Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom dan gewoon de 4e naar Purrie. Volgens mij heb je al meer dan genoeg getrained. En je ontmoet er nog meer slashgekken op de koop toe.
 
Kom dan gewoon de 4e naar Purrie. Volgens mij heb je al meer dan genoeg getrained. En je ontmoet er nog meer slashgekken op de koop toe.

das best wel ver fietsen he vanaf heesch!:mrgreen:

@robin, kom net vd baan af maar heb niemand gezien als die bekende fietscrosser(ramon vd biezen)en zijn broer+pa.

en heb net me 4x2 achteras die ik er pas op had gezet al kapot op de kruiskoppeling(die dunnere pinnekes breken gewoon af:()
maar daar hebben ze stalen assen van had ik gelezen dus ga ik daar maar eens voor kijken.

enne ik moet wat aan me vingertje doen want volgens mij duw ik met teveel gas op het verkeerde moment alles naar zijn grootje.
want vandaag ging het rijden weer nergens over:mad:
dus kan nog zeker wat training gebruiken;)
 
of te vroeg want ik was er precies om 16 uur en zag dat er een scooter was geweest.

hij heeft geen scooter en z'n maat ook niet.
Ik heb vandaag ook weer lekker 2 accutjes leeg gereden en voor het eerst flink over de kop geslagen. Gelukkig alles nog heel. Geen enkel probleem meer met koeling i.c.m. de jconcepts overtray. Ook nog geen kromme assen of iets dergelijks. Dat lager bij de spur wordt wel snel vies. Beetje jammer maar ach. Dan maar vaak de achterkant eraf schroeven. Ze zullen het niet voor niks bedacht hebben dat je maar 4 schroeven los hoeft te halen hiervoor
 
zo me 4x4 rijd weer,had nog zo'n kruiskoppeling over dus we kunnen weer:mrgreen:
maarja nu wordt het donker:(
dan maar rcracing op motorstv kijken:p

maar nu effe iets anders.
heb nu een motor+esc over,zouden jullie die bewaren voor reserve?
of als je je 4x2 hebt daarin te bouwen,dan krijg je het werkelijke verschil tussen 4x4 en 4x2 te zien.
want ja daar zit nu een ezrun 5.5t in en die kan ik dan weer vd zomer als het droog is in me 4x4 stoppen.
want me scrt10 krijgt zoveel geweld erin dat het anders nog geen vergelijking wordt.
 
Er zijn ook leuke mods met de SCRT10 mogelijk ze kosten wel wat maar schijnt de wagen nog beter te maken:

- Achter demper brug ook voorop plaatsen (beetje dremelen om de hingepin houder erin te krijgen)
- Hong Nor Bigbore voor shocks erop (ook achter)
- Lichtste veren nemen van Hotbodies D8
- 10 WT erin en voila super vering!
- Shock ball end post korte versie Hong Nor

Foto's volgen.

(Wordt het niet tijd voor een SCRT10 topic :))
Koop je het nieuwste van het nieuwste, MOET JE EM NOG HELEMAAL VERBOUWEN!!!
 
even een ESC vraag voor de Castle liefhebbers,

wat is nu beter ? de mamba max pro of de mamba monster in combi met de velineon 3500 Motor?

Qwa prijs incl programmeer kaart of Link zijn ze nagenoeg hetzelfde.
De Velineon Esc heeft het behoorlijk moeilijk met de 3s 40C Lipo's .

alvast bedankt:cool:
 
Laatst bewerkt:
De Monster is een natuurlijk een andere categorie motor. De max ligt in de zelfde lijn. Maar waarom neem je geen VXL ESC dan? vanwege de programmeer mogelijkheden ofzo?
Overigens is de ESC voor de monster echt heel groot. Die past niet op de plek van de velineon ESC (zie mijn foto een paar pagina's terug)
 
Maar waarom neem je geen VXL ESC dan? vanwege de programmeer mogelijkheden ofzo?

