Programmeerbare snelheidsregelaars: zegen of hobbykiller?

Het gaat weer "ouderwets" over klasseindelingen en hoe rijders aan te trekken. Niet meer over start topic, programmeerbare snelheidsregels: zegen of killer?

Maar ik vermoed dat hier ook nooit een antwoord op komt. Wat mij betreft is dit een eeuwig lopende discussie. Een forum is een leuk iets, maar daarmee stuur je niks aan, en bereik je geen resultaten. Gewoon beginnen met organiseren en actie. Zoals no-nitro bijvoorbeeld of de rallycup.
 
Werkt goed??? Is er bij jullie al een clubwedstrijd geweest dan? Bij ons is het nog guur koud, en sneeuwig.... En een clubwedstrijd is er ook nog niet geweest... :roll:

Groet Robert

Wij hebben al heel lang een apparte klasse voor degene die niet veel willen inversteren of pas beginnen.
 
Reacties bij ons was dat op een enkeling na niemand een standaart regelaar wilt.
Kan misschien bij een andere club anders zijn.
 
Vorige week heb ik na jaren weer eens een offroad race gereden. Wat een verademing, Twee klasses, 2WD en 4WD, en verder geen regels.
Waar bij de toerwagens een cultuur in stand wordt gehouden van als het maar duur en high tech is dan ben je de held, is het bij de offroad bijna sport om met zo goedkoop mogelijke regelaars en accu's aan te komen.
Ik vind het jammer dat de modified klasse bij de toerwagens aan het verdwijnen is ten gunste van de stock klasses. Stock is namelijk de meest oneerlijke klasse door de regels. Bij stock kun je binnen de grenzen van de regels veel rommelen, bij modified alleen binnen de grenzen van het chassis of de rijder.
Het argument dat de huidige modified te hard zou gaan vind ik kolder, wel eens met een 1:8 gereden? dat is de eerste rondes ook schrikken, daarna went het snel en kun je goed rondkomen. Rijders passen zich wel aan het beschikbare vermogen aan.
 
@erikjan,is geen kolder

het schrikt af,ik rij zelf proten modified(zonder regels dus!!).En ben het met je eens dat het dan meer op het chassis en rijder aankomt.Daarvoor rij ik het ook.
instroom is nul komma nul,want het gaat tehard.
 
... wel eens met een 1:8 gereden? dat is de eerste rondes ook schrikken, daarna went het snel en kun je goed rondkomen.

lol.gif
 
100% mijn gedachte en daarom dat de TC classe mij totaal niet aansprak.

Ben dan nog maar enkele maanden terug bezig maar het valt op wanneer iemand de argumenten van de quote hieronder geeft het gewoon genegeerd wordt.

Is in elke classe van competitie zo dat hoe meer regels, hoe meer er kunnen gebroken worden of men zoveel mogelijk in de grijze zone probeert te zitten.

Het is natuurlijk wel meer strelend voor het ego om te zeggen dat je niet gewonnen hebt omdat je het juiste materiaal niet had of de verkeerde software. Tegenover je moet zeggen dat je niet goed genoeg bent om te winnen van de grote jongens.

En dat ga je meer moeten toegeven in modified ;).
Het zal dan ook niet goed staan dat indien je sneller bent met 10.5 dan met 5.5. en om die reden modified met een 10.5 mee te rijden want denk niet dat er daar regels tegen zijn.

Maar kan uiteraard ook de bal volledig mis slaan want ben nog maar een (her)beginnerke :mrgreen:.


Als je het aan een offroader vraagt, is eerder de stock of spec klasse de hobbykiller!
Elke keer als ik topics als deze zie passeren ben ik blij dat wij dat niet hebben.
In de club waar ik zit (MBV Kampenhout) werd daarom ook dit jaar gekozen voor een apart junior klassement, maar ZONDER spec beperkingen, enkel leeftijd. Hun sponsor (lees: papa) zal dat meestal wel in het oog houden als de crashes te zwaar worden.

Een quote uit een topic van vorig jaar:



Dus eens piloten op nationaal niveau "dicht bij het vuur zitten" qua materiaal, zouden ze al lang modified moeten rijden. Schrijf je allemaal gewoon in als modified, en je gaat jezelf veel kosten, frustraties en discussies besparen. Wat ook interessant is aan modified, is de keuze maken hoeveel power je nu juist meeneemt. Want eens je teveel power hebt, gaan de rondetijden toch terug omhoog. Handout banden bij onroad kan ik nog snappen, maar de rest is enkel een voordeel voor RC winkels.
 
Naar mijn idee is hen niet de programmeerbare regelaar maar het reglement van de club dat bepaald of er rijders in of uitstromen.

Naar mijn idee is het sinds er brushless motoren zijn totaal onzinnig om een klasse op te zetten met als basis het aantal turns van de motor.

Ik voorspel dat de modified klasse uiteindelijk een keer naar de 13,5 turns gaat, zoals vroeger de 12 turns brushed regel.
Alle andere klassen zullen ook de regelaar uiteindelijk in het reglement opnemen.
Ik verwacht ook dat fabrikanten hier op in zullen spelen met stock en Club setjes met beperkte mogelijkheden.
Het zou mooi zijn als er dan landelijk wat afstemming kon komen voor die stock setjes,
maar dat is niet erg waarschijnlijk.

Bij mijn clubje is de EZRUN 17.5 turns klasse een groot succes, (motor en regelaar voorgeschreven) ik heb eerst een jaar die setjes getest en ze blijken moeilijk te slopen. Maar de verkrijgbaarheid in nederland is nog wat lastig.
Er was echter geen andere keus tot dan toe, waar nu wel verandering in lijkt te komen.
Maar wat mij betreft heel nederland aan de EZrun stock klasse.
 
