Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je evt een ander zenderset welke je kunt proberen?

Hoe zet je de auto trouwens uit na het rijden? gewoon de accu er af halen, of houd je die knop ingedrukt?
De makkelijkste (en veiligste) mannier is gewoon de accu er af halen namelijk. dan weet je zeker dat je niet per ongeluk bij het uitzetten settings veranderd in de regelaar.
 
Heb je evt een ander zenderset welke je kunt proberen?

Hoe zet je de auto trouwens uit na het rijden? gewoon de accu er af halen, of houd je die knop ingedrukt?
De makkelijkste (en veiligste) mannier is gewoon de accu er af halen namelijk. dan weet je zeker dat je niet per ongeluk bij het uitzetten settings veranderd in de regelaar.

Nee nog niet, ik wacht al meer dan 2 maanden op ontvangers van Hobbyking. Dus wat er nu in zit is tijdelijk. Maar omdat het dus nog heel lang kan duren voordat die er zijn is het wel makkelijk dat hij het nu wel doet.

Bedankt voor de tip Klamath, de accu losmaken in plaats van uit te doen met het knopje is inderdaad de oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed filmpje. Heb al een aandrijfasje bij de noodreserve overdelen liggen, omdat ie helemaal niet meer in en uit schoof. Ga ik maar even opkrassen zogezegd
 
Hij haalt materiaal weg bij dit filmpje. Dus hij creëert speling op deze manier. Als er nu zand tussen komt wordt de speling volgens mij alleen maar erger. Het lijkt mij dat dit niet echt goed is voor je aandrijfassen.
 
Stof en troep gaat volgens mij op termijn ook "vreten" aan de groeven (en de tegenkant hiervan in het omringende asdeel) Desalnietemin een leuke "gangmaker":p

Mexx: Tnx...Bespaard me weer een ritje richting Bergschenhoek....Had nou juist zo'n zin om met de 4x4 te gaan rijden, maarja..
 
Laatst bewerkt:
Hij haalt materiaal weg bij dit filmpje. Dus hij creëert speling op deze manier. Als er nu zand tussen komt wordt de speling volgens mij alleen maar erger. Het lijkt mij dat dit niet echt goed is voor je aandrijfassen.
Hij haalt pas materiaal weg nadat de asjes niet meer in elkaar schuiven. Dan heb je nog maar een ander alternatief: weggooien. dan is een beetje afschrapen de minst kwade van de twee lijkt mij
 
Toevallig dit weekend mijn asjes ook uitelkaar gehad en zatten inderdaad muurvast ik denk dat dit een hele goede oplossing is!!!
 
Toevallig dit weekend mijn asjes ook uitelkaar gehad en zatten inderdaad muurvast ik denk dat dit een hele goede oplossing is!!!

Beetje off topic, sorry.

Hoe bevalt de Inferno VE, ben ik al een tijdje nieuwsgierig naar?
 
gewoon de stalen assen halen en je bent er vanaf.
heb ze zelf nog niet maar zogauw ik ze ergens tegenkom zal ik geen moment twijfelen om ze te kopen.

en die filmpjes van hem zijn wel super,hij legt het teminste goed uit!
lekker droog maar wel verstaanbaar haha.
 
Ik ben serieus aan het overwegen om de slash 4x4 te kopen.

Hoe zit het nou met de kwaliteit van de slash,zijn er echte aandachts punten welke gelijk na de aankoop veranderd/verbeterd moeten worden?
En wat zijn de meest voorkomende onderdelen die vrij snel de geest geven?
 
Blaster: De Slash is een kwalitatief goede auto, die je veel rij plezier kan geven. Goede keus dus:thumbsup:

Tja.....De aandachtspunten.....De assen staan wel op nr 1. Deze verbuigen snel.

Bij de driveshaft aan de voorkant komt snel vuil binnen. De as kan iets opgedikt worden door wat tape /krimpkous. Dit scheelt veel rommel die via de as bij de slipper etc kan komen. Denk dat dit wel de belangrijkste punten zijn. Misschien hebben anderen nog suggestie's?

Ik geef het nu even beknopt weer....elders in dit topic staan er ook foto's die andere users hebben geplaatst. Maar die kon ik even niet zo snel vinden.

Allen: Even over de assen nog...Die van mij waren zo krom dat de lager er niet eens meer af kon. Nu de 2wd assen en dus nieuwe lagers gemonteerd. Toch zit er nog een stukje onbalans in de auto. Leonardo schreef eerder dat hij dacht dat dit wel eens in de wielen kon zitten. En dat kan best eens kloppen. Het lijkt wel of er een slag in zit, maar dat lijkt me stug...met kunststof velgen..toch? Maar wat zou het dan kunnen zijn???
 
Laatst bewerkt:
Ik ben serieus aan het overwegen om de slash 4x4 te kopen.

Hoe zit het nou met de kwaliteit van de slash,zijn er echte aandachts punten welke gelijk na de aankoop veranderd/verbeterd moeten worden?
En wat zijn de meest voorkomende onderdelen die vrij snel de geest geven?

heavy duty rear stub axle carriers + stub axles rear die gaan het snelst kapot.
verders prima spul, goed kwaliteit. heeft een paar minpuntjes maar die zijn met een paar simpele goedkope modificaties op te lossen.
.
ik vind het heerlijk rijden.
 
vuil in je banden. zand wat naar 1 kant wordt geslingerd.

Heb ik aan gedacht, maar heb de gaatjes in de velg direct na binnenkomst dicht gemaakt...Zal straks eens kijken of de banden nog helemaal goed verlijmd zitten....Misschien ook een klein gaatje in de band maken om eventuele troep eruit te slingeren??

Murky: Ben je nog op de baan vanavond?
 
Laatst bewerkt:
Heb ik aan gedacht, maar heb de gaatjes in de velg direct na binnenkomst dicht gemaakt...Zal straks eens kijken of de banden nog helemaal goed verlijmd zitten....Misschien ook een klein gaatje in de band maken om eventuele troep eruit te slingeren??

Murky: Ben je nog op de baan vanavond?

Als je de gaatjes aan de binnekant dicht hebt gemaakt, en geen gaatjes aan de buitenkant krijg je ook last van trillende wielen.
De gaatjes zitten namelijk normaal in de velg zodat er lucht bij in kan als ze uitzetten. nu wil de band uitzetten, maar kan er geen lucht bij in. met normaal gesproken als resultaat dat de band op 1 plaats uitzet, en op een andere plaats juist iets naar binnen getrokken word. (vacuum wil ik dan nog niet noemen, maar iig creer je een onderdruk in de band.)
Iig gaatjes in de band maken, wellicht is het dan een stuk beter is. :)
 
Hmmm. De meeste zijn in het schooltje...vandaar m'n vraag. Mexx vertelde dat jij er misschien zou zijn. Snappie?

Klamath: Tnx voor je uitleg. Ik ga het eens proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top