Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
je zei dat je wou bashen? maar je gaat anaconda banden kopen? die kan je enkel gebruiken voor op asfalt mee te rijden, niet om te bashen.
de voorgeplakte TALON banden zijn daarentegen wel goed daarvoor

Als lipo lader raad ik je deze aan: Thunder AC6
Thunder AC6 Smart Balance LiPo/Nimh Charger/Discharger w/ AC Adapter for 1-6 Lipo/ 1-15 Nimh w/ PC Analysis Software
Een beetje zelfde verhaal als met die 2.4ghz zenders, je kan maar hoeft helemaal niet zoveel geld uit te geven voor een lader, en zeker niet als het om een merk of in dit geval een model gaat die al bewezen heeft goed te werken + die alle functies heeft die je bij de + 250 euro modellen terugvind.
(laden - ontladen - storage - balance - fast charge) etc
Ik gebruik hem en ben er heel content van en heb hem ondertss aan een stuk of 10 man aangeraden.
Op google + youtube vind je ook voorbeelden en reviews van deze lader, unaniem positief!.
De prijs was incl verzending naar Europa 91 dollar dacht ik.

Over een 2.4 zender weet je al wss wat je zult kopen (Graupner Xg6i)

Voor je lipo's+lader/balancer is het handig om een Paypal account te hebben.

Dan kun je voor pak 'm beet €100,- een lader en 2~3 lipo's bestellen in Hong Kong bij hobbycity ;)

Een 2,4ghz zender/ontvanger combi is ook een hele goeie keus , een stuk minder gedoe met storing en geen problemen met kristallen.

jah, dat is dus wat ik bedoel met pubers en hun mentaliteit :)
De wijsheid komt hopelijk met de jaren want het is niet omdat je volwassen bent dat je later ook een auto zal kopen van 35000 euro jongeman!

Mensen die een auto kopen van 35000 euro is nog steeds een minderheid, en het is niet omdat jouw mama of papa dat kunnen kopen dat dat voor iedereen geldt. Want 35000 voor een auto is verre van een doorsnee auto..

En 350 euro voor een RC auto is niet superduur, maar is verre van goedkoop of gemiddeld...

Ik denk toch dat je al redelijk snel aan de 35000 zal zitten, de goedkoopste audi a3 is al 27000 euro... en audi's rijden er hier genoeg...

Wijsheid wat geld betreft komt overigens niet bepaald met de jaren, maar meer met het geld leren waarderen door er bijvoorbeeld voor te moeten werken... zelf geef ik ook een behoorlijk lage waarde aan geld, heb een tv van 800 euro op mijn kamer staan en voor mij stelt het niets voor kwa waarde terwijl het voor sommige bijna 2 jaar zakgeld is.

Tja, voor sommige is een bepaalde hoeveelheid geld hebben.. "gewoon".. vriend van mij gaf geen krimp toen hij de belgische overheid voor dik 1000 euro mocht sponsoren voor te snel rijden en vluchtstrook rijden.

Maar al met al blijft 350 euro vrij veel als je kijkt wat je er anders mee kan doen.. 17 keer chinees halen, 175 biertjes, 230 patatjes, maand eten voor een gezin. Agja het plezier van het rijden met zo'n autootje en het omgaan met andere mensen is "onbetaalbaar" al zullen helaas sommige mensen het toch niet kunnen betalen.

@Dennis

Paar reserve onderdelen zoals tandwielen kunnen geen kwaad, deze zul je altijd nodig hebben. Caster blocks zijn bij de slash een breekpunt, ik weet niet of dit ook bij de rustler zo is anders zou je ook een setje kunnen bijbestellen.. en ik denk dat cvd's geen slechte investering is maar wel een redelijk prijzige.. (30 euro ongeveer)

Goede set inbus schroevendraaiers is ook een must als je het mij vraagt.

je zei dat je wou bashen? maar je gaat anaconda banden kopen? die kan je enkel gebruiken voor op asfalt mee te rijden, niet om te bashen.
de voorgeplakte TALON banden zijn daarentegen wel goed daarvoor

Ja die anaconda's wou ik kopen voor op straat, omdat er al offroad banden op zitten. Dat ik ga bashen is gewoon, dat ik misschien 1 keer in de maand(maximaal) naar het strand ga of iets anders om offroad te gaan. Maar ik denk dat ik voor het grootste gedeelte onroad zal rijden.

Paypal account heb ik ook al, er staat momenteel 30 euro op, maar kan er zo meer bij storten, dus dat komt ook wel goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk toch dat je al redelijk snel aan de 35000 zal zitten, de goedkoopste audi a3 is al 27000 euro... en audi's rijden er hier genoeg...

Wijsheid wat geld betreft komt overigens niet bepaald met de jaren, maar meer met het geld leren waarderen door er bijvoorbeeld voor te moeten werken... zelf geef ik ook een behoorlijk lage waarde aan geld, heb een tv van 800 euro op mijn kamer staan en voor mij stelt het niets voor kwa waarde terwijl het voor sommige bijna 2 jaar zakgeld is.

Het is niet omdat je veel wagens van een bepaalde klasse ziet rijden dat ze daarom allemaal stuk voor stuk de catalogus prijs betaalden, integendeel! zie je ook hoeveel Duitse merken er 2e hands worden aangeboden?....
Alleen daarom al durf ik erop wedden dat het merendeel van die wagens 2e hands is aangekocht.

En als wijsheid komt door het te leren waarderen en door te werken enz, dat zijn dingen die je doet "met de jaren"...en als 15 jarige geldt die uitspraak zeker in zijn geval.

Het belangrijkste is dat je verstandig omspringt met je geld, zowel rijk als arm.
Je hebt een tv van 800 euro, op zich veel geld, maar als je veel tv kijkt, een "nuttige" uitgave.
En als je een cinefiel bent, mag je daar gerust minstens 500 euro bij doen en dan is het nog steeds een investering waar je plezier aan beleeft.

Ik heb zojuist een ergonomische bureau stoel (laten) bestellen van +1000 euro. 1000 euro voor een stoel zal je zeggen, GEK?!
Als je het niet kan betalen en je zit nooit achter een bureau en je hebt al een bureaustoel die werkt, is dat inderdaad stom!
Maar ik betaal niet, maar mijn werkgever (hij moest toch kosten maken, snap je ;)) + ik zit veel achter mijn bureau voor school en "werk" + mijn huidige stoel zakt om de 20 minuten vanzelf.
Dit is een investering, net zoals een dure tv een investering is voor een cinefiel, net zoals een high end RC wagen een investering is voor iemand die regelmatig geniet van die hobby.

Maar een 15 jarige die redeneert dat je als volwassene een auto van 35000 kan kopen, toont duidelijk aan dat hij net niet over die "waardering voor geld door er bijvoorbeeld voor te werken" beschikt zoals jij het zegt :)

Laatst bewerkt:
Ja die anaconda's wou ik kopen voor op straat, omdat er al offroad banden op zitten. Dat ik ga bashen is gewoon, dat ik misschien 1 keer in de maand(maximaal) naar het strand ga of iets anders om offroad te gaan. Maar ik denk dat ik voor het grootste gedeelte onroad zal rijden.

lol dus je verandert al van gedachte, eerst was het merendeel bashen, en nu dus toch onroaden? :)

in dat geval zijn anacondas zeker goed, heel erg sticky!

Misschien is het verkeerd overgekomen, maar ik ben nooit van gedachte veranderd.

Ik weet zeker dat ik atlijd al heb gedacht dat ik zowiezo het meeste op straat ga rijden. Dit omdat ik geen mooie tereinen in de buurt heb. Dus als ik ergens heen wil te rijden zal ik mijn vader/moeder moeten vragen mee te gaan.

Daarom denk ik dat ik dat ik het meeste onroad ga rijden, bij mij in de buurt dus.

Ow zo ja, mooi, als ik een beetje geluk heb kan ik de auto morgen ophalen.

Ik denk dit niet, omdat de winkel niet bepaald snel de leveringen krijgt. Maar de andere rustlers die hij had besteld stonden klaar, dus hij heeft gelijk mijn rustler vxl meebesteld, dus het zou kunnen dat hij hem morgen binnen heeft, dus het zou kunnen dat ik hem morgen op kan halen.

Ik hoop het iig wel.

Nog een vraagje, wat voor batterijen gebruiken jullie in de zender. Ik heb 2 pakjes sanyo eneloops achter uit laten leggen, deze zijn 2000 mah. Zijn deze goed voor mijn zender, of is er een betere keuze?

2000 mah moet ook wel genoeg zijn voor een zender toch? Ik kan ook wel bij die winkel 3+1 gratis pakjes batterijen kopen voor 20 euro per pakje, en die zijn wel 2700 mah. Maar dat vind ik niet echt nodig...

is genoeg, maar 2700 heeft natuurlijk meer capaciteit..deze zijn 10 euro voor 4, dus 20 euro voor 8 (de Graupner heeft er 8 nodig)

En je kan nooit genoeg capaciteit hebben

Voor een simpele zender als de TQ is 2000mah meer als genoeg , zodra je b.v. een T3PK hebt is het handiger om over te stappen op lipo's.

Die gaan nog langer mee en kosten zelfs minder als 8 AA's ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back