Brushless 1/8 HPI Savage

hoi nard cox.
nu ik dit weer lees over de flux ik weet het niet hoor.
nu weet ik wel dat hpi een nieuwe serie heeft oa 2,4ghz .en dat de vorige lichting wat makementen had.maar toch.

Zie dit niet verkeerd de FLUX is goed en zeer sterk ... zeker als je er nu een aankoopt heb je alle upgrades er al opzitten, ik heb die van mij nu al 1,5 jaar dus van het prille begin !

Zoals ik ook zeg me maat zijn flux is al harder gecrasht vliegt werkelijk 10 tallen meters door de lucht en had tot nu toe weinig tot geen schade ...

Ik zou hem niet willen missen maar ik moet hem zien goed afgesteld te krijgen ! Vanaf dan word het pure fun !
 
oke bedankt,, maar toch blijft dit een slechte zaak van hpi toch????
voor dat geld mag en kun je dit niet verwachten.
bv je lipo,s kapot .nou dan ben je ziek die dingen kosten 80 a 100 euro st (HARD CASE)
 
@ PLuTo_00, voor servo : Ace DS1015 ;)
Ik heb mijn shocks recent ook opnieuw gebuild. 40WT olie erin en zwaardere veren, vooral de veren maken een wereld van verschil!! Heb er nu ook shockboots op zitten zodat er niet zo gemakkelijk zand in de shocks komt.

Leuke schans heb je daar, zoiets moet ik ook hebben om eens fullspeed tegen aan te rijden, haha.

@ dionlevi, tja het blijft je eigen keuze maar ik ken zelf geen wagens die meer dan een Flux kunnen hebben qua puur bash geweld. De LST2 (of XXL o.i.d.) moet ook veel kunnen hebben. Iedere auto heeft zijn nadelen en kan kapot, denk dat je er bij de Flux gewoon langer over doet om het te breken.

EDIT: m.b.t. je laatste post. Dat was een ESC probleem en ligt bij Castle Creations aangezien ik er niet vanuit ga dat HPI nog een keer alle ESC's zal testen. Sowieso zijn dat dure LiPo's, voor een paar euro heb je ze vanuit HK.
 
@Nard Cox

Waar heb je die shockboots vandaan ?

@ Algemeen...

Die lipo's heb ik kunnen inwisselen bij PK, niet hun schuld maar ze hadden begrip voor de situatie !

Ik ben nog op zoek naar andere goede lipo's. Mijn huidige 8000 zijn geen hard cases

Welke kan je aanraden ?
 
Uhm staat in die link die ik je eerder gaf als het goed is. Ze zijn echt een pain in the ass om erom te krijgen, maar ze blijven goed zitten en ik vind ze er wel strak uit ziet.

LiPo's : 2S 5A 30C op HobbyKing.
 
flussi

welke bedoelen jullie de zippy's of de turnigy's hard of soft case?
vandaag de goliath banden gemonteerd na een accu lading ging het fout.
de pinion en de spur draaien nog wel als ik gas geef alleen de auto blijft stil staan. wat is er loos de difs mischien?:hammer:
 
Welke bedoelen we waarmee??

Draaien zowel de voor als achter banden niet meer?? Ik gok op een gestripte drive gear, de 18-23T. Als dit zo is kun je deze het beste even upgraden met #102514 HD DRIVE GEAR 18-23 TOOTH (1M).

Die Goliath banden wegen een berg, je motor/esc/lipo en ook je aandrijving zullen het hierdoor stukken zwaarder krijgen. Ook heb je kans dat de temperaturen oplopen dus houd zeker de eerste keren de temperaturen goed in de gaten!!
 
Laatst bewerkt:
bob

@nard je had het net toch over een lipo van hk 5A 2s 30c. ik vroeg me af welke het beste zijn voor de maxx de revo en de flux. zippy of turnigy.nog bedankt voor de tip over de gear. ik ga morgen de boel open maken ik hou je op de hoogte.
 
Ik heb veelal Turnigy gekocht, maar beide zullen voldoen. Sommige zeggen dat Turnigy de opvolger is van Zippy. Ik koop zelf altijd softcase.
 
+the story continues ...

heb donderdag de hpi SF5 servo gaan ophalen in garantie, heb deze vandaag gemonteerd en afgesteld (EPA , subtrim) tot alles goed rechtliep enzo ,

heb wat gereden op een verharde weg... en na 7 tal minuten NIKS meer ...

Eerste gedacht was dat er terug een lipo stuk was heb deze dan snel even gemeten maar die waren nog goed, bij nadere inspectie heb ik terug vastgesteld dat als ik de servo kabel uit de onvanger trok de regelaar terug aan de praat ging !

Ik veronderstel dat die servo terug een kortsluiting veroorzaakt !
Zal hem er straks eens gaan uitvijzen en even zien als ik een verbrand geurtje ofzo kan vast stellen !

grtz
 
Laatst bewerkt:
Er al achter wat het probleem was??

Ik heb een servo gekocht waar van die rubberen dempers zitten bij de mounting holes. Als ik nu stuur zie ik de servo op en neer bewegen. Wat is jullie mening hierover? Zo laten of beter 'hard mounten' door de rubbers te verwijderen?
 
bij mijn ACE zaten ok van die rubbertjes meegeleverd. mijn logica zegt zonder die rubbrtjes monteren.
alles wat je servo beweegt , verlies je in je stuur lijkt me
 
Ik heb veelal Turnigy gekocht, maar beide zullen voldoen. Sommige zeggen dat Turnigy de opvolger is van Zippy. Ik koop zelf altijd softcase.

Dan zou ik een voorraadje aanleggen. Steeds meer fabrikanten stappen over op hardcase. De reden zal duidelijk zijn..
 
@ murky123, same here. Van de andere kant vangt het ook een eventuele klap op. Denk dat ik ze er toch maar vanaf haal. Al mijn servo's zijn altijd hard mount geweest en nooit problemen gehad.

@ RCW, Is dit voldoende?
3 * 2S 1550mAh 25C
4 * 2S 2200mAh 20C
6 * 2S 5A 20C
1 * 3S 1600mAh 20-30C
3 * 3S 5A 25C
2 * 4S 5A 20C
2 * 4S 5A 30C

Ik heb zelf altijd softcase gehad omdat ze goedkoper zijn en omdat ik dan temps van de LiPo's kan zien. Ook zullen de temps wat lager zijn dan hardcase. Met beschadigingen nog nooit problemen gehad. Als de softcases weg zijn koop ik gewoon hardcase, geen punt voor mij :)
 
drive gear

@Nardy je had gelijk het was de drivegear, tandwiel was kompleet gestript.heb gelijk maar even nieuwe difs [bullit proof] gekocht.als ik achteruit rij en iets te snel met mijn vingertje vooruit wil hoor je de difs al ratelen. maar blijf toch maar net zo lang rijden tot ze echt op zijn.met mijn maxx vandaag tegen een paal geknalt front bulks en twee shoks kapot. shit happens.:hammer:
 
Back
Top