Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Ik vroeg me precies het zelfde af want in een Slash passen geen 3s zippy's maar wel in de e-revo...
 
Ja klopt ik keek verkeerd ze passen inderdaad alleen best strak maar past wel.
 
ben sinds kort in bezit van een emaxx stock, super blij mee maar het mag allemaal wel wat sneller, ik wou zowiezo later overstappen naar een mmm combo setje maar daarvoor moeten we nog wel effe doorsparen, is het misschien een op tie om er 2 12t titan in te bouwen in plaats van de standaard titan motoren wat er in zit. Kan de regelaar dit ook aan, moet ik ook nog aan de vertanding opletten, om waarschijnlijk de toerental een stuk omhoog gaat of zijn er nog andere optie's om wat sneller tegaan voor een zachte prijsje.

Groeten Yasin
 
......, is het misschien een op tie om er 2 12t titan in te bouwen in plaats van de standaard titan motoren wat er in zit. Kan de regelaar dit ook aan, ....

Groeten Yasin

GEEN goed idee, de standaard "titans" zijn 14.4V net als de hele truck, maar de titan 12T is voor de slash en dergelijke wagens... deze zijn MAX 8.4V
 
okee, iemand anders nog met wat suggesties voor niet al teveel geld.

Wat frans zegt klopt, de 12T motoren blaas je op met 14,4 volt. Een andere oplossing zou kunnen zijn om 14 cellen te gaan rijden (2x 8.4V) als je tenminste op Nimh cellen rijdt, of overstappen op lipo's, 2x 2 cellen (14,8V). Lipo's zakken niet in bij een hoge belasting en leveren meer vermogen dan nimh pakketten. Je hebt dan wel een lipo cut-off nodig. Aangezien je toch eiteindelijk wilt overstappen naar brushless is dit imo geen slechte optie. Maar waarom MMM?
 
Traxxas Titan 550 129W 31200 tpm

HPI GT550 (e-savage) 149W 33700 tpm

LRP Monster Truck Special 404W 41000 tpm *

*de LRP m.t.s alleen gebruiken met 17T motortandwiel of kleiner, anders wordt je regelaar erg warm ;-)

ik heb ze zelf ook in m`n e-zilla hij vliegt erover maar je accu-packs zijn heel snel leeg,
2x 7.2V4600Mah leeg in 6 minuten ;-))
 
Wat frans zegt klopt, de 12T motoren blaas je op met 14,4 volt. Een andere oplossing zou kunnen zijn om 14 cellen te gaan rijden (2x 8.4V) als je tenminste op Nimh cellen rijdt, of overstappen op lipo's, 2x 2 cellen (14,8V). Lipo's zakken niet in bij een hoge belasting en leveren meer vermogen dan nimh pakketten. Je hebt dan wel een lipo cut-off nodig. Aangezien je toch eiteindelijk wilt overstappen naar brushless is dit imo geen slechte optie. Maar waarom MMM?

ik heb er momenteel al 2 x 8,4 volt nihm inzitten Qua koppel zit het goed, maar de top mag het wel iets meer, waarom MMM? gewoon hij is wel een stuk duurder dan de andere maar ga toch het liefst voor een keer goed dan 2x keer minder.
 
Traxxas Titan 550 129W 31200 tpm

HPI GT550 (e-savage) 149W 33700 tpm

LRP Monster Truck Special 404W 41000 tpm *

*de LRP m.t.s alleen gebruiken met 17T motortandwiel of kleiner, anders wordt je regelaar erg warm ;-)

ik heb ze zelf ook in m`n e-zilla hij vliegt erover maar je accu-packs zijn heel snel leeg,
2x 7.2V4600Mah leeg in 6 minuten ;-))

ThQ, kijk die lrp zach ik al op een andere verkoopsite staan 2 de hands , dus ga ik misschien maar daar op reageren,
wat zal het zijn dan met mijn accupack 2x 8.4 3000mah 4 minuten :D
 
je kunt ook kijken naar een Novak HV-pro setje. deze zijn ook erg goed. :) (m'n vader heeft er een in zijn E-Maxx, en ik heb er een in m'n E-Slayer.)
 
ik weet niet waar jullie het halen maar de titans 12turn passen dus perfect op de originele e-maxx regelaar.en ze geven er nogal van langs ook.de standaard titans motoren kunnen ook geen 16V aan.je moet maar eens de stroom meten wat 1 motor krijgt van de regelaar.geen 16.8v of 14v op 2 x 6cellen nimh hoor.integendeel gewoon 7.2 of 8.4 volt naargelang de batterij.test dit zelf eerst eens allemaal uit voor jullie andere iets wijsmaken.

het zelfste met de 2X 550GT motoren op de e-savage!!!!!!


 
Laatst bewerkt:
ik weet niet waar jullie het halen maar de titans 12turn passen dus perfect op de originele e-maxx regelaar.en ze geven er nogal van langs ook.de standaard titans motoren kunnen ook geen 16V aan.je moet maar eens de stroom meten wat 1 motor krijgt van de regelaar.geen 16.8v of 14v op 2 x 6cellen nimh hoor.integendeel gewoon 7.2 of 8.4 volt naargelang de batterij.test dit zelf eerst eens allemaal uit voor jullie andere iets wijsmaken.

het zelfste met de 2X 550GT motoren op de e-savage!!!!!!

dus jou conclusie is dat het wel kan, maar uhu zijn die 12t sneller dan die lrp zoja dan is de keus voormij snelgemaakt, ik heb nog eentje liggen ergens in mijn kast.

Klamath zit er veel verschil tussen de MMM en novak, behalve qua prijs.
 
Back
Top