Flair Baronette Alias Stand Off scale Fokker DRI electro uitvoeren

IK denk dat ie nu wel gestikt is, nu is het een blauwe baron..... :lol:
ik ga hem lekker van de zomer ook bouwen....

enne... decals worden apart geleverd, bestelnummer: FL2045B :roll:

Danny Mulders zei:
enne... decals worden apart geleverd, bestelnummer: FL2045B :roll:

Dat wist ik niet dus weer iets bijgeleerd, nu zal ze toch zelf maken en snijden.

Ik heb eens mijn draadje opnieuw gelezen aangezien ik het toch naar boven had gebracht en het opeens weer actueel is. Ik stel vast dat dit draadje al gestart is in 2004 8O
Man wat gaat de tijd snel.

Nu voor alle Baronette liefhebbers kan ik zeggen dat ik in JUNI in mijn nieuw aangeschafte huis kan met dito bouwhok. Vanaf die datum zou er weer schot in de zaak moeten komen.

Tot dan, stay tuned

Stevo

tja, tijd "vliegt" nu eenmaal. Ik ga hem misschien al over 2-3 maanden kopen, compleet met bespanning en alle details, zoals een dummy stermotor en 2 spandau machinegeweren, een paar scale wieltjes eronder, en natuurlijk dat stickervelletje..... als ie tenminste op voorraad is, of überhaupt wel geleverd kan worden... :roll: .
ik kijk er zeker naar uit dat je draadje weer snel opgepikt wordt, dan kan ik me alvast mentaal voorbereiden op wat komen gaat :wink: .

Zeg Danny,

Waar haal je die schaal spullen alla Spandaus en sterrenmotor vandaan? Vroeger kon je op diverse schalen mooie dingen krijgen van de Williams Bros. maar die bestaan niet meer heb ik eens gehoord.

Stevo

Ik heb ze op schaal 1:6 nodig (jij dus ook) ik denk dat ik deze bij hobbyin wel kan krijgen, en anders bestellen ze hem. volgens mij heb ik de wielen en de spandau's al zien liggen daar, maar weet het niet zeker....

Zal eens bellen naar Hobby In want ik heb ze inderdaad ook nog nodig. Bijaldien ze niet meer vooradig zouden zijn maak ik die Spandaus na. Zal wel niet het zelfde zijn maar toch.

Stevo

Ik heb op mijn kamer al een a4-tje of twee volgezet met onderdelen die ik nodig heb ervoor, ik heb staan:
wielen fl2053 110mm
Wheels46.jpg
waarvan 110 mm de middelmaat is
2x spandau machinegeweren w30162 schaal 1:6
Guns.h13.gif

decals fl2045b
3x dummy motor/cilinder w30208
Pl_Eng10.gif

de fl serienummers zijn van flair en de w zijn van williams bros :wink:

graag gedaan, had het zelf ook nodig :wink:
welke motor ga je eigenlijk gebruiken?
ik zelf een irvine.40
en je gaat toch wel een houten prop gebruiken he?

Die spullen heb ik laatst nog gezien bij Hobby-land.de. De wielen weet ik zeker aangezien hij die speciaal heeft laten maken voor zijn bouwdozen van de DR-1 (in 3 maten) De cilinders en het machinegeweer hing toen ook nog in de winkel.

@ Danny

Ik ga voor een 4 takt vanwege het geluid en ook het zwaartepunt. Ik vrees dat je met je Irvine een plak lood zal nodig hebben wegens de korte neus (heb al een DRI van Flair gebouwd met een 2 takt en had lood nodig om een corect zwaartepunt te bekomen). Mijn keuze is gevallen op mijn OS 52 FS die nu dienst doet in mijn P51 Mustang maar die zodanig slecht vliegt dat ik hem uit gebruik zal nemen en de motor zal monteren op mijn DRI.

@ Theo

Bedankt voor de tip alhoewel ze op hun site enkel Spandaus op 1/4 schaal aanbieden. Vind het persoonlijk zonde dat Williams er mee opgehouden is maar niets aan te doen.

Stevo

Dan maar een plak lood erin, so be it.... ik moet het namelijk goedkoop houden en als ik er dan een 4-takt in weet te persen word dit veel te duur.... hoeveel lood had jij nodig? ( klopt trouwens niet, jij hebt de DR1 gebouwd, ik heb het over de baronette...2 verschillende schalen dus hoeveelheid lood boeit niet....) en hoe moet ik het lood dan vastmaken? vastlijmen met epoxy, vastschroeven in het motorschot, of terreerkogeltjes smelten en deze erin lijmen?
ook heb ik gezien dat er geen opening is voor de piloot op je eerste foto, komt deze er nog of zit deze in de vleugel, of zit deze niet standaard mee ontworpen?

ik weet het, veel vragen, maar het is ook pas mijn tweede bouwpakket, mijn eerste was de four-star 40 van sig.... :wink:

Die DRI die ik had gebouwd was ook origineel een Baronette van Flair, dus pal de zelfde bouwdoos.

Het zitje voor de piloot komt in de tweede vleugel (middelste).

Ik weet niet meer hoeveel lood juist maar het was aanzienlijk. Ik had die 4 takt toch liggen en heb hem tweede hands gekocht (zat nog nieuw in de doos) voor 125 Euro, een prikje dus die ik niet kon laten liggen toch niet als je ziet wat ze nieuw voor een 2 takt OS vragen.

Stevo

Goed,

Kleine update,

Toch maar besloten om die rode folie van het toestel te strippen en er een soort "schaal" bekleding op aan te brengen aangezien dit draadje in de rubriek schaalmodellen staat :roll: . Ben er nog niet uit wat precies maar denk toch aan solartex oid. Alle ideeën zijn welkom om me verder op weg te helpen.

Stevo

jan brilman zei:
@Stevo!
Wat ik een beetje jammer vind is dat je zo'n glimmende folie gekozen hebt voor je DRI.

Er zijn folies die veel meer een scale-like textielstructuur hebben (en die zijn er ook in allerlei kleuren, ook rood).

jan
euhm scale like?
kijk maar eens naar deze foto's hoe erg ie glimt in 't echt :wink: .
Fokker-Dr1-2.JPG

AA862002FerteDr1.jpg

fokker-dr1triplane.jpg

:bye:

Ja zeg, ik had er nog niet bij stilgestaan maar dat toestel glimt inderdaad behoorlijk, een beetje zoals mijn finish. Toch maar eens goed nadenken voor ik er een andere bespanning op los laat.

Stevo

Ja zeg, ik had er nog niet bij stilgestaan maar dat toestel glimt inderdaad behoorlijk, een beetje zoals mijn finish. Toch maar eens goed nadenken voor ik er een andere bespanning op los laat.

Stevo

@ Jan

Williams Bros. is overgenomen maar gaat weer leveren onder dezelfde merknaam.

@Steve,
De vraag is in hoeverre is de finish op de foto's van Danny authentiek?
vlg bv de als Ferari's glimmende Spits en Mustangs in menig museum :?
Zomaar klakkeloos op een foto afgaan is erg gevaarlijk - zeker als je een tijdje later een andere foto te zien krijgt waar iets heel anders op staat...

Back