De Maximum Overdrive Kuda

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door boatfreak2, 17 feb 2010.

  1. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb wel respect voor de manier waarop boatfreak alle tecnische ontwikkeling, vooruitgang, natuurkunde, mechanica en internationaal racesucces naast zich neerlegt en blijft geloven dat een mooi verbouwde oude amerikaan ook daadwerkelijk een moderne ferrari bij kan benen.

    Of zou hij bedoelen dat die muscle-car de ferrari's en porsche's uit zijn eigen tijd, de 70er jaren, kan hebben? Dat lijkt me niet al te bijzonder want een moderne opgefokte civic kan dat ook
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dat zou idd kunnen. maar als hij dat bedoelt, zou hij neit hebben gezegt dat die Kuda een moderne sportauto voor de 21e eeuw is.
    Want een moderne auto tegen een auto die 40~50 jaar ouder is, is uiteraard niet helemaal eerlijk.
    (ps, Ik denk dat als je die Kuda tegen een originele Ford GT40 laat racen, dat die Kuda het nog steeds erg moeilijk zal hebben. :) )
    het is niet alsof de amerikanen geen (race) auto kunnen maken die geen bocht om kan.
     
  3. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik bedenk me net dat Allard Kalf met een nieuwe charger mee rijdt in een nederlandse gt-klasse. De paar keer dat ik die races op tv heb gezien werdt er alleen wel gewonnen door een BMW 1-serie, met een bijvoorbeeld KTM x-bow op een 2de plaats en een natuurlijk een hele berg porsches er na.
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Hij snapt het dus wel!

    GT3 auto's zijn gebaseerd op echte sportauto's voor de openbare weg, een R8, een Z4Coupe, porsche 9xx, waar circuitbeesten van gemaakt zijn.

    Als een oude amerikaan geschikt zou zijn als circuitbeest, dan zou je die ook aan de start zien. Maar zoals eerder gemeld heeft volgens mij allard kalff het met een (op oud gebasseerde nieuwe) amerikaan geprobeerd....gewoon om te kijken of het kan. Want in de praktijk maakte hij geen kans en heb je dus een ervaren coureur van het nivaeu allard kalff nodig om niet als laatste te eindigen met zo'n ding
     
  5. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Ze hebben ook 2 mustang gemaakt normale as geen starre as
    Ik heb niet gezegt dat ze de beste auto's zijn maar ze zijn best goed.
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Niemand hier heeft ooit ontkent dat het wel goede auto's kunnen zijn.
    Maar Ik zou een mucle car nooit een echte sportauto noemen. eerder een snelle sedan.
     
  7. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Je hebt gelijk maar daarom is het juist zo vet dat ze met sportauto's mee kunnen komen in de bochten.
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dat kunnen ze dus niet!!!.....ze hebben zoveel vermogen dat op het rechte eind goed kunnen maken wat ze in de bochten verliezen!

    Mijn renault espace is sneller dan mijn polo en heeft voor zo'n lompe bak geen verkeerde wegligging maar voor het betere gooi smijt en stuurwerk is het lichte polotje echt wel in het voordeel. Dat verschil is er dus al bij truttenschudders.....kun je nagaan wat er gebeurt als je echt hard wil gaan rijden!
    Als je grenzen gaat opzoeken komen die verschillen nog nadrukkelijker naar voren
     
  9. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Dit topic begint een beetje belachelijk te worden... :roll: :lol:
    Boatfreak; is het nu zo moeilijk dat te begrijpen? Die amerikaanse auto's zijn motorblokken met wielen errond gebouwd. Ze zullen het prachtig doen op een recht stuk, maar in de bocht zullen ze rijden als een natte dweil, zeker in verhouding met de gemiddelde Europese sportauto's. Het draait immers niet enkel om het feit dat de auto al dan niet een starre as heeft, maar de gehele ophanging van een Europese sportauto in combinatie met de elektronische snufjes en gewichtsverdeling, speelt ook een erg grote rol. En dat is waar de Amerikanen achterop blijven, net omwille van hun mentaliteit zoals ik een paar pagina's terug beschreef.
    Daar is nu eenmaal niets aan te veranderen. Als jij fan bent van de muscle cars, zal niemand je dat hier kwalijk nemen (ik vind het zelf ook prachtige auto's!), maar je moet realistisch blijven en af en toe je ongelijk ook eens toegeven. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2010
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    hij doet het express en zit thuis te lachen om het feit dat wij er op ingaan.....wat sukkels zijn wij! HaHa


    Ik heb net topgear gekeken......en ik weet ook wel dat het allemaal in scene gezet is maar ik vind het leuk en de test was ook leuk: De meest brute R8 tegen de meest brute Corvette





    De R8 doet op sprinten na echt alles beter, maar de Corvette is leuker

    And on that bombshell.........
     
  11. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Ik had ook niet anders verwacht hoor. :)
    Ik blijf eveneens bij mijn standpunt (en dan spreek ik voor meerderen) dat je uitspraken volkomen nutteloos zijn en nergens op slaan als je geen concrete bewijzen of argumenten kan leveren, maar goed.
     

Deel Deze Pagina