Ik volg het nu even niet meer?????
Alle programmeerbare regelaars worden hier over 1 kam geschoren, de 1 heeft het over het voordeel van dynamisch vertimebare regelaars, en de ander over programmeerbare regelaars in het algemeen. Volgens mij zijn dit 2 afzonderlijke problemen/onderwerpen, de 1 gaat over “extra” snelheid, en het ander over de complexiteit van het programmeren op zichzelf in het algemeen.
Gelukkig is het allemaal niet zo moeilijk, zolang je maar niet zomaar wat probeert (dit staat wel lijnrecht tegenover dat je juist veel moet trainen voor de juiste setup, oftewel dat je zomaar eens wat uitprobeer om te zien of er voor jou een betere setup is???) Maar gelukkig is het allemaal niet zo moeilijk zolang je maar een Tekin heb, want dan kan je in het uiterste geval gelukkig een beroep op Emiel doen (wat opzich positief is).
Ik heb de handleiding van de LRP niet gelezen maar de oude LRP regelaar kende ik uiot mijn hoofd. Nou valt er bij een LRP niet veel af te stellen maar ze werken nu met een andere vertiming.
Ik weet niet welke waarde hoeveel vertiming is. dat is het lastige bij de LRP.
Maarja als je weet waar je hem ongeveer op moet zetten dan komt het wel goed.
Maar je kunt altijd bij mij terecht. Mocht je mijn concurent zijn stel ik je regelaar wel af
Handleiding lezen scheeld een hele hoop en vragen aan anderen kan altijd.
Op het RCtech forum zijn van verschillende regelaars topics waarbij fabrikanten je helpen met een setup en je uitleggen hoe het werkt.
Er is een verschil tussen dingen uit proberen met de ESC zonder kennis te hebben van wat de functies op de ESC doen en dingen uitproberen als je wél weet wat de functies op de ESC doen.
In het laatste geval kan je dus trainen met een gericht doel maar in het eerste geval dus niet en raken mensen de regelaar kwijt omdat ze niet meer weten wat wat is en gedaan heeft...
Men zal dus eerst bij een programeerbare ESC de functies en het bedienen c.q. gebruiken ervan moeten gaan bestuderen alvorens men er gericht mee kan trainen...
De Tekin is niet moeilijk. Als je de handleiding leest dan weet je de meeste functies op de regelaar al. Dan hoef je alleen maar te weten hoe het met de vertiming zit en dan be je klaar.
Alles draait tegenwoordig om de vertiming en hoe af te stellen.
Met de Tekin geeft je een RPM gedeelte aan waar je de vertiming er in wilt laten komen.
Hoe dichter je het op elkaar zet, hoe meer acceleratie je hebt en hoe meer koppel je verliest.
Als je de begin RPM hoger zet, dan krijg je onderin meer koppel.
Princiepe is heel simpel. Als je heel vroeg heel veel vertiming geeft, dan heb je onderin heel wijnig koppel en trekt de auto dus traag op.
Je gaat er niets harder door dan als je de vertiming er wat later in laat komen en gelijk matiger. Je kunt dan zelfs je vertanding wat zwaarder zetten, je motor blijft koeler en je hebt uit eindelijk een hogere topsnelheid.
Je moet bij de Tekin eerst het binnen veld afstellen. Dus je kijkt niet naar topsnelheid.
De topsnelheid haal je er tog wel uit met je Turbo.
Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.