De Maximum Overdrive Kuda

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door boatfreak2, 17 feb 2010.

  1. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    Maar ik zeg dat ook niet...;)
    Gelukkig hebben ze in amerika nog niet erg veel over een turbo gehoort, dan kunnen we vaarwel zeggen tegen de V8 motoren
     
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Zo'n grote motor ook nog van een turbo voorzien is ook nergens voor nodig.
    Ik vind de nieuwe sirocco het mooiste voorbeeld van down-sizing, sportief chassis met een klein motortje en een grooooote turbo.....helemaal goed!

    Maar mijn polo gaat binnenkort de deur uit voor een dikke 6 cilinder...want een zware toch nog steeds mijn ware haha
     
  3. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    Ook een mooi voorbeeld is die Focus RS met 300pk uit een 5 cyl.
    Ook mede dankzij de turbo
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Een mooi voorbeeld idd van wat ik op de meeste sportautos tegen heb: Je neemt een 13 in een dozijn koekblik, daar prak je een 300pk 2,5liter turboblok in en je gaat net zo lang proberen tot je hem goed rijdend krijg. Ze schijnen hem eerst gebouwd te hebben met awd maar dat was niet beter of sneller, alleen maar duurder en zwaarder.

    Dan vind ik de Mini Cooper S een beter voorbeeld. Van de tekentafel af al bedoeld om een uitstekend weggedrag te hebben en in zijn bruutste vorm iets van 240 pk uit een 1600tje.
     
  5. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Ze weten daar zeker wat turbo's zijn
    Hier een goed voorbeeld van muscle car met turbo's en deze auto is ook nog straatlegaal
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. BigScaleBart

    BigScaleBart Guest

    Volgens mij wordt hier met een supercharger gewerkt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Laatst bewerkt: 27 feb 2010
  8. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Tja, hier haal je nu natuurlijk ook niet meteen een productiemodel aan he... :roll: Deze auto is tot het maximum getuned en geupgrade.
    Bart had het volgens mij eerder over productieauto's die niet van turbo's voorzien worden.
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    het ging erover of een dik vet motorblok en een berg dure schokbreekers en remmen een auto in een sportauto veranderen.
    Het is bruut, het is snel, het is gaaf om te zien en te horen.....maar het is geen sportauto. Je zal zo'n ding niet snel op een bochtig bergweggetje onderweg zien
     
  10. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    en als ie al op zo'n weggetje te zien is, is het zeker niet op hoge snelheid..:):)
     
  11. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Die kuda is voor de bochten gemaakt.
     
  12. sandermt2

    sandermt2 Guest

    LOL :lol:
     
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Klopt.....ze hebben er alles aan gedaan om die Kuda een beetje normaal door de bochten te kunnen krijgen en hij zal het dan ook heeeeeeel erg veel beter doen dan een originele Kuda.

    Maar ik denk niet dat hij moet proberen om echte sportwagens (Porsche, Aston Martin, heel arsenaal aan Italiaanse rommel, pff.....er is veel moois te koop voor veeeeel geld!) te volgen.
    Op een dragstrip zal hij ze misschien wel kunnen hebben maar daar houd het wel op en dat hoor en zie je op die filmpjes ook. Een gevecht in de bochten met een hoop gewichtsverplaatsing en een blok wat het uitgilt van genot op het moment dat het weer rechtuit kan (wel een lekker geluidje trouwens!!)
     
  14. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Helemaal mee eens; de Kuda is in de eerste plaats nog steeds gemaakt om veel aandacht te trekken en veel lawaai te maken.
    Er is wellicht moeite gedaan hem ietsje betere wegligging te geven, maar het blijft een blik met wielen (bmw? :p)
     
  15. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    De wegligging is sterk verbeterd.
     
  16. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Tja... Je lijkt het kennelijk niet helemaal te volgen he?
    De wegligging mag dan wel verbeterd zijn (daar geef ik je gelijk), maar dat het dan ook meteen "een auto voor de bochten" is, slaat nergens op.
    Deze Kudo blijft in de eerste plaats in elk geval een groot lawaaimakertje dat zich best thuis zal voelen op de rechte stukken en daar ook zijn kwaliteiten heeft. Maar hij zal het zonder meer laten afweten tegen een bmw, audi of andere vergelijkbare merken.

    PS: Het zou overigens ook tot een betere discussie leiden, mocht je je uitspraken ook eens wat onderbouwen met argumenten. Je roept al het hele topic lang 1 hoofdgedachte zonder die verder toe te lichten. Als je argumenten aanbrengt, kunnen die ook weerlegd worden en zo krijg je tenminste een zinvolle discussie. :)
     
  17. sandermt2

    sandermt2 Guest

    En hup, dan krijgen we een week doodse stilte... :roll:
     
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik zag een tijdje geleden op discovery een stukje van een vergelijk tussen de amerikaanse politiewagen (ford crown victoria) en de engelse tegenhanger (Volvo weet-ik-veel-wat station) en dat bevstigd precies wat er leuk maar toch mis is met amerikaanse wagens.

    De amerikaan leek op het testbaantje wel een kermisatractie, hellen in de bochten, duiken bij het remmen, continu gierende banden...het leek een beetje op de Kuda

    Maar.........de volvo kon het niet zomaar te winnen van die zware amerikaan. Het bleek dat die 5,7liter v8 het verlies van de bochten op de rechte stukken een heel eind goed maakte en de rondetijd bleek bijna gelijk te zijn.

    Bij de remtest viel de amerkaan wel goed door de mand.....remweg was bij elke snelheid bijna het dubbele van de europeaan.

    amerikaan is gewoon veel te groot en te zwaar, wegligging is beroerd, en dat kan d emotor gewoon allemaal niet goed maken
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    de wegligging mag dan wel verbeterd zijn.. mja, verbeteren op iets wat voordietijd gewoonweg niet aanwezig was is ook niet zo moelijk.

    Anyways, blijft een mooie auto om te zien. hoewel ik persoonlijk een Viper, een oude Corvette (stingray) en de '69 Fastback Mustang mooier vind.
     
  20. boatfreak2

    boatfreak2

    Lid geworden:
    18 jan 2004
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Roermond
    Je kan de stuur gedrag zeer sterk verbeteren omdat er onderdelen worden ontwikkeld
    Met de juiste aanpassing kan een muscle car net zo goed door bochten aan als een japanese of europese auto meer info hier http://www.pro-touring.com/
    Btw aan die kuda is niet erg veel de vering gedaan dat is allemaal nog vrij eenvoudig.
    Hier een betere pro touring auto uit de vs.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina