De Maximum Overdrive Kuda

misschien hun gedachtegang maar is niet helemaal waar...

kijk maar eens naar de Mazda RX8.. die heeft "maar' 1300CC (wankel) en komt erg goed mee met de bekendere sportauto's.

en niet te vergeten de Lotus Exige , met een 2 liter toyota motor(en 2 turbo's maar ok)

Maar ik zeg dat ook niet...;)
Gelukkig hebben ze in amerika nog niet erg veel over een turbo gehoort, dan kunnen we vaarwel zeggen tegen de V8 motoren
 
Zo'n grote motor ook nog van een turbo voorzien is ook nergens voor nodig.
Ik vind de nieuwe sirocco het mooiste voorbeeld van down-sizing, sportief chassis met een klein motortje en een grooooote turbo.....helemaal goed!

Maar mijn polo gaat binnenkort de deur uit voor een dikke 6 cilinder...want een zware toch nog steeds mijn ware haha
 
Ook een mooi voorbeeld is die Focus RS met 300pk uit een 5 cyl.
Ook mede dankzij de turbo
 
Een mooi voorbeeld idd van wat ik op de meeste sportautos tegen heb: Je neemt een 13 in een dozijn koekblik, daar prak je een 300pk 2,5liter turboblok in en je gaat net zo lang proberen tot je hem goed rijdend krijg. Ze schijnen hem eerst gebouwd te hebben met awd maar dat was niet beter of sneller, alleen maar duurder en zwaarder.

Dan vind ik de Mini Cooper S een beter voorbeeld. Van de tekentafel af al bedoeld om een uitstekend weggedrag te hebben en in zijn bruutste vorm iets van 240 pk uit een 1600tje.
 
Maar ik zeg dat ook niet...;)
Gelukkig hebben ze in amerika nog niet erg veel over een turbo gehoort, dan kunnen we vaarwel zeggen tegen de V8 motoren

Ze weten daar zeker wat turbo's zijn
Hier een goed voorbeeld van muscle car met turbo's en deze auto is ook nog straatlegaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze weten daar zeker wat turbo's zijn
Hier een goed voorbeeld van muscle car met turbo's en deze auto is ook nog straatlegaal

Volgens mij wordt hier met een supercharger gewerkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze weten daar zeker wat turbo's zijn
Hier een goed voorbeeld van muscle car met turbo's en deze auto is ook nog straatlegaal
[youtube]yH-y2mxYS6c[youtube]

Tja, hier haal je nu natuurlijk ook niet meteen een productiemodel aan he... :roll: Deze auto is tot het maximum getuned en geupgrade.
Bart had het volgens mij eerder over productieauto's die niet van turbo's voorzien worden.
 
het ging erover of een dik vet motorblok en een berg dure schokbreekers en remmen een auto in een sportauto veranderen.
Het is bruut, het is snel, het is gaaf om te zien en te horen.....maar het is geen sportauto. Je zal zo'n ding niet snel op een bochtig bergweggetje onderweg zien
 
het ging erover of een dik vet motorblok en een berg dure schokbreekers en remmen een auto in een sportauto veranderen.
Het is bruut, het is snel, het is gaaf om te zien en te horen.....maar het is geen sportauto. Je zal zo'n ding niet snel op een bochtig bergweggetje onderweg zien
Die kuda is voor de bochten gemaakt.
 
Die kuda is voor de bochten gemaakt.

Klopt.....ze hebben er alles aan gedaan om die Kuda een beetje normaal door de bochten te kunnen krijgen en hij zal het dan ook heeeeeeel erg veel beter doen dan een originele Kuda.

Maar ik denk niet dat hij moet proberen om echte sportwagens (Porsche, Aston Martin, heel arsenaal aan Italiaanse rommel, pff.....er is veel moois te koop voor veeeeel geld!) te volgen.
Op een dragstrip zal hij ze misschien wel kunnen hebben maar daar houd het wel op en dat hoor en zie je op die filmpjes ook. Een gevecht in de bochten met een hoop gewichtsverplaatsing en een blok wat het uitgilt van genot op het moment dat het weer rechtuit kan (wel een lekker geluidje trouwens!!)
 