De Velineon Esc heeft het behoorlijk moeilijk met de 3s 40C Lipo's .
daarom, de Velineon heeft het zwaar,daarom wil ik een andere die wat meer kan verdragen , en tsja als je dan ook meer kan instellen is dat alleen maar bonus.

Of er moet nog een ander type / merk ESC zijn die wat meer aankan?
 
Laatst bewerkt:
120 is dan toch al zat!

vergis je niet dat de Velineon VXl ESC, op papier , 200A continue aankan en 320A piek!!

Als nu de Velineon Esc het zo warm krijgt, circa 57 graden Celcius,thermische afschakeling fase 1 50% vermogen, met een 3500 motor , en een 3S 30-40C 5000mah(150-200A) Lipo is 120A met 3S niks.

Dus qwa instellingen is het leuk,maar voor het vermogen :confused::rolleyes::(
:cool:

Ben al bezig geweest met het veranderen van de pinion , ook het vermogen terug draaien op de zender geeft nog geen voldoende resultaat.De Motor zit rond de 45 Graden Celcius ,dus een stuk minder dan de ESC.
:rolleyes:
 
Denk dat de weerstand die de 4x4 oplevert gewoon te groot is. En weerstand vertaalt zich in warmte. Ik had er op de 2WD nooit last van. De motor werd een beetje warm maar de ESC nooit. gebruikte dan "maar" 3S 20c lipos wat al voldoende is eigenlijk.
 
Even over de banden van mijn P.E. Deze hebben het zg S1 compound. Klopt het dat deze banden een soort van plakkerig zijn/worden? is dit een eigenschap van het gebruikte compound?

En, nee! Ik heb niet door allerlei viezigheid gereden;)

PS. Mijn motor wordt niet warmer dan 50,5 graden. Esc handwarm...Met gebruik van overtray. 2S Lipo. Da's niet te warm toch?
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de weerstand die de 4x4 oplevert gewoon te groot is. En weerstand vertaalt zich in warmte. Ik had er op de 2WD nooit last van. De motor werd een beetje warm maar de ESC nooit. gebruikte dan "maar" 3S 20c lipos wat al voldoende is eigenlijk.

tsja had op de 2wd er ook niet echt een probleem,wel met de motor, dus wordt toch sneller warm dan de esc denk ik , hoewel de esc wel het gevraagde vermogen moet leveren.....das was ook met 3S Lipo's(8000 mah 20C) maar de esc warm worden :confused: niet echt.Met goede koeling op de motor was goed te rijden , circa 20 Min zonder thermisch afschakelingen.

mjaw , denk toch dat de nieuwe serie ESC "waterproof" niet zo stabiel is dan de vorige serie die met de rustler e.d werdt geleverd, ook daar zat een mindere serie in, je had de ESC met de gouden bussen op de esc en de serie met de motorkabels eraan, daarvan waren met de motorkabels 1 van de betere.
 
Even over de banden van mijn P.E. Deze hebben het zg S1 compound. Klopt het dat deze banden een soort van plakkerig zijn/worden? is dit een eigenschap van het gebruikte compound?

En, nee! Ik heb niet door allerlei viezigheid gereden;)

PS. Mijn motor wordt niet warmer dan 50,5 graden. Esc handwarm...Met gebruik van overtray. 2S Lipo. Da's niet te warm toch?

dat is bijna koud.

S1 is het softere race compound.
mijn goosebumps voelen ook een beetje " sticky " aan
 
Vandaag direct na het rijden gemeten met een temp gun. Gebruikte lipo 2S 25c. Het viel mij nog mee aangezien er hier soms andere berichten te lezen zijn.

In de on-road racerij wordt er, volgens mij, ook vaak gebruik gemaakt van een plakkerige (sticky) compound.
 
In de on-road racerij wordt er, volgens mij, ook vaak gebruik gemaakt van een plakkerige (sticky) compound.

Zelfs zo plakkerig dat er vaak rotzooi/stof opgenomen wordt op de voorwielen om niet in de eerste bocht om te slaan door de grip op de voorwielen heb ik eens begrepen. (nooit zelf zo fanatiek gereden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top