Flair Baronette Alias Stand Off scale Fokker DRI electro uitvoeren

Kurt,

Vlot niet zo goed wegens andere verplichtingen maar alla.

Lees dit draadje eens voor wat tips rond het vliegen met de DR1 en mijn gevoel rond het toestel in dat zelfde draadje :

Probleem met een DR1 (van Flair in mijn geval) was dat hij, welle.........drie korte vleugels heeft die nogal hoog boven elkaar gestapeld zijn. Daardoor heeft het toestel, mede door de hoge laterale ligging van het zwaartepunt, de neiging om "door te rollen" bij gebruik van de ailerons.

Net als de echte is hij daardoor een beetje "bokkig" op zijn ailerons. Tevens heeft het toestel ook een tamelijk korte romp waardoor hij op zijn hoogteroer nogal vinnig is.

Je hebt tevens lift van 3 vleugels + een kleine vleugel tussen de wielen en een veel te klein kielvlak. Daarom is dit toestel allergisch aan crosswind en zeer moeilijk te vliegen in dergelijke omstandigheden. Het heeft tevens een gloeiende hekel aan te veel wind.

Tevens heeft hij een korte neus waarbij een 4-takt de enige optie is om geen plak lood in de neus te moeten kleven. Ten andere een 2-takt is bij zo'n toestel geen optie.
En heeft hij soms de neiging om op zijn neus te gaan staan wegens de positie van het landingsgestel.


Is dit toestel nu niet de moeite waard? Tja , toch wel, zeer zeker!!!! Want zeg nu zelf, dat vliegbeeld van een DR1 die een lowlevel pass doet tijdens een DAWN PATROL op zoek naar Neuports en Pups boven het vliegveld. Enig gewoon.

Het is een toestel die op en top schaal kan gemaakt worden, tot en met de vliegeigenschappen toe. Het is een toestel met karakter die met het nodige respect moet gevlogen worden. Als je een beetje rekening houdt met zijn tekorten kun je veel plezier beleven aan dit toestel. Laat je niet afschrikken door dit bovenste Jacques, gewoon dat plan op tafel leggen en beginnen bouwen jongen! Dan heb je een dame met pit en passie (nee nee ik overdrijf niet) die torenhoog boven de grijze muizen van het modelfirmament uitschijnt.



http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9188

Stevo
 
hij is dit weekend ingevlogen (in het wild sssssttt) maar er was te veel wind om een zinnig besluit te maken.

Het is anders vliegen dan met een gewone kist, het meeste moest ik opletten voor het doorrollen in de bochten en de vrij geringe stabiliteit door het kleine kielvlak.

Ik kan pas iets zeggen als hij met windstil gevlogen heeft, nu waaide hij soms gewoon om in de lucht.
 
kurt zei:
Het is anders vliegen dan met een gewone kist, het meeste moest ik opletten voor het doorrollen in de bochten en de vrij geringe stabiliteit door het kleine kielvlak.
Ik kan pas iets zeggen als hij met windstil gevlogen heeft, nu waaide hij soms gewoon om in de lucht.

Klinken als de klassieke vliegeigenschappen van de DR1, zoals de echte, je hebt er je handen aan vol. Keep me posted.

Stevo
 
Een gyro in een vliegtuig???
Om te sturen hebben ze sticks op de zender gezet :D

Ik hou wel van een toestel met wat karakter, als je rekening houdt met de minder aangename trekjes zijn zo'n toestellen tof om mee te vliegen. Het is toch leuk dat je model vergelijkbare eigenschappen heeft met het echte voorbeeld?

Hij heeft ondertussen niet meer gevlogen wegens de stormwinden van de laatste weken. Beter wachten op goed weer.
 
[quote="Stevo Keep me posted.

Stevo[/quote]

Ook wij wachten vol verwachting op reacties van jou, Stevo, over de voortgang van de Flair Baronette.

Groetjes,
Jaap
 
Ik ben het inderdaad wel met Kurt eens. Giro's zijn wel leuk, maar is het dan nog schaal? Is het niet de uitdaging om zo'n "monster" onder controle te houden? Hoort gewoon bij het toestel. Omdat er nu weer uit te slopen, haal je meteen een stuk van het karakter weg.
 
jaap zei:
Ook wij wachten vol verwachting op reacties van jou, Stevo, over de voortgang van de Flair Baronette.

Ben nog met een paar "zijsprongetjes" bezig maar het komt er wel aan hoor :wink:


Stevo
 
jan brilman zei:
Hoe is het toch met onze Belgische vrienden? :?

Stevo? :roll:

Tom? :roll:

Leven ze nog wel? :?


jan.

@Jan,
was me ook al opgevallen dat ze de laatste tijd erg rustig zijn van uit het belgische....
 
Heren,

Wij mogen niet teveel zeggen momenteel, Airforce 1 staat op Belgische bodem en er lopen in België momenteel heel wat gewapende mannen rond, dus zwijg ik even. :lol:

Als ik voor mezelf spreek moet ik zeggen dat ik het momenteel enorm druk heb en aan mijn eigen projecten niet toe kom. :(

Dus langs mijn kant zal het vrij rustig zijn...

Tom
 
inderdaad air force 1 ( zijn er 2 ) stond inderdaad bij ons




afb16282.jpg
 
He Stevo,

Even een draadje uit de vergetelheid halen,

Hoe is het met de Fokker?? :D

Groet,
Jaap
 
Hoi,
Vraagje, hoe kom jij an zo'n prachtige chromen motorkap????

Groetjes JAsper
 
Rico van Dijk zei:
maar dus wel een afgebouwde flair baronette neem ik aan :?: :roll:


Nope, ben nu even bezig met het indoorseizoen voor te bereiden en die baronette staat nu ergens op de zolder van mijn ouders stof te vangen maar ik doe er zeker aan voort van zodra ik een beetje tijd en plaats vind.

Stevo
 
Back
Top