Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjah... Die TP's waar je nu mee aankomt zijn ook echt niet je van het hoor ....

Zijn er al genoeg geweest hier die hebben ondervonden wat dat voor "kwaliteit" is ...

Voor die 35,- kan je beter een ander servo'tje kopen.

Ach... het hoort er nou eenmaal bij ... RTR is gewoon mager uitgevoerd wat electronica betreft... Kan ook niet anders als je ziet waar zo'n RTR voor weg gaat ....

Als je een keer zelf een complete kit moet samenstellen kom je er vanzelf achter...
 
Dat klopt 4wd heeft meer grip .... En meer grip/minder spin maakt het dus zwaarder voor je motor ;)

Daar ging het ff over ... Ik zeg dat een 4wd meer vermogen als een 2wd vraagt en Klamath denkt dat dat gelijk is voor beide i.v.m. de overbrenging , massa en versnelling.

Ik denk helemaal niet dat 2wd en 4wd gelijk is, Ik ga er echter gewoon van uit dat beide auto's goede grip hebben.
Als je op straat rijdt heb je voldoende grip met de banden van de 4x2 en de 4x4, en zal dit wat je nu zegt weer niet op gaan. (gezien je gewoon geen wheelspin hebt.)
als je op zand rijdt, klopt het weer wel. dan is het alsnog niet zo dat de 4wd per definitie ervoor zorgt dat je meer vermogen trekt.
Bijv een 4wd op banden met weinig grip vs en 2wd met banden er op die veel grip hebben, grote kans dat de 2wd meer stroom trekt dan.
Ik heb de grip die je hebt gewoon buiten beschouwing gelaten, gezien dat meer met de bandenkeuze als met de vertanding te maken heeft.
en als je de grip buiten beschouwing laat, en er gewoon vanuit gaat dat je goede grip hebt met beide auto's, zal het erlkaar niet veel doen.
 
Ik heb thuis een auto voor de deur staan, waar ik nogal gek mee ben. Daarom weet ik aardig wat van dat ding. Zo ook dat ie ook verkrijgbaar is met vierwiel aandrijving i.p.v. achterwielaandrijving. Het nadeel daarvan is die ie een liter meer zuipt op de 100 km en dat ie bijna een seconde langzamer is van 0 - 100.
Dit vertelt je dat 4x4 gewoon meer energie kost vanwege alle bewegende delen. Er is meer wrijving en wrijving is weerstand is meer energie is warmte. Dus niet zo gek dat de velineon in een 4x4 warmer wordt toch? Dat heeft niks met grip te maken overigens.
 
Heb de 2wd en 4x4 beide met de VXL set erin , allebei 3S 5000 Mah 40C Lipo's , na geprobeerd gelijkmatig met allebei te rijden, is de 2wd eerder aan zijn temperatuur dan de 4x4 :-D,hoe kan dit ? de 2wd heeft meer moeite om vooruit te komen dan de 4x4 , maakt dus ook meer toeren, en verbruik dus ook meer, dus sneller warmer.

Is het toerental dan altijd verwant aan warmte? Mij is altijd geleerd dat een electro motor en regelaar warmer wordt naarmate er weerstand optreedt...Dus logischerwijs zou de 4x4 warmer moeten worden, zoals anderen ook weergeven. (Daarmee is mijn vraag ook aardig beantwoord)

Zit er bij jou nog een logische vergelijking qua vertanding?? Of moet er ook een open raam in je Slash 2wd;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb thuis een auto voor de deur staan, waar ik nogal gek mee ben. Daarom weet ik aardig wat van dat ding. Zo ook dat ie ook verkrijgbaar is met vierwiel aandrijving i.p.v. achterwielaandrijving. Het nadeel daarvan is die ie een liter meer zuipt op de 100 km en dat ie bijna een seconde langzamer is van 0 - 100.
Dit vertelt je dat 4x4 gewoon meer energie kost vanwege alle bewegende delen. Er is meer wrijving en wrijving is weerstand is meer energie is warmte. Dus niet zo gek dat de velineon in een 4x4 warmer wordt toch? Dat heeft niks met grip te maken overigens.


dan heb jij echt nog nooit met een 4x4 auto gereden, en dat een 4x4 trager is dan een achtertrekker,laat me niet lachen!! schrijf dat maar op je buik!! en ik wil ook nog wel eens een bochtje nemen tussen een 4x4 en een tweetrekker, wees gerust die 1l dat hij meer verbruikt, zul je 10x zoveel meer plezier aan beleven,

binnenkort zul je nog zeggen dat een 4x4 minder grip geeft dan een 2 trekker, en 4x4 geeft ALLES grip te maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan heb jij echt nog nooit met een 4x4 auto gereden, en dat een 4x4 trager is dan een achtertrekker,laat me niet lachen!! schrijf dat maar op je buik!! en ik wil ook nog wel eens een bochtje nemen tussen een 4x4 en een tweetrekker, wees gerust die 1l dat hij meer verbruikt, zul je 10x zoveel meer plezier aan beleven

Is het je wel eens opgevallen dat veel 4X4 uitvoeringen van personenauto's een motor hebben met meer power als een 2wd?

Volgens mij maakte Leonardo hooguit een vergelijking om duidelijk te maken dat er in de mechaniek wrijving optreed. Meer mechaniek is meer wrijving/weerstand. Dat is wat er gezegd wordt.;)
 
het liefst zou ik losi willen, maar die heeft ze niet
ik ben nog opzoek naar een goed merk 32p pinions
Ik heb een set pinions gekocht van Robinson Racing. Heb er ook een stalen clucth/spur bij gekocht maar, zoals je wel weet is de auto nog niet binnen dus nog niks kunnen proberen.....
Het is wel en gerenommeerd merk.....
 
dan heb jij echt nog nooit met een 4x4 auto gereden, en dat een 4x4 trager is dan een achtertrekker,laat me niet lachen!! schrijf dat maar op je buik!! en ik wil ook nog wel eens een bochtje nemen tussen een 4x4 en een tweetrekker, wees gerust die 1l dat hij meer verbruikt, zul je 10x zoveel meer plezier aan beleven,

binnenkort zul je nog zeggen dat een 4x4 minder grip geeft dan een 2 trekker, en 4x4 geeft ALLES grip te maken

moah aan je manier van reageren kan ik wel afleiden dat je er zelf niet zoveel ervaring mee hebt.
Heb je dan wel eens in zowel een 330i als een 330ix gereden?
Ooit wel eens een test zien tussen een S4 en een M3?
Eerst maar eens je huiswerk doen voordat je zo'n heftig oordeel velt over iemand die je helemaal niet kent.
En voor de goeie orde: je hebt ongelijk. Ik heb wel degelijk in zowel offroad 4x4's als onroad 4x4's gereden. En een 4x4 zuipt ALTIJD meer dan het equivalent in 2WD of het nou FWD of RWD is. Tevens is de grip van een 4x4 in een bocht wellicht beter maar zeker niet veiliger aangezien het omslagpunt heel plots is in vergelijk met een RWD. Overigens vind ik een 4x4 helemaal niet meer fun geven dan een 2WD maar dat is een kwestie van smaak.
 
en zet maar eens een Porsche 911 Carrera2 naast een 911 carrera4 (2WD en 4WD) De 2WD is echt wel sneller weg hoor!
 
