Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Ach, ik vindt het ook wel eens niet leuk dat er ergens bij ons in het uit 10 huizen bestaande rijtje iemand op zondag om 10:00 gaat boren :roll:

Wij wonen dan ook nog in 1 van de middelste dus horen het altijd als er in het blok iemand denkt dat ie eens schilderij op moet hangen.


Moet af en toe kunnen dat motortje laten pruttelen, zeg ik gewoon dat het het nieuwe speeltje voor de zoon is ;-)
 
Eerste wat de vrouw zei: "maar je houdt toch helemaal niet van electro" damn daar gaan m`n kansen :-(


Naja, op de turbine na zit alles weer in de F-15 en werkt ook nog ;-)
Morgen de turbine plaatsen, Ger had wat commentaar dat ie niet helemaal vlak lag dus dat gaan we eens nameten.

Morgenavond staat de kist dus weer helemaal gereed voor een volgende poging, eens kijken of het nog wat wordt komende tijd :roll:

heb nog 3 weken in het oude jaar dus moet wel een keer kunnen ;-)
 
Morgenavond staat de kist dus weer helemaal gereed voor een volgende poging, eens kijken of het nog wat wordt komende tijd :roll:

heb nog 3 weken in het oude jaar dus moet wel een keer kunnen ;-)

het is in iedergeval koud genoeg voor wat extra trust:p
en de grond is hard genoeg , dus de grasbaan lijkt wel een betonbaan.
nu is hij binnen 20 meter los:mrgreen:
 
, Ger had wat commentaar dat ie niet helemaal vlak lag dus dat gaan we eens nameten.

Zorg er voor dat als je de neuspoot volledig indrukt is hij op 0 of net negatief staat.
Door de rol weerstand op de grond wordt de neuspoot bijna geheel ingedrukt als je vleugel dan niet op 0 of iets negatief staat komt hij niet of heel moeilijk los.
Als ze rijden hebben ze een negatief vleugel en wordt de kist tegen de grond geduwd sommige hebben veel uitslag op de roeren en trekken hem dan erdoor heen. Je ziet het wel vaker bij kisten die in eens als een raket van de grond komen.

grt
michel
 
Dat stond geloof ik wel goed.

Ger z`n commentaar was op de motorstand, die lijkt iets omhoog te staan, vanavond eens even nameten en desnoods corrigeren.
 
Laatst bewerkt:
Dat stond geloof ik wel goed.

Ger z@n commentaar was op de motorstand, die lijkt iets omhoog te staan, vanavond eens even nameten en desnoods corrigeren.

aha sorry dacht dat het om de vleugelstand ging
maar vraagje hoe kan het dat je motor er (mischien) niet onder de goede hoek erin zit :confused: je spanten kan je er maar op een manier in vast zetten toch.

grt
michel
 
Yep, zal wel een fout zijn van de eerste bouwer :roll:

Kan zijn dat door het versmallen van de motordragers door wat extra vlees aan te brengen dit iets uit het lood is geraakt.

T`ging Ger ook meer om de uitlijning motor / pijp, de motor leek volgens hem iet omhoog te richten en niet in 1 lijn met de pijp te staan.

Ga dat nu eens nameten.



Enne Gerald, ben nu wel nieuwsgierig wat jij te melden had :?: ;-)

EDIT: Ah heb het gelezne in m`n mailbox, wie weet scheelt dat ook alweer.
Je neemt wel weer je metertje mee he, die van mij is nog niet aangekomen :-(
 
En hier de meetopstelling en het geheel aangepast:
F-15-77.jpg


Zoveel hoefde er eigenlijk niet aangepast te worden, heb de voorste bevestigingsbeugel omgedraaid en dat geeft mij nu een afwijking van een 0,5 graad op de pijp.

Heb eerst gemeten hoeveel graden de hartlijn van de pijp was en hierop de motor ingesteld.

De eerste afwijking was ongeveer 1,5 graad, nu dus 0,5 graad, hier moet ie het maar mee doen :yes:
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de invalshoek met de wielen op de grond zit het wel goed.

Deze is met uitgeveerde neuspoot +2 graden en met neuspoot helemaal ingeveerd 0 graden.

Moet dus ook goed komen :-)
 
Kwam tijdens het nalopen nog een "probleempje" tegen, de nieuwe een fraktie kleinere wielen zitten verder naar binnen en klemden weer op het spant in de romp :-( (komt ook door de nieu ingebouwde toe-spoor ).

Dus de dremel erop:
F-15-78.jpg


Mhhh, daar houden we weinig vlees over:
F-15-79.jpg


En weer gevuld:
F-15-80.jpg


Nu de andere kant nog even.....
 
Laatst bewerkt:
Jaja, m`n portable electronic scale is binnen.

Deze gaat tot 40kg dus ik kan er voorlopig wel even mee vooruit, geloof niet dat ik snel een kist met 20kg plus turbine zal vliegen (maar ik ben dan ook nog jong ;-) ).

Eens kijken of ik straks alvast met de ombouw kan beginnen, kan ik volgende week eens even testen op de F-15 wat ie doet.



Tevens aan allemaal:
2009.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tafel van gewapend beton dan maar ;-)


Ondertussen de "trek" meter omgebouwd naar "duw" meter volgens Gerald z`n specificaties :rolling:

Nu nog even op zoek naar materiaal voor een dop oid.
 
Daar zat ik ook aan te denken, heb er misschien nog wel hier of daar 1 liggen, even zoeken ernaar.
 
Back
Top