En hoe kan ik die slipperclutch goed zetten, en wat is het precies. Want ik kan hierover niks vinden in de gebruiksaanwijzing.
Is dit ook nodig, als ik nog helemaal niks aan de spur/pinion enzo heb veranderd. Want ik weet totaal niet waar dat ding zit, en het lijkt me dat hij gewoon gelijk normaal gezet is.
Is het aan te raden om gewoon gelijk normaal te gaan rijden, of moet ik eerst heel rustig gaan rijden vanwege het inlopen van de motor?
je stelt toch wel heel basic vragen voor iemand die al met Nitro kan rijden...
Zoals bij al die RC dingen geldt de stelling: al doende leert men...
Het is niet omdat er op de doos staat Ready to Run dat je dat echt letterlijk moet nemen, soms KAN het bijvoorbeeld zijn dat de slipper cluts veel te los staat out of the box, en moet je die zelf aandraaien.
En nogmaals, neem gewoon es je manual door, het is echt zodanig opgesteld zodat het aangenaam lezen is, er zijn zelfs TEKENINGEN

(als je het engels écht niet machtig bent, vraag dan aan je ouders ofzo raad)
Mbt de ESC, heb je een verschil tss snel en traag knipperen.
Snel knipperen is dat die veel te warm is, dan zet je die effe af en laat je het afkoelen. Maar zal bij jou niet zo zijn aangezien je alles stock laat.
Traag knipperen is als de batterij op is, simpel, je haalt de batterij er uit, je controleert de voltage en dan weet je het direct.
De modussen instellen:
Als het lichtje groen is, dan is de LVC aan, maar dit heb je niet nodig bij NiMh.
(LVC zorgt ervoor dat de auto vertraagt rijdt om te tonen dat de LIPO batterij bijna leeg is...als je namelijk onder een bepaalde grens valt, dan kan je je lipo meestal niet eens heropladen, die LVC verhelpt dat probleem door vervroegt in te grijpen)
Je kan die LVC uitzetten door eerst je ESC aan te zetten, en dan duw je nog eens op de knop maar blijf je hem indrukken tot het lichtje rood wordt + je hoort een geluidje.
TIP: als je overschakelt naar lipo, moet je wel de LVC aanzetten.
Hoe zet je Mode 1 - Mode 2 en Mode 3 aan?
je laat je ESC uit, en in uitgezette stand ga je dan op de knop blijven duwen tot hij aangaat, en dan zal hij 1x rood pinken (= mode 1), 2x rood pinken (= mode 2), 3x rood pinken (= mode 3)
Bij de gewenste mode laat je gewoon los. En geen nood, er is tijd genoeg tss het pinken door om los te laten, en als je te laat losgelaten hebt, kan je gewoon ingedrukt blijven houden, hij herhaalt het aantal keren pinken.
Ik dacht dat trainingsmode (50% vooruit en achteruit) mode 3 was (dus hoe doe je het? ESC staat uit, je blijft hem induwen tot het rode lichtje 3x heeft gepinkt na mekaar. Maar hij zal eerst 1x pinken, dan 2x pinken, die laat je gewoon effe passeren tot hij 3x heeft gepinkt en je laat direct los)
Mbt slipper clutch,
ik rijd op asfalt + met echte asfalt banden en als je de slipper echt niet hard genoeg aanspant bij 3s Lipo, zal je merken dat hij 'doorslipt' de "versnellingen" zullen dan wel draaien en de motor ook enz, maar je auto zal moet moeite vooruitgaan of heel traag, dat is teken dat hij niet genoeg aangespannen staat.
In de manual zie je echt tekeningen van hoe je die slipper moet aanspannen.
Edit: wil je weten hoeveel iets kost, kijk op het internet, we kunnen niet alles bekijken voor jouw hoeveel wat kost, een board is goed voor veel, heel veel, maar we zijn geen winkeliers...
Edit2: je kan kijken op de site van modelsport
http://www.modelsport.co.uk/ en daar zoek je maar op anaconda banden, de prijzen staan erbij.
Ben je er zelf niet opgekomen om ZELF eens opzoekingswerk te doen?
Edit3: als je bedoelt met stenen, echte KIEZELS, dan raad ik je af om daarop te rijden, heb het ook gedaan, en de wagen is onbestuurdbaar, er is geen grip en de kiezelfs worden werkelijk gekatapulteert tegen je wagen.
Zoek aardeweg, zoek asfalt of zoek gras, whatever, maar vermijd kiezels.
Ik zal later eens een foto posten van mijn FLM (is aluminium) achterarmen en de impact die de kiezelsteentjes op die armen heeft gehad, er zijn werkelijk putten in die armen