Naar mijn idee is hen niet de programmeerbare regelaar maar het reglement van de club dat bepaald of er rijders in of uitstromen.

Naar mijn idee is het sinds er brushless motoren zijn totaal onzinnig om een klasse op te zetten met als basis het aantal turns van de motor.

Ik voorspel dat de modified klasse uiteindelijk een keer naar de 13,5 turns gaat, zoals vroeger de 12 turns brushed regel.
Alle andere klassen zullen ook de regelaar uiteindelijk in het reglement opnemen.
Ik verwacht ook dat fabrikanten hier op in zullen spelen met stock en Club setjes met beperkte mogelijkheden.
Het zou mooi zijn als er dan landelijk wat afstemming kon komen voor die stock setjes,
maar dat is niet erg waarschijnlijk.

Bij mijn clubje is de EZRUN 17.5 turns klasse een groot succes, (motor en regelaar voorgeschreven) ik heb eerst een jaar die setjes getest en ze blijken moeilijk te slopen. Maar de verkrijgbaarheid in nederland is nog wat lastig.
Er was echter geen andere keus tot dan toe, waar nu wel verandering in lijkt te komen.
Maar wat mij betreft heel nederland aan de EZrun stock klasse.

Waar heb je de Ezrun besteld. Doe maar in een PBtje anders word het gezien als reclame.
Ik zoek een ezrun combo set namelijk.
 
Kom op mikky zulke azijnpissers zijn we nu ook weer niet .

Een linkje kan prima ec power heeft ze maar ik kan niet garanderen dat dat goed gaat .
Eerdere bestellingen gingen prima maar een ander forumlid heeft er problemen mee gehad .
rc mart /market en de hele rest verkoopt ze ,zelfs pk racing .
Maar zoek wel de echte ,ik heb 1 gezien leek er op maar was het echt niet.
[geen setup knop]

ps een linkje kan prima als het maar niet continu de zelfde is of in je onderschrift staat .
Of het je eigen winkel is.
Gewoon matig gebruiken .
Groeten Wiebe.
 
Nou, hier komt er ééntje:

eZrun RC 1:10:12 CAR 17.5 T brushless motor + 60A ESC bei eBay.de: Cars (endet 08.04.10 19:08:39 MESZ)

Net 70 Euro.....lijkt me voor iedereen betaalbaar; ik zie hier wel wat in als landelijk initiatief

groet,

Eric

En jij weet hoe het is om met een programmeerbare regelaar met 13.5 motor achter een 17.5 turns EZrun set aan te rijden in een wedstrijd ;)

Perfect setje, erg leuk voor instroom en een instap/stock klasse.

Momenteel zal er bij ons een grote groep rijders stock gaan rijden met niet vertimebare regelaars, zo groot zelfs dat de 13.5 met proggrammeerbare regelaars bijna geen bestaansrecht meer heeft..

Zit ik dan met mijn nieuwe GM ;)
 
Laatst bewerkt:
Ok Wiebe geen probleem.
Dacht misschien liever geen reclame.

Dankje Eric.

Hoelang duurt dat verzenden meestal?
 
En jij weet hoe het is om met een programmeerbare regelaar met 13.5 motor achter een 17.5 turns EZrun set aan te rijden in een wedstrijd ;)

Perfect setje, erg leuk voor instroom en een instap/stock klasse.

Momenteel zal er bij ons een grote groep rijders stock gaan rijden met niet vertimebare regelaars, zo groot zelfs dat de 13.5 met proggrammeerbare regelaars bijna geen bestaansrecht meer heeft..

Zit ik dan met mijn nieuwe GM ;)

Hahahah ja dat blijf je houden.
Kun je er misschien mee op straat spelen ;)
 
Ok Wiebe geen probleem.
Dacht misschien liever geen reclame.

Dankje Eric.

Hoelang duurt dat verzenden meestal?

Verzenden kan wel een week of 2 duren, ik vond het destijds in elk geval niet erg snel.
Kijk eens op de site van AMCC, daar staat een link van de winkel waar ik hem gekocht heb.
Italie oid..

Erg leuke motor en voor de binnenbaan snel zat, op het rechte stuk was iedereen een stuk sneller echter in het binnenveld reed ik veel strakker door het weinige vermogen dat ik had.

Ik heb hem vorig jaar ook een aantal accus buiten gereden, ik vond het toen al leuk gaan! erg geschikt als instap en ideaal voor in de regen!
 
En jij weet hoe het is om met een programmeerbare regelaar met 13.5 motor achter een 17.5 turns EZrun set aan te rijden in een wedstrijd ;)

Inderdaad, indoor is een snelle 13.5 sowieso overkill; het verschil tussen november vorig jaar en vorige week zondag was in Haarlem 2 1/2 ronde!!! bijna 30 seconden sneller in 5 minuten!!

Momenteel zal er bij ons een grote groep rijders stock gaan rijden met niet vertimebare regelaars, zo groot zelfs dat de 13.5 met proggrammeerbare regelaars bijna geen bestaansrecht meer heeft..

Misschien een idee voor de diverse clubs, noem 13.5 met vertimebare sensored regelaars Modified en laat de 13.5T met niet extreem vertimebare sensorless regelaars als stock toe.....lijkt mee een stuk eerlijker verdeling. Zelfs met een TC spec is er namelijk niet meer te racen tegen de Mamba's en Tekins....

groet,

Eric
 
Back
Top