Tja hoe noem je zo'n ding op zijn nederlands.
In duitsland noemen ze het een schleppseilwinde, misschien weten sommige al wat ik dan bedoel.
Ik ben momenteel een wilga aan het bouwen van frisch. Het gaat om de 2,8meter versie.
Na een zoektocht om een mooie wilga te bemachtigen, maar vond toen de frisch kit nog te duur. Kreeg ik onverwachts een PB'tje van Pieter. Deze had nog een frisch kit ter aanbieding. De gelcoat is niet op en top, dus heeft wat werk nodig. Maar dit gaf Pieter ook aan. Omdat ik de frisch kits toch het neusje van de zalm vind (betreffende wilga's). Was ik snel betreffende mijn keuze.
De kit opgehaald. En inmiddels al de nodige bouwuren eraan besteed. Om alles zo te maken zoals ik graag wil. De motor is in de tussentijd ook gevonden, en is een DLE111 geworden.
Momenteel is de bouw in een zover stadium, dat ik moet gaan denken. Wat wil ik met de sleepkoppeling. En daarvoor had ik ook even in duitsland geneust. En kwam daar iets tegen, wat mij een mooie oplossing lijkt. Maar graag had ik van de ervaren sleepers hier hun idee over.
Het gaat om een sleepkoort, wat in een mechanisme zit. Dat als de zwever afgekoppeld heeft, je het koord kunt oprollen. En vervolgens landen. Je rolt dan het koord weer af, en de volgende zwever kan eraan. In de hoofdas zit een opening, met een 2mm verenstalen as, die gekoppeld zit aan een servo. Dit is je noodkoppeling. Mocht er dus iets fout gaan, dat de sleper moet afkoppelen. Dan is dit mogelijk.
Onderstaan is een foto hoe het eruit ziet. De servo zit nog niet op het mechanisme, maar hoort er wel op. Als er goede reacties op komen. Dan ben ik van plan dit mechanisme zelf te maken. En in te bouwen op mijn wilga.
In duitsland noemen ze het een schleppseilwinde, misschien weten sommige al wat ik dan bedoel.
Ik ben momenteel een wilga aan het bouwen van frisch. Het gaat om de 2,8meter versie.
Na een zoektocht om een mooie wilga te bemachtigen, maar vond toen de frisch kit nog te duur. Kreeg ik onverwachts een PB'tje van Pieter. Deze had nog een frisch kit ter aanbieding. De gelcoat is niet op en top, dus heeft wat werk nodig. Maar dit gaf Pieter ook aan. Omdat ik de frisch kits toch het neusje van de zalm vind (betreffende wilga's). Was ik snel betreffende mijn keuze.
De kit opgehaald. En inmiddels al de nodige bouwuren eraan besteed. Om alles zo te maken zoals ik graag wil. De motor is in de tussentijd ook gevonden, en is een DLE111 geworden.
Momenteel is de bouw in een zover stadium, dat ik moet gaan denken. Wat wil ik met de sleepkoppeling. En daarvoor had ik ook even in duitsland geneust. En kwam daar iets tegen, wat mij een mooie oplossing lijkt. Maar graag had ik van de ervaren sleepers hier hun idee over.
Het gaat om een sleepkoort, wat in een mechanisme zit. Dat als de zwever afgekoppeld heeft, je het koord kunt oprollen. En vervolgens landen. Je rolt dan het koord weer af, en de volgende zwever kan eraan. In de hoofdas zit een opening, met een 2mm verenstalen as, die gekoppeld zit aan een servo. Dit is je noodkoppeling. Mocht er dus iets fout gaan, dat de sleper moet afkoppelen. Dan is dit mogelijk.
Onderstaan is een foto hoe het eruit ziet. De servo zit nog niet op het mechanisme, maar hoort er wel op. Als er goede reacties op komen. Dan ben ik van plan dit mechanisme zelf te maken. En in te bouwen op mijn wilga.
