 4: (3s 12C Lipo, 5.2x5.2 Prop) 21.48A - 206.42w
Voorbeeld 5: (3s 12C Lipo, 6x4 APC Prop) 23.08A - 223.7w

Zoals je ziet zijn de metingen met een 6x4 APC prop tussen de 23 tot wel 27A.
De C van een accu maakt zo tezien een behoorlijk verschil.
 
Ja dan weet ik het ook niet. ;)
Als jij het voor elkaar krijgt met een 10 gram zwaardere motor en een 1500mAh accu zonder ook maar een gram extra lood,
dan weet ik niet meer wat ik ervan moet verwachten.

Ik wil met mijn jetje toch minstens 7 minuten lekker janken.
Mischien dan toch maar de 380S 2700Kv. motor?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner $12.41

De reviews van die motor zijn trouwens wel erg verschillend van elkaar.
Voorbeeld 1: (3s 20C Lipo, 6x4 APC Prop) 25.08A - 245.8w
Voorbeeld 2: (3s ??C Lipo, 6x4 APC Prop) 27.60A - 300.0w
Voorbeeld 3: (3s ??C Lipo, 6x5 Glass Prop) 24.00A - ???.?w
Voorbeeld 4: (3s 12C Lipo, 5.2x5.2 Prop) 21.48A - 206.42w
Voorbeeld 5: (3s 12C Lipo, 6x4 APC Prop) 23.08A - 223.7w

Zoals je ziet zijn de metingen met een 6x4 APC prop tussen de 23 tot wel 27A.
De C van een accu maakt zo tezien een behoorlijk verschil.

Ik vlieg met ook met de 380S 2700Kv van Hobbycity en dan met 2650mAh 4S1P 30C en een 5x5 APC style Prop
 
Een tijd terug zelf even e.e.a. getest. Meetgegevens zijn in de bankschroef bij kamertemperatuur (luxe garage hè ;)) gemeten met een Watts Up over tenminste 30 seconden vol gas tenzij de temperatuur heel snel opliep. LiPo's waren Graupner/Kokams.

Net even de motor (Turnigy 2845 (380S) 2700Kv) getest met wat verschillende propjes en een Turnigy Plush 60A regelaar:
3S 2500mAh 20C / APC-E 4.75x4.75 --> 211W / 22A
3S 2500mAh 20C / APC-E 5.25x4.74 --> 227W / 24A
3S 2500mAh 20C / APC-E 6.00x4.00 --> 234W / 25A

4S 3400mAh 25C / APC-E 4.75x4.75 --> 502W / 36A (warm maar acceptabel)
4S 3400mAh 25C / APC-E 5.25x4.75 --> 552W / 41A (23 sec. tot 50°C)
4S 3400mAh 25C / APC-E 6.00x4.00 --> 587W / 44A (11 sec. tot 50°C)
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik maar de middenmoot nemen, en zeggen dat op 3 cellen die motor gemiddeld 25A vreet.
Ondanks dat het de kleinere versie is, is et nogsteeds een behoorlijke eter.
Daarmee haal je denk ik net 5 minuten WOT, of iets van 7 minuten funflyen. ;)
Wat moet de 380L Versie dan wel niet lusten?

En ik zie dat je er ook 4 cells op heb gezet.
Is het op 4 cells met 4.75x4.75 beter te vliegen dan 3 cells 6x4?
Dan zou ik met deze motor later nog kunnen upgraden mischien. ;)

Ik heb net de funjet besteld bij conrad, 65 eurotjes inclusief verzendkosten en morgen inhuis,
nu moet ik alleen nog een conclusie trekken kwa motor/esc. met een 2200mAh 3s 20C accu als basis.

Let wel dat ik nog nooit sneller gevlogen heb dan met een 11A trekkende "fietsbel" van 1700kv met 7x5 APC-E prop!
Ik vind mijn spacescooter met die setup al een leuk vaartje hebben, maar ietsjes sneller inruil voor vliegtijd mag best.
Dit toestel fladderd op zijn 2200mAh accu namenlijk met gemak 15 minuten lang.
[media=youtube]fps1b28wmiw[/media]

Ik hoop alleen dat ik me straks geen bult schrik met die funjet,
aangezien jullie me aanraden er meer dan 2x zoveel geweld op te plakken. ;)
Maargoed, niemand verplicht mij om volgas te vliegen natuurlijk.

Alleen dat verhaal dat hij met een korte bocht zomaar uit de lucht zou vallen vind ik wat minder bemoedigend.

Dus welke motor zou ik dan het meest gelukkig mee zijn? ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat moet de 380L Versie dan wel niet lusten?
Ik zie het nu pas, destijds kennelijk een typo gemaakt. Deze meetgegevens zijn voor de 2845 (380L) 2700kV (deze dus. :oops: Die centimeter meer ga je veel plezier aan beleven als je wat gekker wilt. ;)

Alleen dat verhaal dat hij met een korte bocht zomaar uit de lucht zou vallen vind ik wat minder bemoedigend.

Dus welke motor zou ik dan het meest gelukkig mee zijn? ;)
Hard hoeken gaat niet lukken. Je ziet dat je langzaam naar beneden begint te glijden door gebrek aan snelheid. Maar neem van mij aan, na 3x vliegen is vol gas je beste vriend. 8)
 
Laatst bewerkt:
Bloedsnel rond janken is leuk, maar 5 minuten lijkt me zo bar weinig.
Dan ben je net lekker warm gedraaid en kun je weer naar beneden, toch?
Bovendien weet ik niet of ik alleen snel een rondje vliegen wel zo interesant vind.

Ik had eigenlijk gehoopt dat de funjet een picojet op steroiden zou zijn.
Zo vloog mijn picojetje met zn fietsbel: ZRdaKkhQDkQ[/media] - PicoJet - New Motor
Deze vliegstijl gaat niet lukken met die funjet dan?

Ik zie ook eigenlijk net pas hoe belachenlijk goedkoop de zippy lipos zijn tegenwoordig..
Een tijd geleden moest ik nog 30 dollar boeren voor 3s1p 20C 2200mAh., nu loop je daar al mee weg voor 14 dollar.
Dus een grotere accu zou dan mischien nog kunnen.. liever niet, maar als het er ECHT veel leuker van wordt... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*Bump* :p

Mijn funjet is inmiddels binnen, mooi spul echt weer multiplex.
Nu moet het ding alleen nog aangekleed worden met hobbyking spul. ;)
Dus... Servos, Esc, Motor, en als 2200mAh 3s niks is, ook maar een accu.

Kan ik zon jetje toevertrouwen aan hextronic 9 grams servotjes?
En om te vliegen in ZRdaKkhQDkQ[/media] stijl maar dan nets iets pittiger, is een 380L dan nogsteeds de goede keuze?
Als ontvanger wilde ik er mijn eerste 2.4Ghz Assan ontvanger in zetten,
die hack module komt namenlijk ook mee zodra ik bij hobbyking bestel. ;)

Die oude picojet van mij vloog omgerekend maar ongeveer 45 a 50km per uur vlak volgas.
Zohard vliegen zo ongeveer al mijn modellen namenlijk, zon fietsbel is best een leuke motor.
1750kv, 50gram, trekt een 7x5 prop, en zoop iets van 11A.
Vloog met zon 2200mAh 3s pack zon 10 a 15 minuten
Dus een opstap naar zon 27A beest dat schijnbaar voorbij de 120km\u gaat is nogal wat. ;)
Ik weet alleen niet of ik zon lui sturend projectiel wel zo leuk vind.
Eigenlijk hoopte ik op een soort van opgevoerde picojet als die ik toen had.
Lekker aerobatisch, een jankende wervelwind die wild boven het veld stormt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bloedsnel rond janken is leuk, maar 5 minuten lijkt me zo bar weinig.
Dan ben je net lekker warm gedraaid en kun je weer naar beneden, toch?
Bovendien weet ik niet of ik alleen snel een rondje vliegen wel zo interesant vind.
Na 5 minuten geconcentreerd bezig zijn als gevolg van een hoger snelheid, is meer dan voldoende tijd. Dan heb je het wel aardig gehad. ;) En je hoeft niet vol gas, je kunt ook half gas vliegen. Dan red je makkelijk 10 minuten. Praktijk heeft al lang geleerd dat er voor een FunJet weinig tussen gas dicht en vol gas is. :rolling:

Kan ik zon jetje toevertrouwen aan hextronic 9 grams servotjes?
En om te vliegen in ZRdaKkhQDkQ[/media] stijl maar dan nets iets pittiger, is een 380L dan nogsteeds de goede keuze?
Als je zo wilt vliegen dan kun je beter aan een Swift II of andere delta-wing gaan denken. Een FunJet is meer een "rechtdoorvlieger" omdat de constructie anders is. De HXT900's voldoen op zich prima voor vliegen met 3S. Bij 4S en/of extreme roeruitslagen (randjes aan de binnenzijde wegsnijden voor meer uitslag), dan zijn de MG90's een goede optie.

Conclusie: Gewoon bouwen en lekker gaan vliegen. :yes: Zie het als een stap verder in sneller vliegen. Als je een FunJet hebt gevlogen, dan is snelheid geen punt voor een volgende (grotere) kist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ed_r5O7HYOM[/media] es lekker door. :rolling:
Met een funjet kan ALLES, als je maar handig bent. ;)
Maar met mijn picojetje kon het toch ook?
Goed, die had een wat lompere vleugel en kortere neus,
maar die vloog ook maar met de helft aan power.

Dus voor de funjet is er geen leuke aerobatics setup te verzinnen dan?
Ik ben zoiso al bang dat ik dat ding nietmeer zie als et zo snel gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top