Helemaal mee eens; de Kuda is in de eerste plaats nog steeds gemaakt om veel aandacht te trekken en veel lawaai te maken.
Er is wellicht moeite gedaan hem ietsje betere wegligging te geven, maar het blijft een blik met wielen (bmw? :p)
 
Helemaal mee eens; de Kuda is in de eerste plaats nog steeds gemaakt om veel aandacht te trekken en veel lawaai te maken.
Er is wellicht moeite gedaan hem ietsje betere wegligging te geven, maar het blijft een blik met wielen (bmw? :p)

De wegligging is sterk verbeterd.
 
Tja... Je lijkt het kennelijk niet helemaal te volgen he?
De wegligging mag dan wel verbeterd zijn (daar geef ik je gelijk), maar dat het dan ook meteen "een auto voor de bochten" is, slaat nergens op.
Deze Kudo blijft in de eerste plaats in elk geval een groot lawaaimakertje dat zich best thuis zal voelen op de rechte stukken en daar ook zijn kwaliteiten heeft. Maar hij zal het zonder meer laten afweten tegen een bmw, audi of andere vergelijkbare merken.

PS: Het zou overigens ook tot een betere discussie leiden, mocht je je uitspraken ook eens wat onderbouwen met argumenten. Je roept al het hele topic lang 1 hoofdgedachte zonder die verder toe te lichten. Als je argumenten aanbrengt, kunnen die ook weerlegd worden en zo krijg je tenminste een zinvolle discussie. :)
 
PS: Het zou overigens ook tot een betere discussie leiden, mocht je je uitspraken ook eens wat onderbouwen met argumenten. Je roept al het hele topic lang 1 hoofdgedachte zonder die verder toe te lichten. Als je argumenten aanbrengt, kunnen die ook weerlegd worden en zo krijg je tenminste een zinvolle discussie. :)

En hup, dan krijgen we een week doodse stilte... :roll:
 
Ik zag een tijdje geleden op discovery een stukje van een vergelijk tussen de amerikaanse politiewagen (ford crown victoria) en de engelse tegenhanger (Volvo weet-ik-veel-wat station) en dat bevstigd precies wat er leuk maar toch mis is met amerikaanse wagens.

De amerikaan leek op het testbaantje wel een kermisatractie, hellen in de bochten, duiken bij het remmen, continu gierende banden...het leek een beetje op de Kuda

Maar.........de volvo kon het niet zomaar te winnen van die zware amerikaan. Het bleek dat die 5,7liter v8 het verlies van de bochten op de rechte stukken een heel eind goed maakte en de rondetijd bleek bijna gelijk te zijn.

Bij de remtest viel de amerkaan wel goed door de mand.....remweg was bij elke snelheid bijna het dubbele van de europeaan.

amerikaan is gewoon veel te groot en te zwaar, wegligging is beroerd, en dat kan d emotor gewoon allemaal niet goed maken
 
De wegligging is sterk verbeterd.

de wegligging mag dan wel verbeterd zijn.. mja, verbeteren op iets wat voordietijd gewoonweg niet aanwezig was is ook niet zo moelijk.

Anyways, blijft een mooie auto om te zien. hoewel ik persoonlijk een Viper, een oude Corvette (stingray) en de '69 Fastback Mustang mooier vind.
 
Ik zag een tijdje geleden op discovery een stukje van een vergelijk tussen de amerikaanse politiewagen (ford crown victoria) en de engelse tegenhanger (Volvo weet-ik-veel-wat station) en dat bevstigd precies wat er leuk maar toch mis is met amerikaanse wagens.

De amerikaan leek op het testbaantje wel een kermisatractie, hellen in de bochten, duiken bij het remmen, continu gierende banden...het leek een beetje op de Kuda

Maar.........de volvo kon het niet zomaar te winnen van die zware amerikaan. Het bleek dat die 5,7liter v8 het verlies van de bochten op de rechte stukken een heel eind goed maakte en de rondetijd bleek bijna gelijk te zijn.

Bij de remtest viel de amerkaan wel goed door de mand.....remweg was bij elke snelheid bijna het dubbele van de europeaan.

amerikaan is gewoon veel te groot en te zwaar, wegligging is beroerd, en dat kan d emotor gewoon allemaal niet goed maken
Je kan de stuur gedrag zeer sterk verbeteren omdat er onderdelen worden ontwikkeld
Met de juiste aanpassing kan een muscle car net zo goed door bochten aan als een japanese of europese auto meer info hier http://www.pro-touring.com/
Btw aan die kuda is niet erg veel de vering gedaan dat is allemaal nog vrij eenvoudig.
Hier een betere pro touring auto uit de vs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top