Nu de voorruit er in zit komt als volgende de onderkant van de romp.
Deze bestaat uit 2 delen die we al eerder aan elkaar hebben gelijmt.
Deze moeten we ook eerst aanpassen en eerst zonder lijm op zijn plaats zetten .
Dit aanpassen doen we beginnend bij de motorspant om en om .
(dus niet eerst alles aan 1 kant en dan aan de andere kant)
Kijken waar wat weg moet (of niet) en weer aantekenen met een potlood.
Als we de eerste 3 uitsparingen op maat hebben drukken we de onderkant het eerste stuk direkt tussen de zijkanten en beginnen deze ook met klemmen vast te zetten (nog
zonder lijm).
Als we de hele onderkant op zijn plaats hebben zetten we er ook zoveel klemmen op als nodig om alle kanten aan te drukken.
Voor werken we met gewichten en/of lijmtangen .
Dit alles nog
zonder lijm .
Hiermee kunnen we duidelijk zien hoeveel klemmen we nodig hebben en hoe we die moeten zetten , we kunnen de beste manier van klemmen en ook de makkelijkste manier voor iedereen zo uitproberen zonder dat er iets fout kan gaan .
De goedkoopste manier van klemmen zijn de ouderwetse houten wasknijpers .
De klem berijk is ook makkelijk te vergroten als je er 2 aan elkaar lijmt en na drogen de 2 binnenste klemkanten wegzaagt .
Zo heb je een waskneiper met dubbel berijk .
Word vervolgt ......
Mvg Johan