Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist de Slash voorzien van lineare veren van LPR (ofzo). Een beetje een experiment, maar lijkt succesvol te zijn. Had deze dingen nog liggen en dacht...Waarom niet eens proberen..

De positie's van de shocks zijn, na wat off-road experimenteren, veranderd. Voorzijde 1 stap naar buiten (draagarm) Aan de achterkant..Boven 1 naar binnen (shocktower) en het buitenste bevestigingspunt aan de onderzijde.

Resultaat: Een veel stuggere vering, maar wel met de typische rijeigenschappen van een Slash...

Nu nog werken aan de sway-bars. Denk zelf aan een zwaardere voorzijde...Maarja het blijft experimenteren..;)
Lagers geinspecteerd en deze zien er nog goed uit. Het hele boeltje schoongemaakt, in de WD 40 gezet en terug gemonteerd...Slashie ziet er weer vet uit!!

Nu nog wachten op de nieuwe aandrijfassen...pfffff

Laatst bewerkt:
Yep! Met het voorbehoud dat de aandrijfassen binnen zijn. Dacht...ff snel bestellen bij de leverancier uit Dordrecht..Maarja, helaas nog niets binnen. Wellicht out of stock met al die 4x4's;)

Is het trouwens nog steeds zo dat er transponders beschikbaar zijn? Anders gaat het zowiezo niet lukken natuurlijk..

MVB is in Oss toch? Ik moet daar binnenkort echt een keer langs! Spijtig dat ik vandaag weer de hele dag achter dubbel glas zit... :(

Fail: ligt totaal ergens anders dus....

Laatst bewerkt:
Ik heb de center diff gevonden alleen begrijp ik niet helemaal hoe ik het moet inbouwen. Zijn er nog extra onderdelen nodig en zijn er ook onderdelen die dan weg vallen? Wie kan mij op gang helpen?

de slipper haal je eruit. dat is het grote zwarte tandwiel..
daarvoor in de plaats komt dus het centerdiff.

het centerdiff komt met 3 losse spurs ( grote zwarte tandwiel ) je pakt 1 van die 3 tandwielen, maat 50, 52 of 54 naar keuze, die zet je met de 3 meegeleverde schroefjes vast aan je middendiff.
en je zet zo het middendif op de plaats van je slipperclutch

3 boutjes in de slipper draaien om het correcte tandwiel te plaatsen. (als je het stock spur van de 4x4 nu gebruikt is dat de 54T), 4 boutjes losdraaien van de 4x4 om de achterkant er af te pakken. slipper er uit, middendiff er in, achterkant er weer op drukken en de 4 boutjes er weer in draaien.
Je hoeft de motor nog niet eens los te halen. (uiteraard, de mesh controlleren is nooit verkeerd.) dus ja, is vrij simpel. :)

Wat is wijsheid. Rear stub axle aluminium of RPM. Want ik krijg er langzaam een beetje erg veel de pest in dat ik de standaard Traxxas om de haverklap breek en dan nog niet eens aan het bashen ben. Gaat dit aluminium ook verbuigen of houdt het zijn stijfheid?

Wat is wijsheid. Rear stub axle aluminium of RPM. Want ik krijg er langzaam een beetje erg veel de pest in dat ik de standaard Traxxas om de haverklap breek en dan nog niet eens aan het bashen ben. Gaat dit aluminium ook verbuigen of houdt het zijn stijfheid?

Hoe rijdt jij ermee als ik vragen mag? Veel zijwaarts tegen stoepjes aan ofzo? Ik spring en alles maar ik heb nog nooit zo'n achterblok gebroken. Ik zou voor RPM gaan. Aluminium is heel erg stijf, wat misschien de kwetsbaarheid van de achterassen alleen maar meer naar boven haalt. RPM parts geven wat meer mee.

Hoe rijdt jij ermee als ik vragen mag? Veel zijwaarts tegen stoepjes aan ofzo? Ik spring en alles maar ik heb nog nooit zo'n achterblok gebroken. Ik zou voor RPM gaan. Aluminium is heel erg stijf, wat misschien de kwetsbaarheid van de achterassen alleen maar meer naar boven haalt. RPM parts geven wat meer mee.

Ik rijd elke keer de achterassen kapot op klinker parkeerplaatsen. Hier zitten wel wat overgangen in maar om nou te zeggen dat die nu erg dramatisch zijn. Misschien dat het te maken heeft met de hardere vering, ik weet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back