Laatst bewerkt:
moah aan je manier van reageren kan ik wel afleiden dat je er zelf niet zoveel ervaring mee hebt.
Heb je dan wel eens in zowel een 330i als een 330ix gereden?
Ooit wel eens een test zien tussen een S4 en een M3?
Eerst maar eens je huiswerk doen voordat je zo'n heftig oordeel velt over iemand die je helemaal niet kent.
En voor de goeie orde: je hebt ongelijk. Ik heb wel degelijk in zowel offroad 4x4's als onroad 4x4's gereden. En een 4x4 zuipt ALTIJD meer dan het equivalent in 2WD of het nou FWD of RWD is. Tevens is de grip van een 4x4 in een bocht wellicht beter maar zeker niet veiliger aangezien het omslagpunt heel plots is in vergelijk met een RWD. Overigens vind ik een 4x4 helemaal niet meer fun geven dan een 2WD maar dat is een kwestie van smaak.

En hier heeft Leonardo helemaal gelijk, 4wd heeft door de cardanas en 2 differentiëlen gewoonweg meer weerstand, daarom zal een 2wd in principe harder optrekken, mits hij grip heeft, en dat is dan ook het enige voordeel van 4wd ,de krachten worden beter verdeeld waardoor je meer grip hebt.
 
robison racing pinions had ik ook in mijn 2wd voordat ik overstapte op losi.
man wat een verschil, echt dag en nacht.

dus ja die robison zal prima zijn, maar ik zoek iets vergelijkends met de losi kwaliteit.

alhoewel slijtage iets minder heftig zal zijn met 32p tov 48p
 
robison racing pinions had ik ook in mijn 2wd voordat ik overstapte op losi.
man wat een verschil, echt dag en nacht.


:worship:

We have a believer! :) helemaal mee eens, de Losi pinions zijn super. (gebruik een Mod1 9t in m'n eMuggy, en gebruik ze in m'n 1/10 off-road auto's. (Slash, E-Revo vxl, xxx-t MF2 met kevlar spur en zelfs op dit spur hielden de pinions het superlang vol. (heb het pinion nooit meer hoeven te vervangen 't hele jaar door.)
 
moah aan je manier van reageren kan ik wel afleiden dat je er zelf niet zoveel ervaring mee hebt.
Heb je dan wel eens in zowel een 330i als een 330ix gereden?
Ooit wel eens een test zien tussen een S4 en een M3?
Eerst maar eens je huiswerk doen voordat je zo'n heftig oordeel velt over iemand die je helemaal niet kent.
En voor de goeie orde: je hebt ongelijk. Ik heb wel degelijk in zowel offroad 4x4's als onroad 4x4's gereden. En een 4x4 zuipt ALTIJD meer dan het equivalent in 2WD of het nou FWD of RWD is. Tevens is de grip van een 4x4 in een bocht wellicht beter maar zeker niet veiliger aangezien het omslagpunt heel plots is in vergelijk met een RWD. Overigens vind ik een 4x4 helemaal niet meer fun geven dan een 2WD maar dat is een kwestie van smaak.


ik oordeel over niemand!! en ik weet zeker dat je met je dikke ongelijk hebt, je hebt een punt in het verbruik , maar voor de rest, lig je erop, en al zeker met een achtertrekker,en als het dan een beetje vochtig is heb je zeker geen grip meer met een 2wd vanachter,
trouwens ik ga daar niet veel meer op zeggen, want er zijn altijd personen die denken , wat zij hebben het beste is,
waarom dan een zoveel duurdere 4x4 kopen als hij gelijk of zelfs minder presteerd (jou woorden) dan een 2wd??
 
ik oordeel over niemand!! en ik weet zeker dat je met je dikke ongelijk hebt, je hebt een punt in het verbruik , maar voor de rest, lig je erop, en al zeker met een achtertrekker,en als het dan een beetje vochtig is heb je zeker geen grip meer met een 2wd vanachter,
trouwens ik ga daar niet veel meer op zeggen, want er zijn altijd personen die denken , wat zij hebben het beste is,
waarom dan een zoveel duurdere 4x4 kopen als hij gelijk of zelfs minder presteerd (jou woorden) dan een 2wd??

Hmmm.. Even relaxt doen..lijkt me het beste.

Kan je vast wel iets mee;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top